جوان ایرانی خود را در کمپ استرالیا آتش زد

اشتراک گذاری :

یک جوان ایرانی که از راه دریا عازم استرالیا بود پس از اینکه به کمپ تحت اجاره این کشور در جزیره مستقل نائورو منتقل شد، در اعتراض به شرایط زندگی در این اردوگاه خود را به آتش کشید.

سایت نودیها :  روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد این ایرانی ۲۳ ساله که نامش اعلام نشده در وضعیت بحرانی قرار داشت و مقامات در جزیره نائورو خواهان انتقال فوری وی به استرالیا برای درمان شده بودند.

نائورو یکی از دو جزیره‌ای است که استرالیا مهاجران خارجی را به آنجا منتقل می‌کند. این برنامه که استرالیا می‌گوید برای جلوگیری از این سفر‌های خطرناک دریایی پیاده می‌شود مورد انتقاد سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

پیتر اونیل، نخست‌وزیر پاپوا‌نیوگینه می‌گوید یک مرکز بازداشت دیگر که در جزیره مانوس قرار دارد تعطیل خواهد شد. دادگاه عالی این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این مرکز غیرقانونی است.

اما هنوز مشخص نیست ۸۰۰ نفری که در این جزیره نگهداری می‌شوند چه سرنوشتی خواهند داشت. پیتر دوتان، وزیر مهاجرات استرالیا، تأکید کرده است که این مهاجرین وارد خاک کشور نخواهند شد.

یکی از راه‌های پیشنهادی این است که این افراد به جزیره نائورو فرستاده شوند که اکنون میزبان بیش از ۴۵۰ مرد، زن و کودک است.

اما وضعیت در نائورو مساعد نیست. مردی که خود را روز چهارشنبه به آتش کشید این کار را در زمان بازدید مقامات سازمان ملل انجام داد تا بدین وسیله توجهارت را به وضعیت پناهجویان جلب کند.

کاترین استابرفیلد، سخنگوی کمیسر عال پناهجویان سازمان ملل، می‌گوید که سازمانش «درباره وضعیت روانی وخیم پناهجویان و آوارگان به شدت نگران است.»

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه‌های اخلاقی حاج اسماعیل دولابی درباره خانواده

پ آوریل 28 , 2016
سایت نودیها : نظام خانواده، نظام ارزشمند و محبوبى است که در اسلام هیچ بنایى محبوب‌تر از او پایه‌ریزى نشده است. پیامبر اکرم(ص) مى‌فرماید: در اسلام هیچ نهادى محبوب‌تر و عزیرتر از تشکیل خانواده در نزد خداوند بنا نشده است. هیچ فایده‌اى بعد از نعمت اسلام برتر و مفیدتر از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...