جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی

اشتراک گذاری :

نودیها:مسواک زدن به روش صحیح، کشیدن نخ دندان و استفاده از دهان شویه، اصول اولیه برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان‌ها هستند.

اما اگر این اصول بهداشتی رعایت نشود مواد غذایی و باکتری‌ها به شکل لایه‌ای به دندان‌ها می‌چسبند و تشکیل پلاک‌های دندانی را می‌دهند که اگر بازهم پاکسازی نشوند این پلاک‌ها به لایه سختی موسوم به جرم دندان تبدیل می‌شوند.

این لایه زرد و سخت روی دندان‌ها نه تنها ظاهری نامطلوب به چهره می‌دهند بلکه به هیچ وجه برای سلامت بدن مناسب نیستند. اما با این حال شاید تنها عده کمی از مردم برای پاکسازی جرم دندان به دندانپزشک مراجعه کنند و اغلب به دلایل مختلف از آن غفلت می‌کنند.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، در این مقاله به چند راهکار طبیعی مفید و موثر اشاره شده که به شما کمک می‌کند دست‌کم در منزل و به شیوه خانگی به مقابله با این مشکل بپردازید و از شر جرم دندان‌ها خلاص شوید:

جوش شیرین

جوش شیرین به از بین بردن پلاک‌های روی دندان‌ها کمک می‌کند. کافیست مقدار کمی جوش‌شیرین را روی مسواک خشک خود بریزید و دندان‌هایتان را با آن مسواک کنید. سپس دهانتان را با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید، یک قاشق چایخوری نمک را با ۲ قاشق چایخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید. مسواکتان را روی این مخلوط بزنید و سپس دندان‌ها را با آن مسواک بزنید. هر کدام از این روش‌ها را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید. البته نباید به میزان زیاد از جوش‌شیرین استفاده کنید، زیرا به مرور زمان موجب از بین بردن مینای دندان می‌شود.

سرکه سفید

سرکه سفید دارای خواص آنتی‌باکتریال است که می‌تواند به جلوگیری از تجمع جرم روی دندان‌ها کمک کند، اما به دلیل اسید استیک موجود در آن باید در مصرف آن احتیاط کرد، چون استفاده زیاد از آن موجب تخریب مینای دندان می‌شود. دو قاشق چایخوری سرکه سفید و نصف قاشق چایخوری نمک را در نصف لیوان آب گرم حل کنید. یک یا دو بار در روز دهانتان رابا این مخلوط مانند دهانشویه شست و شو دهید.

پوست پرتقال

پوست پرتقال اغلب به عنوان سفیدکننده طبیعی دندان برای از بین بردن لکه‌های روی آن استفاده می‌شود. شما می‌توانید قسمت داخلی پوست پرتقال را دو دقیقه مستقیم روی دندان‌های خود بمالید و آن‌ها را تمیز کنید. می‌توانید دو تا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

آلوئه ورا

درست است که ژل این گیاه تلخ است، اما تاثیر شگفت انگیز در از بین بردن جرم دندان دارد. از این گیاه در ترکیب با چندین ماده دیگر می‌توانید برای پاکسازی لثه و دندان‌های خود بهره بگیرید. یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا، چهار قاشق چایخوری گلیسرین، پنج قاشق چایخوری جوش شیرین و مقداری عصاره لیمو را داخل یک لیوان آب بریزید. این مواد را به خوبی ترکیب کرده و روی دندان‌ها بمالید. تا برطرف شدن پلاک‌های دندان روزانه این کار را انجام دهید و پس از آن هر سه یا چهار روز یکبار از این ترکیب شوینده استفاده کنید.

استفاده از خوردنی‌های غنی از ویتامین ث.

خوردنی‌های حاوی این ویتامین مثل توت فرنگی و گوجه فرنگی دارای خواص آنتی باکتریال هستند و برای از بین بردن باکتری‌های دهانی مفیدند. مقداری از این مواد را روی دندان بمالید و ۵ دقیقه بعد دهان خود را بشویید. دو بار در هفته از این روش استفاده کنید

خوردن مواد غذایی تند

این هم روشی ساده برای رها شدن از شر جرم دندان است. خوردن غذا‌های تند به تولید بزاق کمک کرده و دندان و لثه را پاکسازی می‌کند؛ بنابراین جویدن مقداری فلفل می‌تواند در از بین بردن پلاک‌های دندان موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 179

مرتضی - مدیر اصلی

One thought on “جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی

  1. بازديد سايت گفت:

    درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اطلاعات جدید از درگیری سپاه با داعش

ی ژانویه 28 , 2018
سایت نودیها : سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی درباره عملیات امروز سپاه در غرب کشور، گفت: صبح امروز و پس از چند روز رصد تیم‌های اطلاعاتی قرارگاه نجف اشرف سپاه، عملیات مقابله با یک تیم تروریستی ۲۱نفره داعش در غرب کشور آغاز شد. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...