تهدیدی که سردار سلیمانی به پوتین یادآور شد

اشتراک گذاری :

نودیها :  علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: برای نفوذ دو طرف ماجرا باید وجود داشته باشند و به تعبیر کسینجر جهان به سمت تقابل دو قطب آمریکا و اسلام از ایران پیش می‌رود.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۳۷ سال است امر نفوذ به عنوان دستورالعمل قطعی روی میز آمریکا بوده، هست و خواهد بود گفت: سه حوزه وجود دارد که در هر حوزه آمریکا دستورالعمل نفوذ مجزایی دارد.

زاکانی بدترین حوزه نفوذ را حوزه تغیر ایمان و اعتقاد مردم دانست و اظهار داشت: اگر این اتفاق بیافتد مسیر غیرقابل بازگشت است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حوزه بعدی را نفوذ در حوزه سیاسی است عنوان کرد و گفت: بارزترین آن معطوف به مسولان کشور است و وخیم ترین بخش نفوذ سیاسی روی کارآمدن مسئولانی است که دشمن می‌خواهد و نمونه بارز آن بنی صدر بود.

وی با بیان اینکه حوزه بعدی نفوذ، ایجاد پتانسیل برای فعالیت عامل نفوذ در کشور است اظهار داشت: سال ۷۹ تاجبخش گفت که از طرف بنیاد سوروس مامور شده تا با ایجاد NGO هایی مردم را از نظام دور کند.

زاکانی ادامه داد: بدترین راه نفوذ مسئولانی هستند که دلداده بیگانگان باشند ولی بگویند به دنبال حق مردمند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گروهای تکفیری در منطقه را  نماد اسلام آمریکایی خواند و ادامه داد: در سال ۸۳ سازمان مدیریت وقت کتابی چاپ کرد که مبانی نظری برنامه چهارم در آن تنظیم شده بود و از تمام باورهای اعتقادی و اسلامی و انقلابی عبور کرده و خیلی صریح اعلام کرده بود که باید با آمریکا رابطه برقرار شود  و در حالت تخاصم با آمریکا و اسراییل مشکلات کشور حل نمی شود.

رئیس کمیسیون برجام مجلس ادامه داد: ما این موضوع را در مجلس بررسی و تعجب کردیم، امروز هم باید هوشیار باشیم تا برجام خودش دروازه‌ای برای سرعت نفوذ بیشتر نشود.

زاکانی با اشاره به موضوع خبرنگاران بازداشتی در هفته های اخیر توسط  وزارت اطلاعات گفت: اطلاعاتی که به ما در مورد بازداشت خبرنگاران داده شد حاکی از وضعیت بد این پرونده بود، هفته پیش برادران اطلاعات سپاه آمدند و شبکه‌ها و اسناد را نشان دادند، برادران اطلاعات سپاه سه سال بر روی این موضوع کار کردند و جلوی بسیاری را گرفتند و این افرادی که جدیداً دستگیر شدند سرشاخه‌هایی بودند که به حسابشان پول واریز می‌شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه بازداشت شدگان با حکم دستگاه قضایی و با دستور قاضی دستگیر شدند تاکید کرد: یکی از ابعاد ثبات امنیت به دلیل وجود دشمنان زیاد پوشش دوگانه اطلاعاتی در کشور است، اطلاعات سپاه هم چارچوب قانونی مصوبی دارد که به عنوان ضابط دستگاه قضایی و سیستم موازی اطلاعاتی کشور فعالیت می‌کند و به هم کمک می‌کنند و اقدامی که سپاه انجام داد شفاف و قانونی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در داخل کشور عناصری نگران و دلواپس نام گرفتند که می‌گویند از پس برجام ممکن است خطراتی برای ایران حاصل شود لذا دقت شود با کسی مذاکره می‌کنیم که دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم؛ آمریکا و طرف‌های مقابل نیز تاکید کردند که ما با ایران به عنوان دشمن مذاکره می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برجام مجلس اقدامات انجام شده ایران در برجام را اقداماتی روشن و قابل لمس عنوان کرد و تاکید کرد: برخلاف ما اقدامات دشمن  اصلا محسوس و روشن نیست و این نگران کننده است، نگرانی امری عاقلانه است و اگر کسی نگران نبود و بیدار نشد باید به او سوءظن داشت.

