نودیها : حاج منصور ارضی ذاکر سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت که در مراسم زیارت عاشورای روز چهارشنبه ۲۶ آبان در حسینیه صنف لباسفروشان سخنرانی میکرد اظهار داشت: کسی که مستقیماْ با خدا دارد میجنگد، مصداقش میشود عربستان، آن وقت شخصی میآید و میگوید عربستان دوست اصلی ما است، این دوست داشتن خوب است یا باید از آن برائت بجوییم؟ بعد میبینی شخصی که آدم باور نمیکند میآید از این فرد دفاع میکند. این دفاع کردن یعنی تغییر برائت، بجای این که برائت بجویی دفاع میکنی.
عرض کردیم که برائت باید به سمت خدا و از دشمنان خدا به سوی خدا و اهل بیت علیهمالسلام باشد. چهل سال در شام یکی از کارهایشان در نماز و غیر از نماز سب کردن امیرالمومنین علیه السلام بود. برائت گاهی عملی است، باید طوری برخورد کنی که خاتمه ای بر اهانت بر خدا و اهل بیت علیهم السلام باشد. درعاشورا میگویی “أَشْیَاعِهمْ”، برائت میجویی حتی از آنهایی که ظلم کردند بر شیعیان اهل بیت علیهمالسلام. حضرت رقیه سلام الله علیها، بساط این ناسزا گفتن را در شام جمع کرد. گاهی با جان دادن برائتت را ثابت میکنی، باید برائتت را نشان دهی البته در آن محبت هم جاری است. اگر برائت شما حرکتی نداشته باشد، جلوه ای نداشته باشد، در زندگیتان جاری نباشد، آرام آرام تو هم تحلیل میروی و دل میبندی به غیر و دشمن خدا، حتی شاید آنها را هم تصدیق کنی. برائت که شکلش عوض شود این طور میشود، میشوی مثل آن شخصی که میگوید آنها که با دولت درگیرند یا دولت را قبول ندارند، اسرائیلی هستند. گاهی حرام خواری باعث میشود تا در برائت اشتباه کنی.
بعضی که بر خلاف متن دعا حرف میزنند و میگویند میشود به امام المسلمین هم انتقاد کرد، دردعای صبح امام المسلمین را دعا میکنی و مقصود از امام، حضرت حجت سلام الله علیه است “اَللّهُمَّ احْفَظْ اِمامَ الْمُسْلِمینَ بِحِفْظِ الاْیمانِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً”. اگر برائت درست خط نگیرد و در جهت حفاظت اهل بیت علیهم السلام نباشد، میشود ضد اهل بیت علیهمالسلام.
مصداق کسی که مستقیما با خدا دارد میجنگد، میشود عربستان، آن وقت شخصی میآید و میگوید عربستان دوست اصلی ما است. برائت را باید نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام خرج کنی. تمام داستان آنهایی که از داستان کربلا نتیجهی منفی گرفتند همین است، در مقابل اباعبدالله علیهالسلام ایستادند، در مقابل دین ایستادند، هنوز هم ادامه دارد. الان هم اگر ما این برائت را در زندگیمان پیاده نکنیم، حتما ما هم شکل دیگران میشویم و راه خطای آنها را میرویم. باید برائت و بیزاریت را نشان دهی. الان دروغگویان میدانداری میکنند، تو باید برائت را در زندگیت اجرا کنی، باید بدانی که، تو هستی و این زندگی و این شهدا، چه جوابی میخواهی به شهدا بدهی؟ میخواهی بگویی ای شهدا من دیدم همه فلان رنگی شدند من هم رفتم؟ چه باقی میماند؟ سعی کنید از دروغ گفتن برائت بجویید، از قول این و آن مطالبی را منتشر میکنید بعد میبینید دروغ است. برای این که دلی یا مالی را بدست بیاورید دروغ نگویید.
کسی که مستقیماً با خدا دارد میجنگد، مصداقش میشود عربستان، آن وقت شخصی میآید و میگوید عربستان دوست اصلی ما است، این دوست داشتن خوب است یا باید از آن برائت بجوییم؟ بعد میبینی شخصی که آدم باور نمیکند میآید از این فرد دفاع میکند. این دفاع کردن یعنی تغییر برائت، بجای این که برائت بجویی دفاع میکنی. متأسفانه بعضی دوستان اشتباه میفهمند و قبول هم نمیکنند، چون پیر شدند. بعضی در مقابل حقیقت میایستد و هرچه میگویی قبول نمیکنند. دعا کنید این جلسات بهم نخورد. خدایا به برائت ما خط بدهد، محبت ما را خط بدهد، ما باید بدانیم از چه کسانی برائت بجوییم. این همه در زیارت عاشورا این برائت و اشکال مختلف آن را میآورد و بیان میکند این برائت فقط از آنهایی که هزار و چهارصد سال پیش بودند نیست، اما ما متوجه نمیشویم. خدا عقل ما را به کار بیندازد، ان شاءالله خدا فهم ما را زیاد کند.
منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]
Related Images:
Visits: 14