جلوگیری از ریزش موی سر با استفاده از “جوشانده آویشن”

اشتراک گذاری :

نودیها:یک متخصص طب ایرانی گفت: آویشن بازکننده گرفتگی‌ها، اشتها‌آور, تقویت قوای باروری و پاک‌کنندگی ریه و معده از رطوبت‌های اضافه است همچنین با جوشانده غلیظ آویشن می‌توان جلوی ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو را گرفت.

محمد عسکر فراشاه درباره خواص درمانی و پیشگیری آویشن اظهار کرد: آویشن در منابع طب ایرانی، صعتر، آویشم، اوشن‌، کهلیک اوتی، آبشن و گیاهی از تیره نعناعیان یا لبیاسه است که در ایران ۱۸گونه آن به ثبت رسیده است.

وی افزود:گیاهان این تیره همه علفی و به‌حالت خودرو در مزارع و کوه‌ها و صحرا می‌رویند؛ در منابع طب ایرانی خواص متعددی از آویشن از جمله بازکننده گرفتگی‌ها، اشتها‌آوری, تقویت قوای باروری و پاک‌کنندگی ریه و معده از رطوبت‌های اضافه نام برده شده است.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: آویشن ترشح آب دهان, ترشح عرق و ترشح ادرار را زیاد می‌کند و از این لحاظ می‌توان آن را در بیماری‌های مربوط مورد استفاده قرار داد؛ از دیدگاه طب ایرانی، آویشن قاعده‌آور خوبی است و در بانوانی که که قاعدگی آنان بند آمده است, تجویز می‌شود و به همین دلیل در زنان باردار باید با احتیاط  مصرف شود.

عسکر فراشاه ابراز کرد: آویشن به‌علت وجود تیمول موجود در خود یک ضد‌عفونی‌کننده و ضدانگل قوی است و انواع کرم‌های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را می‌کشد و علاوه بر کشتن کرم‌ها، تخم کرم را نیز از بین می‌برد.

طریقه تهیه دمنوش آویشن

وی یادآور شد: یک قاشق مرباخوری آویشن را در یک فنجان آب‌جوش دم و صاف کرده و در صورت تمایل می‌توان آن را با عسل شیرین کرد و روزی سه فنجان نوشید همچنین شستن سر با جوشانده غلیظ آویشن (۱۰ گرم آویشن را در ۱۰۰ گرم آب جوشانیده و صاف کنید) موجب جلوگیری از ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو و تقویت پیازهای آن می‌شود.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همه چیز درمورد لیفان X60 برای خرید یا نخریدن!

ی دسامبر 17 , 2017
سایت نودیها : شاید تا چند سال پیش از این خودروهای شاسی بلند جزو محصولات گران قیمت و دور از دسترس قشر متوسط بودند اما با ورود چینی ها به این عرصه و تولید شاسی بلندهای ارزان قیمتی نظیر لیفان X60 اغلب علاقه مندان به کراس‌اوورها توانایی خرید این دسته […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...