توصیه‌های دندانپزشکی در ایام نوروز را جدی بگیرید

اشتراک گذاری :
نودیها:نوید ناصری عضو دندانپزشک شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی در ایام نوروز گفت: مراجعات اورژانسى بیماران به واحدهاى اورژانس بیمارستان‌ها و کلینیکهاى دندانپزشکى در طى تعطیلات نوروز همزمان با تعطیلى اکثر مطبهاى دندانپزشکى و ارائه خدمات اندک مراکز دندانپزشکى دولتى و خصوصى، یکى از معضلات هموطنانمان در این روزها محسوب می‌شود به طوری که طعم شیرین نوروز را در پاره اى موارد به تلخى تحمل درد تبدیل مى کند.
 
وی با بیان اینکه طبق آمار موجود بیش از ٩٠ درصد خدمات دندانپزشکى در کشور توسط بخش خصوصى (مطب‌ها و کلینیکهاى خصوصى) ارائه مى شود، افزود: بیش از ٧٠ درصد کل این خدمات در مطبهاى دندانپزشکى و مابقى در کلینیک‌ها و درمانگاههاى خصوصى ارائه مى شود.
 
ناصری با بیان اینکه بیشتر مطبهاى دندانپزشکى در این ایام تعطیل هستند و کلینیکهاى خصوصى هم بصورت نیمه فعال ارائه خدمت مى کنند، ادامه داد: مراکز دولتى نیز بواسطه تعطیلات رسمى؛ هفته اول تعطیل است و میزان مراکز فعال ارائه دهنده خدمات دندانپزشکى در طى تعطیلات نوررز، بصورت چشمگیرى کاهش مى یاید و این خود عاملى است براى افزایش نگرانى بیماران در این ایام که به کجا مى توانند جهت التیام درد و انجام درمان مراجعه نمایند.
 
این متخصص ارتودنسی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه خدمات رسانى دندانپزشکى در تعطیلات ٢ هفته اى نوروز، ضمن توصیه همیشگى براى مراجعات مستمر شش ماهه به دندانپزشک، بهتر است هموطنان موارد زیر را درطی ایام نوروز مد نظر داشته باشند:
 ۱- از شکستن آن بخش از آجیل که در بسته هستند (پسته و فندق) با دندان خوددارى کنند.
 ۲- پس از مصرف انواع شیرینى جات (نان شیرینى، کیک، گز، شکلات، آب نبات و …) یا نسبت به شستشوى دهان و دندان اقدام کنند و یا حداقل با نوشیدن مقدارى آب یا چاى تلخ، از میزان غلظت شیرینى موجود در دهان و در مجاورت دندان‌ها بکاهند.
 ۳- در هنگام درد دندان بخصوص در شب، از اقدامات خوددرمانى مانند استفاده از اسپرى بى حسى بر روى دندان و اطراف آن، قرار دادن موادی همچون روغن ترمز ماشین، گریس، تریاک و مشتقات آن، قرصهاى مسکن پودر شده و خمیر شده با شربتهاى مسکن، فرو کردن میخ یا سوزن داغ در دندان یا درون لثه و کارهایی از این قبیل خوددارى کنند و با کسب اطلاع از مراکز شبانه روزى دندانپزشکى فعال از سایت دانشکاه علوم پزشکى شهر مربوطه، اطلاعات تلفن ١١٨ و سایتهاى اینترنتى، به مراکز دندانپزشکى مراجعه نمایند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نماهنگ صحبت های رهبر در مورد شهدای مدافع حرم

د مارس 13 , 2017
دانلود از اینجا منبع:leader.ir برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...