حرف خنده‌دار هاشمی/استفاده از دسترنج خود به جای یارانه‌ها تاثیرات مثبت روحی دارد

اشتراک گذاری :

نودیها :  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارآفرینان شهرستان تالش و آستارا، ایجاد اشتغال را ضرورت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی امروز کشور دانست و گفت: اگر چه در شرایط تحریم صادرات و واردات گران تمام می‌شود و به‌تبع آن تولیدگران و صنعتگران هم دست از کار می‌کشند، ولی در شرایط جدید باید همه کسانی که دلشان برای ایران و مردم می‌‌سوزد، دست به کار شوند تا رونق اقتصادی به کشور برگردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سخنان چند متخصص امور بانکی و کارآفرینی که از ضعف شدید چرخه تولید گلایه می‌کردند، گفت: در ۱۰ سال گذشته، براساس آمار موثق، بالاترین حجم نقدینگی را در کشور داشتیم و همزمان کارآفرینان از عدم کمک‌های نقدینگی شکوه داشتند و دارند، سؤال اساسی این است که اگر آن حجم بالای پول در مسیر تولید کشور بکار گرفته نمی‌شود، پس کجاست؟!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: اگر نقدینگی بالای کشور را با برنامه در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بدهیم، مراکز تولیدی فعال می‌شوند و به دنبال آن اشتغال‌زایی رونق می‌گیرد.

وی استخدام دستوری در دولت قبلی را یکی از بلایای اقتصادی کشور دانست و گفت: وقتی نیروها از طریق رابطه و نه ضابطه و بدون تخصص در جایی مشغول شوند، نه تنها باعث تسهیل امور نمی‌شوند، بلکه به دلایل متعدد، مانع‌تراشی می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی، راه‌اندازی بخش خصوصی واقعی را یکی از راه‌های رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: اگر رقابت اقتصادی در تولید باشد، مردم و کارآفرینان به دنبال اندوختن پول‌ها در بانک‌ها و مؤسسات نمی‌روند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حفظ شأن و جایگاه انسان را یکی از مهمترین دستاوردهای ایجاد اشتغال توصیف کرد و گفت: جوانی که به جای پول ماهیانه یارانه، از دسترنج خود هزینه کند، در روحیاتش هم تأثیرات مثبت می‌گذارد.

در آغاز این دیدار، آقایان محب‌الله قلی‌پور، رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی تالش- سید صادق پرندک، از رؤسای بانک صادرات استان گیلان و انوش زینال‌پور، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره الماس شیر آستارا ضمن ارائه گزارشی از حوزه فعالیت‌های خود به بیان دیدگاه‌های خود در مورد موانع اقتصادی و چگونگی رفع آنها پرداختند.

منبع :‌فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شوخی با نامحرم

پ اکتبر 22 , 2015
نودیها :  روایت شده از یکی از اصحاب امام باقر (علیه السّلام) که گفت : در کوفه زنی را تعلیم قرائت قرآن می دادم و با او جزئی مزاح کردم . پس ، چون خدمت امام باقر (علیه السّلام) مشرف شدم ، با من عتاب کرد و فرمود : هر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...