تهوع‌آورترین غذاهای دنیا / سوپ، خورشت و سوسیس خون !

اشتراک گذاری :

نودیها:تا به حال درباره انواع غذاهای چندش آوری که برخی مردم کره زمین می خورند شنید ایم؛ حشرات سرخ شده، سگ ها و گربه های کباب شده، میمون های آب پز شده و هشت پاهایی که زنده روی میز غذا  قرار می گیرند و مشتریانی که در کمال ناباوری پول خوبی بابت خرید این غذاها پرداخت می کنند، شمعی روشن می کنند و در حالی که به موسیقی آرامی گوش می سپارند، پای قورباغه زنده وحشت زده ای را به نیش می کشند.
اما در این میان شاید کمتر درباره یکی از غذاهای محبوب برخی مردم دنیا صحبت کرده باشیم؛ غذایی که شنیدن نام آن نیز باعث حالت تهوّع می شود و اشتهای انسان را کور می کند؛ سوپ خون. باور کردنی نیست؛ اما حقیقت دارد که سوپ خون یکی از غذاهای مورد علاقه و پرسفارش در برخی کشورهای دنیا است.

در این گزارش قصد داریم درباره غذاهایی با شما سخن بگوییم که « خون » یکی از مواد اصلی و اولیه آن به شمار می رود.پس در این گزارش با ما همراه باشید.

قبیله ماسایی و یک کاسه خون

در کشتزارهای زیبا و سرسبز کنیا مردم قبیله ماسایی نیزه ای را به رگ گاوها وارد می کنند. خون از رگ گاوها فواره می زند. مردم قبیله به سرعت کوزه ها و کاسه های چوبی را زیر خونی که با شتاب از رگ بیرون می ریزد قرار می دهند و به سرعت از آن می نوشند. گاه آن را به تنهایی نوشیده و گاهی با شیر مخلوط می کنند.
مردان قبیله ماسایی نوشیدن خون را پیش از طلوع خورشید ترجیح می دهند، زیرا بر این باورند که نوشیدن صبحگاهی خون آنها را در طول روز قوی خواهد کرد. زنان باردار در قبیله ماسایی هر روز کاسه ای خون می نوشند و جنین های خود را از خون گاو سیراب می کنند تا به خیال خود کودکان سالمی به دنیا بیاورند.

ماسایی ها این روش را برای طول عمر و سلامتی مناسب می دانند . این در حالی است که متوسط عمر مردان و زنان ماسایی کمتر از ۴۵ سال است. اینطور که به نظر می رسد این نسخه مهوع، اثربخشی لازم را برای مردمان این قبیله به همراه نداشته است.

سوپ خون

یکی از معروف ترین غذاهایی که با خون تهیه میشود سوپ خون نام دارد. blood soup ،  خون خوک، گوسفند، بز ، اردک و مرغابی در تهیه آن به کار می رود. سبزیجات و دیگر مواد مورد نیاز در خون در حال جوشیدن ریخته شده و پخته میشوند.

خورشت خون
در کشور فیلیپین مردم به خورشت خون علاقه زیادی دارند. به این خورشت Dinuguan  گفته می شود. تکه های گوشت و محتویات درون بدن خوک را همراه با خون خوک می پزند و با فلفل سبز و ادویه آمیخته و همراه با برنج می خورند.

سوسیس خون
در برخی کشورهای اروپایی وآسیایی مثل کره و چین یک نوع سوسیس تهیه میشود که ماده اصلی آن خون است. به آن black pudding  گفته می شود. این سوسیس عجیب و ترسناک طرفداران زیادی در این مناطق دارد.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پوست خود را با برنزه کردن پیر نکنید

د آگوست 29 , 2016
نودیها:آذین آیت الهی متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ؛ با بیان اینکه اشعه ماوراءبنفش نور خورشید و دستگاه های سولاریوم دو نوع UVB و UVAهستند، اظهار کرد: بخش زیادی از اشعه UVB نور خورشید توسط لایه ازون جذب شده و درصد بسیار اندکی از آن به زمین میرسد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...