تکذیب عجیب و غریب یک خبر

اشتراک گذاری :

نودیها:یکی دو ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری، برای اولین بار این خبر در محافل خبری مطرح شد که قرار است رئیس کل بانک مرکزی تغییر کند.

اما مهمتر از تغییر رئیس کل، این بود که چه کسی قرار است جای ولی الله سیف را در بانک مرکزی بگیرد؛ آنچه به این خبر اهمیت بیشتری می داد این بود که رئیس جمهور تصمیم گرفته محمد نهاوندیان را بعنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی انتخاب کند. به ویژه وقتی که نهاوندیان عضو شورای پول و اعتبار شد، این گمانه زنی تشدید شد.

خبر آنقدر مهم بود که از چند ماه قبل هنوز کم رنگ نشده و البته به صورت رسمی و جدی هم رد نشده است. هرچند طی این ایام رسانه های نزدیک به دولت سعی داشتند با انتشار اخباری به نقل از “منابع آگاه” این خبر را تکذیب کنند ولی بنظر می رسد نتوانستند موفق عمل کنند.

روز گذشته بار دیگر این خبر مطرح شد البته اینبار سایت انتخاب که از حامیان دولت روحانی است، از جدی شدن تغییر رئیس کل بانک مرکزی و آمدن نهاوندیان به این بانک خبر داد.

سایت انتخاب خبر داد که ” توافق بر سر نهاوندیان تقریباً نهایی شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او در هفته‌های آینده به‌عنوان رییس‌کل بانک مرکزی منصوب خواهد شد”.

در پی انتشار این خبر، در حالی که بانک مرکزی واکنشی به آن نداشت، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با بازنشر خبر قدیمی یک خبرگزاری دولتی در کانال تلگرامی خود، تلویحاً جایگزینی نهاوندیان به‌جای سیف را تکذیب کرد.

همچنین ساعتی بعد، عصر ایران به‌نقل از ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی نوشت: رفتنم شایعه است، همین الآن آقای نهاوندیان هم در کنفرانس اقتصاد ایران گفت شایعه است.

نکته جالب، در همه این خبرها این است که کسی جرأت تکذیب رسمی خبر را ندارد؛ حتی رئیس کل بانک مرکزی هم خود صراحتاً خبر را تکذیب نکرده و موضوع را ارجاع میدهد به نهاوندیان که گفته خبر شایعه است! این یعنی شاید سیف هم مطمئن نیست که در ادامه دولت، با روحانی می ماند یا نه!

احتمالاً مسئولان محترم هم از جدی بودن ماجرا اطلاع دارند ولی می دانند که اگر تکذیب کنند و چند صباح دیگر خبر به صورت رسمی اعلام شود، صداقت شان نزد افکار عمومی زیر سوال می رود.

باید دید در روزهای آتی، تقدیر بانک مرکزی چطور رقم می خورد؛ آیا خبری که تا کنون کسی به صورت رسمی آنرا تکذیب نکرده، به واقعیت بدل می شود و سیف با بانک مرکزی خداحافظی می کند؟!

البته استدلال تمامی منابع آگاهی که تا کنون خبر برکناری سیف را تکذیب کرده اند این است که وی تا پایان دوره ۵ ساله حکم رئیس کلی خود، در بانک مرکزی خواهد ماند.

به گزارش تسنیم، سیف در جلسه سوم شهریور ماه ۱۳۹۲هیئت دولت ایران، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تأیید مجمع عمومی بانک مرکزی با حکم رئیس جمهور به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

از سال ۱۳۳۹ تاکنون بانک مرکزی ۱۷ رئیس‌کل را به خود دیده که هرکدام سیاست‌ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانک‌داری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سالهای مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

ابراهیم کاشانی، علی‌اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش‌کیش، محمدعلی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمدحسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی، رؤسای بانک مرکزی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۹۲ هستند و با حکم رئیس جمهور نام ولی‌الله سیف به‌عنوان هجدهمین رئیس‌کل بانک مرکزی در تاریخ ثبت شد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جلوگیری از ریزش موی سر با استفاده از "جوشانده آویشن"

ی دسامبر 17 , 2017
نودیها:یک متخصص طب ایرانی گفت: آویشن بازکننده گرفتگی‌ها، اشتها‌آور, تقویت قوای باروری و پاک‌کنندگی ریه و معده از رطوبت‌های اضافه است همچنین با جوشانده غلیظ آویشن می‌توان جلوی ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو را گرفت. محمد عسکر فراشاه درباره خواص درمانی و پیشگیری آویشن اظهار کرد: آویشن در منابع […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...