جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های اندروید

اشتراک گذاری :

نودیها:احتمالاً گوشی هوشمند شما هم فارغ از اینکه مبتنی‌بر چه سیستم‌عاملی است، نقشی فراتر از یک ابزار ارتباطی را در زندگیتان ایفا می‌کند. زمانی از گوشی فقط برای برقراری تماس تلفنی یا درنهایت ارسال و دریافت پیامک استفاده می‌شد، اما این موضوع دیگر صادق نیست! این روزها گوشی‌های هوشمند فقط یک ابزار ارتباطی نیستند، بلکه می‌توانند نقش دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، پخش موسیقی، کنسول بازی همراه، تلویزیون جیبی برای تماشای ویدئو و فیلم، ابزاری برای وب‌گردی و صدها ابزار دیگر را بازی کنند. کاربرد گوشی‌های هوشمند به‌شدت افزایش یافته است و این گجت‌ها به عضو حیاتی در زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده‌اند. اما آیا ما از تمام قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خود باخبر هستیم؟

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید در پاسخ این پرسش بگویید بله من با تمام قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد آشنایی دارم! اما مسئله اینجا است که موارد نام برده تنها بخش کوچک و ساده‌ای از قابلیت‌های گوشی‌های امروزی محسوب می‌شوند. ما به قابلیت‌های نام برده دراصطلاح لقب ترفندهای مخفی را داده‌ایم، اما ممکن است برخی از این ترفندها آن‌قدرها هم مخفی یا پنهان نباشند!

ترفند اول: تعامل با دستگاه اندرویدی از طریق موس و کیبورد
یکی از قابلیت‌های جالب که اغلب گوشی‌های اندرویدی فعلی آن را ارائه می‌کنند و متأسفانه اغلب کاربران از آن مطلع نیستند، به امکان استفاده از دستگاه اندرویدی در کنار موس و کیبورد مربوط است! تصور کنید بتوانید موس و کیبورد بی‌سیم خود را مستقیم به گوشی یا تبلت اندرویدیتان متصل کنید و با استفاده از آن‌ها با محیط سیستم‌عامل اندروید تعامل داشته باشید.
برای این کار کافی است گوشی اندرویدی شما از قابلیت OTG پشتیبانی کند. در این شرایط یک کابل OTG می‌تواند ضمن اتصال به گوشی هوشمندتان، تعامل بین آن و موس یا کیبورد فیزیکی را برقرار سازد. هنگامی که به این صورت یک موس را با دستگاه اندرویدی خود در تعامل می‌کنید، نشانه‌گر موس روی صفحه‌نمایش دستگاه نمایان می‌شود و کلیک‌های چپ، راست و حتی اسکرول موس قابل استفاده هستند.

ترفند دوم: ضمیمه کردن اطلاعات تماس خود روی لاک اسکرین
گم شدن گوشی یا تبلت می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین و بدترین اتفاق‌هایی باشد که امکان رخ دادن آن وجود دارد. شاید تصور کنید این اتفاق هیچ‌وقت برای شما رخ نمی‌دهد، اما توصیه می‌کنیم تا این اندازه خوش‌بین نباشید و حداقل خود را برای رخ دادن حادثه‌ای این‌چنینی آماده کنید! تصور کنید گوشی یا تبلت اندرویدی خود را گم کرده‌اید و فرد متشخصی آن را یافته است، اما با توجه به اینکه دستگاهتان از قفل صفحه‌نمایش بهره‌ می‌برد، وی قادر به برقراری تماس با شما نخواهد بود! یکی از ترفندهایی که در این شرایط می‌تواند بازده عالی داشته باشد، مربوط به ضمیمه کردن اطلاعات تماس شما روی لاک اسکرین دستگاه است. اندروید این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مشخصات خود را روی لاک اسکرین دستگاه ضمیمه کنند. این مشخصات می‌تواند شامل هر نوع متن و اطلاعاتی باشد، اما به‌شدت توصیه می‌کنیم حتماً سعی کنید اطلاعاتی نظیر یک شماره تماس در دسترس و نشانی ایمیل را روی لاک اسکرین تبلت یا گوشی اندرویدی خود ضمیمه کنید. برای این کار به‌صورت زیر عمل کنید:
• به بخش Settings دستگاه مراجعه کنید.
• گزینه Security را انتخاب کنید.
• گزینه Owner info را لمس و فعال کنید.
می‌توانید در قسمتی که به‌منظور تایپ متن ارائه شده است، مشخصات تماس خود را وارد کنید. این مشخصات مستقیم روی لاک اسکرین دستگاه نمایش داده خواهند شد و یابنده تبلت یا گوشیتان می‌تواند به‌سادگی با شما ارتباط برقرار کند.

ترفند سوم: تغییر شدت صدا با کشیدن انگشت روی لبه نمایشگر
تصور کنید بتوانید با لمس لبه صفحه‌نمایش تبلت یا گوشی اندرویدی خود، شدت صدای خروجی از بلندگو دستگاه را کم یا زیاد کنید! این امر یکی از ترفندهای بسیار جالبی است که با نصب اپلیکیشنی به‌نام VolumeSlider در دستگاه‌های اندرویدی امکان‌پذیر می‌شود. برای پیاده‌سازی از ترفند به شرح زیر عمل کنید:
• وارد Google Play Store شوید و برنامه VolumeSlider را دانلود و روی دستگاه نصب کنید.
• اپلیکیشن مذکور را اجرا کنید.
• در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده گزینه Close را انتخاب کنید.
نکته: مشاهده می‌کنید که در بخش سمت راست صفحه‌نمایش دستگاه یک نوار رنگی دیده می‌شود. این نوار که بعداً مخفی می‌شود، در واقع نوار تنظیم‌کننده شدت صدا است.
• اگر گزینه  VolumeSlider in On فعال نبود، آن را فعال کنید.