زاکانی تصریح کرد: برجام اشکالات متعددی دارد و اگر دقت‌های رهبری در آن لحاظ نشود منشا آسیب جدی به کشور خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوم اذر سال۶۷ امام فرمود اگر از مسئولان کسی باشد که فکر کند آمریکا و شوروی ما را آرام خواهند گذاشت اوج ساده اندیشی است، ما در میدانی وارد شدیم که آمریکا و شوروی جهان را برای خود تقسیم کرده بودند

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سال ۷۰ و پس از فروپاشی شوروی تا ۸۸ اسلام را به عنوان دشمن در مقابل خود قرار داده بودند گفت: آنها در سال ۸۸ دیدند منفورترین کشور نزد اذهان مردم دنیا آمریکاست،بعد در سوریه مسلمانان را به جان هم انداختند و برنامه داشتند تا این آدمخوارها به ایران هم بیایند

زاکانی افزود: با این شرایط روسیه و چین هم‌پیمان شدند و به ما پیغام دادند که یا با ما هستید یا با آمریکایی‌ها اما تدبیر انقلاب به گونه‌ای شد که آنها وارد تدابیر ایران شدند.

« نماینده ای از ایران رفت، حاج قاسم به پوتین گفته بود تهدیدات جهانی و منطقه‌ای‌ ات را بگو که پوتین مسایلی را برشمرد ولی حاج قاسم به رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید اصلی شما ۱۶ هزار چچنی است که در سوریه و عراق هستند و می‌توانند با سی میلیون مسلمان برایتان مشکل ایجاد کنند، به کشور شما بر می‌گردند و تهدید جدی برای قفقاز خواهند بود که پوتین هم قبول کرد و روسیه در طرح جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگشت این جنایتکاران وارد شد».

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدام خلاف و بد در هر جناحی بد است و اگر اصولگرایی خلافی انجام داد باید دو برابر با او برخورد کرد به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: مجلس برجام را تایید نکرد، اگر بنا بود تایید کند باید طرحی می‌آمد و برجام را در زمینه آن تصویب می‌کرد، ما قوانینی را تایید کردیم که اجرای برجام در مسیر درست حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که ما یاد نگرفتیم در کشور با هم درست کار کنیم تصریح کرد: دولت و مجلس یاد نگرفته‌اند سر مصالح کشور و مردم باهم رقابت نکنند، ما در برجام به دنبال این بودیم به دولت کمک کنیم اما در دولت می‌گفتند شما با مخالفید، می‌گفتیم شما دارید تعهدات بلند مدت را قبول می‌کنید؛ نهایتاً این دولت ۶ سال می‌ماند.
زاکانی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در داخل مجلس برخی با دولت همراهی کردند و اگر اینگونه نبود می‌شد شروط سخت تری گذاشت تا آمریکا دنبال ما بدود نه ما دنبال آمریکا بیان داشت: چیزی که خیلی می‌تواند به جامعه ما کمک کند صداقت است و همه باید آن را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روزی که برجام دست ما رسید واکاوی اساسی را نکرده بودیم و دیدیم که اشکالاتی دارد و در کمیسیون تخصصی بررسی کردیم و گفتیم این اشکالات وجود دارد که پاسخی برای آن نداشتند. به ما می‌گفتند خیلی در برجام دقیق نشوید چون اشکالاتش در می‌آید و آمریکایی‌ها می‌فهمند و به ما ضربه می‌زنند که من متحیر ماندم.

