جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری :

زوجین محترم دست گذاشتن ریز ترین مسایل زندگی تان و به روز کردن حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف از قبیل فیس بوک، توییتر ، تلگرام ، اینستاگرام و…بردارید و در عوض سعی کنید بیشتر وقت خود را به همسر یا شوهرتان اختصاص دهید.

به گزارش خبرنگار  فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،وقتی صحبت از روابط سالم و موفق می‌شود نباید نقش تأثیرگذار اما مرگبار فناوری را نادیده بگیریم. در دنیای امروزی افراد متأهل بیشتر از اینکه برای همسر خود وقت بگذارند سرگرم تبلت یا گوشی‌های هوشمند خود هستند.

نکته‌ی جالب اینکه بیشتر زوجین سهم زیادی از وقت خود را با گجت های شان می‌گذرانند تا ریز ترین مسایل زندگی شان را در معرض نمایش عموم قرار می دهند و از اختصاص وقت کافی به شریک زندگی خود غافل می‌شوند و در پایان با تعجب از خود می‌پرسند چرا رابطه‌ی من با همسرم همیشه پر از چالش و مشکلات گوناگون است؟

اردلان شجاعی  روانشناس و مددکار اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا زوجین بیش از حد جزئیات زندگی خصوصی‌ شان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند گفت :  امروزه به اشتراک‌گذاری ریزترین جزئیات زندگی خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به عادتی مرسوم تبدیل شده است در صورتی که افراد از اثرات منفی و غیر قابل جبران فناوری بر روابط زوجین شناخت کافی ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت : زوجین باید قبل از اینکه جزئیات زندگی مشترکشان را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک بگذارند باید از خودتشان بپرسند  اگر همسرم این اطلاعات را در اینترنت ببیند چه احساسی پیدا خواهد کرد.
این روانشناس تاکید کرد : زوجین هرگز نباید تمام جزئیات مربوط به دعواها یا روابط با همسرشان را در شبکه‌های اجتماعی یا نرم‌افزارهایی مثل وایبر  و دیگر شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند و ا گر می‌خواهند رابطه‌ای شاد، سالم و طولانی‌مدتی را با همسر خود داشته باشند باید همه چیز را خصوصی نگه دارند.
شجاعی در پایان متذکر شد : اگر چه فناوری مزایای زیادی دارد، اما نباید از معایب بی‌شمار آن نیز غافل شد. یادتان باشد برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوء تفاهم، دعوا و مشکلات دیگر در رابطه‌ی خود با همسرتان سعی کنید از فناوری و ابزارهای موجود عاقلانه استفاده کنید و به خاطر بسپارید ؛ اعتیاد به فناوری مانند اعتیاد به مواد مخدر و مصرف داروهای روان‌گردان است، اعتیاد به فناوری می‌تواند زندگی انسان‌ها بخصوص روابط زوجین را به نابودی بکشاند.
گزارش از : مریم عبدالهی
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فرزند شهید بادپا را در آغوش حاج قاسم سلیمانی

د اکتبر 5 , 2015
به تازگی تصویری در صفحه اینستاگرام «هواداران حاج قاسم سلیمانی» منتشر شده که فرزند شهید بادپا را در آغوش حاج قاسم نشان می دهد. به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، به تازگی تصویری در صفحه اینستاگرام «هواداران حاج قاسم سلیمانی» منتشر شده که فرزند شهید بادپا را در آغوش حاج […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...