توضیحات آموزش‌وپرورش درباره حذف عبارت “اشهد انّ علیاً ولی اللّه”

اشتراک گذاری :

نودیها:در روز گذشته خبری مبنی بر حذف عبارت «اشهد انّ علیاً ولی اللّه» از کتاب احکام پسران سال دوم دوره متوسطه منتشر شد.

در همین رابطه محسن یوسفوند ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان ضمن ارائه توضیحاتی در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد:‌ شب گذشته که متوجه این موضوع شدیم سریع کتاب‌ها را جمع‌آوری کردیم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم و این مسئله را بازگو می‌کنیم که تعمدی در کار نبوده چرا که در کتاب‌های احکام مربوط به دوره ابتدایی و متوسطه اول چنین مشکلی را شاهد نیستیم.

هم‌اکنون آموزش‌وپرورش استان لرستان با ارائه توضحاتی در این رابطه اعلام کرده است: “در ابتدا لازم است که ذکر کنیم آموزش و پرورش بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری است، همواره با رویکرد تربیتی، توجه و اهتمام به مبانی ارزشی و دینی به تربیت دانش‌آموزان خداباور و خودباور اقدام کرده و بارها این مطلب را در جلسات رسمی اعلام کرده و به آن اعتقاد و باور قلبی دارد.

اما در خصوص اشتباهی سهوی که در چاپ این جزوه روی داده و شکی نیست که هیچ گونه تعمدی در آن نبوده و نیست و به‌خاطر حساسیت افکار عمومی نسبت به مبانی دینی و اعتقادی با کمال تواضع از عموم مردم مسلمان و خداجو عذرخواهی کرده و امیدواریم با کمال رأفت و بزرگواری پوزش خدمتگزاران خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پذیرا باشند.

گرچه این اهمال و بی‌توجهی را هیچ عقل سلیمی تأیید نمی‌کند، ولی عزیزان هم‌وطن باید باور داشته باشند که تهیه و چاپ جزوات متعدد در پایه‌های مختلف کاری بزرگ است که استان به آن اقدام کرده و یک اشتباه سهوی در یک جزوه نمی‌تواند زحمات و تلاش‌های آنان را زیر سؤال ببرد با این حال این اطمینان را به همکاران و هموطنان می‌دهیم که موضوع را به‌دقت بررسی و با مسببان این قصور و بی‌توجهی برخورد نماییم.

در پایان تأکید می‌شود اگر نگاهی به کارنامه آموزش و پرورش در حوزه مبانی دینی و تربیتی داشته باشید، متوجه خواهید شد که اعتقاد به مبانی ارزشی اصل مسلمی بوده که دستگاه تعلیم و تربیت همواره در آن راستا گام برداشته و نماد این اعتقاد به آرمان‌های مذهبی را می‌توان در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و ده‌ها برنامه قرآنی دیگر مشاهده کرد.

از همگان انتظار می‌رود تا ضمن توجه به تبعات بهره‌برداری فردی و گروهی از این مسئله، کمک کنند تا متولیان تعلیم و تربیت بتوانند در تربیت نسل آینده‌ساز این مرزوبوم گام بردارند”.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

غلظت خون را با "دم‌نوش نعناع" درمان کنید

ش دسامبر 23 , 2017
نودیها:یک متخصص طب سنتی گفت: دم‌نوش نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم‌نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است, نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است.  غلامرضا کردافشاری درباره خواص نعناع اظهار کرد: نعناع مقوی معده, رفع‌کننده سردردهای از نوع طبع سرد است. وی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...