 

می‌توانید از برنامه خارج شوید. در این شرایط دیگر به‌منظور تغییر شدت صدای دستگاه به استفاده از کلید فیزیکی تغییر شدت صدا (Volume) یا ورود به منوی تنظیمات نیاز ندارید. کافی است به این منظور انگشت خود را روی لبه صفحه‌نمایش قرار دهید و به‌سمت بالا یا پایین بکشید.

ترفند جهارم: ذخیره نقشه گوگل برای استفاده در حالت آفلاین
اپلیکیشن گوگل مپ که به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌عامل اندروید نصب است، یکی از بهترین مراجع موجود به‌منظور یافتن نشانی مکان‌ها و مناطق مختلف محسوب می‌شود. همان طور که می‌دانید به‌منظور استفاده از این اپلیکیشن نیازمند وجود اینترنت هستیم. اما آیا می‌دانستید برنامه گوگل مپ امکان ذخیره نقشه‌ مناطق مختلف به‌منظور استفاده آفلاین را ارائه می‌کند؟ به این صورت می‌توانید در آینده بدون نیاز به اتصال به اینترنت و به‌صورت آفلاین به جزئیات نقشه مناطق مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. برای این کار کافی است ابتدا دستگاه اندرویدی را به اینترنت متصل و از طریق اپلیکیشن گوگل مپ نقشه منطقه مد نظرتان را بیابید. عبارت Ok Maps را در فیلد جست‌وجوی اپلیکیشن تایپ و آیکون جست‌وجو را لمس کنید. یک پنجره چهارگوش نمایان می‌شود. محدوده مورد نیاز خود را با زوم به درون و بیرون مشخص کنید. گزینه Download را لمس کنید تا نقشه منطقه دانلود شود و در آینده به‌صورت آفلاین قادر به مشاهده آن باشید. برای مشاهده نقشه‌های آفلاین در گوگل مپ کافی است پس از اجرای این اپلیکیشن در حالت آفلاین از منوی اصلی برنامه گزینه Offline areas را انتخاب کنید. لازم به اشاره است امکان دانلود جزئیات نقشه برخی مناطق از طریق گوگل مپ وجود ندارد.

ترفند پنجم: ایجاد موقعیت مکانی جعلی یا غیرواقعی
اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید موقعیت مکانی گوشی یا تبلت خود را به‌صورت غیرواقعی نمایش دهید یا اصطلاحاً جعل کنید، اندروید این عمل را میسر می‌کند! به‌منظور ایجاد موقعیت مکانی جعلی در دستگاه اندرویدی خود باید وارد منوی Developer Options شوید. این منو در حالت پیش‌فرض نمایش داده نمی‌شود و باید با ترفند خاصی آن را نمایان سازید. برای نمایان ساختن این گزینه مراحل زیر را طی کنید:
• به بخش Settings گوشی یا تبلت اندرویدی خود مراجعه کنید.
• گزینه About Phone را لمس کنید.
• گزینه Built Number را در فهرست بیابید و شش بار پیاپی آن را لمس کنید تا عبارتی به‌صورت پاپ‌آپ روی صفحه‌نمایش ضمیمه شود.

به این صورت گزینه Developer Options به منوی Settings دستگاه اندرویدیتان اضافه می‌شود. این گزینه درست در بالای About Phone قرار می‌گیرد. وارد Developer Options شوید و گزینه Allow Mock Locations را فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه امکان ایجاد موقعیت مکانی جعلی یا غیرواقعی در دستگاه اندرویدی امکان‌پذیر خواهد شد.

حال نوبت به نصب اپلیکیشنی می‌رسد که پروسه جعل موقعیت مکانی گوشی اندرویدی را پیاده‌سازی کند. یکی از بهترین این دسته اپلیکیشن‌ها، برنامه Fake GPS نام دارد. این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس نوبت به فعال کردن قابلیت GPS دستگاه می‌رسد. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
• به منوی Settings مراجعه کنید.
• گزینه Location را انتخاب کنید.
• قابلیت Location یا GPS تبلت یا گوشی هوشمندتان را فعال کنید.

در مرحله‌ نهایی اپلیکیشن Fake GPS را اجرا کنید. مکان جعلی مد نظرتان را مشخص و گزینه Start را لمس کنید. به همین سادگی موقعیت مکانی گوشی یا تبلت اندرویدی شما جعل می‌شود. می‌توانید موقعیت مکانی جعلی خود را از طریق برنامه‌هایی همچون تلگرام با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را شگفت‎زده کنید.

خبرنامه دانشجویان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 94

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی خداحافظ ای سفره سبز افطار کربلایی جواد مقدم

ی ژوئن 25 , 2017
دانلود مداحی خداحافظ ای سفره سبز افطار/ کربلایی جواد مقدم پخش آنلاین http://duya.navadiha.ir/uploads/khodahafez-ey-sofre-sabz-eftar.mp3 بارگیری صوت     عقیق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 94

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...