جزئیات تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده در تهران

اشتراک گذاری :

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ماه از ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد. تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

۲۶ خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت ۴ تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک‌نژاد می‌باشد. این مراسم تشییع که با حضور عموم مردم تهران و مسئولین برپا می‌شود با سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه خواهد بود.

هنوز کار کارشناسی و ژنتیک برای شناسایی این شهدا انجام نگرفته است. روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع آنان قبل از مرحله شناسایی نهایی، اقدام به برگزاری این تشییع کرده است. طبق اعلام سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تشییع اصلی این شهدا و انجام مراسم تدفین آنها بعد از تشخیص هویت و اطلاع رسانی به خانواده‌های‌شان تا ۲۵ شوال یعنی سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام انجام خواهد شد.

چندی پیش پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند. سردار باقرزاده در این رابطه گفت: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای۴ با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی جستجوی کلمات انگلیسی برای اندروید - word search

س ژوئن 16 , 2015
دانلود بازی با حجم ۱۶ مگابایت از لینک مستقیم برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 2

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...