زاکانی یکی از اشتباهات گذشته مسئولان را کتمان کاری عنوان کرد و گفت: مسئولان شورای امنیت آمدند و گفتند ما در جریان برجام نبودیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خبرهای جمع کردن سانتریفیوژها و تکذیبش توسط تیم هسته‌ای گفت: آن‌روز هم عده‌ای می‌خواهند حرف درست را به مردم نزنند و اگر دارید این را انجام می‌دهید خب به مردم بگویید.
زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد حصر نیز بیان کرد: حصر صورتی از مقابله با تخلف است و مراجع آن کاملا معلوم است. با توجه با شرایطی که این افراد در سال ۸۸ رقم زدند و هنوز حاضر نیستند بگویند دروغ گفتیم و عناصرشان که به مجلس می آیند نیز آن را قبول ندارند و تا امروز بر خطای خود ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: اشکال دوم افرادی بودند که مابه ازای قانون شکنی و فراخوان هایشان خونهایی ریخته شد و به نظام ضربه زدند، لذا این افراد مسئول این خون‌ها و ضربه به انقلاب و ایجاد امید در دشمن هستند. اینها در زمینه تحریم اقتصادی مسئولند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی رافت اسلامی بابت خدمات قدیم و جلوگیری از بروز فتنه جدید را دو عاملی دانست که سران فتنه را در حصر نگه داشته و گفت: این افراد اگر به دادگاه بروند احکام سنگینی خواهند داشت، عده‌ای که به دنبال رفع حصر هستند و می‌گویند دادگاه برگزار شود یا ساده هستند یا به دنبال ایجاد فتنه جدید یعد از دادگاه هستند.
زاکانی ادامه داد: تنها دلیل کروبی برای بروز تقلب این بود که می‌گفت قبلا چهار میلیون رای آوردم و الان سیصدهزارتا، موسوی هم می‌گفت من این موضع را می‌گیرم تا این سیزده میلیون نفر از من عبور نکنند.

نماینده مردم تهران گفت: صبح بیست و سوم خرداد سیدمحمدخاتمی به من زنگ زد و گفت می‌خواهیم با سید حسن و میرحسین موسوی بیاییم و ما سه نفر معتقدیم تقلب شده و هاشمی گفت موسوی صراحتا اعلام کرده که قانون را قبول نداریم؛ هاشمی چیزی گفت که ما متحیر شدیم.

زاکانی ادامه داد: مسئول ستاد موسوی به آقا گفت در انتخابات تقلب نشده و از صندوق‌ها چیزی در نمی‌‌آید و معتقدیم از قبل انتخابات تقلب شده و پول های غیرقانونی خرج کردند؛ اگر اینطور باشد این وام هایی که الان هم برای انتخابات آتی می‌دهند محل اشکال است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی انتخابات آینده را انتخاباتی حساس دانست و هشدار داد: افرادی دارند تخم و نطفه آشوب را می‌پرورانند.
زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور سپاه در اقتصاد خاطرنشان کرد: سپاه بعد از جنگ از امکانات خود در جهت کمک به دولت و سازندگی توسط قرارگاه سازندگی استفاده کرد،به گونه‌ای که پروژه های ملی را برای دولت انجام می‌دادند و بعد پولش را می‌گرفتند و این بهترین حالت برای دولت‌ها بود.
وی افزود: اگر پروژه‌ای باشد که متن جامعه و قرارگاه خاتم بتوانند آن را انجام دهند اولویت با متن جامعه است ولی وقتی کسی نیست پروژه ای را انجام دهد و دولت هم پول ندارد و پروژه ملی است قرارگاه وارد میشود و گره ها را باز می‌کند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سکوت مجلس در قبال قانون‌شکنی مکرر دولت روحانی چه زمانی می‌شکند؟

پ نوامبر 26 , 2015
نودیها – علی هادی‌پور: سریال نادیده گرفته شدن خطوط قرمز نظام در اجرای برجام ادامه دارد.  پس از آغاز اجرای تعهدات ایران و برچیدن سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای نطنز و فردو و آغاز کار بازطراحی راکتور اراک پیش از مختومه اعلام شدن پرونده PMD، علی اکبر صالحی یکی دیگر از اقدامات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...