تمامی استان ها برای مقابله با پدیده ال نینو آماده اند

اشتراک گذاری :
مرتضی اکبرپور،معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هدف از سفر به گیلان و سایر استان های شمالی بررسی وضعیت استان ها طی بارندگی های اخیر بوده، اظهار کرد: با توجه به هشدارهایی که با اتکا به سامانه های هواشناسی به مدیران و مردم از چند روز پیش داده شده بود، استان ها آماده بارش های شدید طی روزهای اخیر بودند.

وی برخی اقدامات اشتباه که در سال های اخیر توسط مردم و مدیران رخ داده است را مسبب بروز تلفات انسانی و مالی فراوان شده دانست و افزود: ساخت و سازها در بستر رودخانه ها و همینطور بی توجهی به مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها سبب آسیب پذیری کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی شده است.

اکبرپور ایران را یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیا برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که در زیرساخت ها اقدامات اساسی صورت نگیرد و به استانداردها در ساخت و ساز توجه نشود، هر اندازه هم که اعتبارات برای مدیریت بحران هزینه شود نمی توان از عهده مدیریت بحران ها بر آمد.

معاون سازمان ستاد بحران کشور  در خصوص آمادگی کشور برای مقابله با پدیده ال نینو که نسبت به وقوع آن در زمستان امسال هشدار داده شده است، گفت: با توجه به تجربه سال ۸۶ و پیش بینی وقوع این پدیده در کشورمان، هشدارهای لازم و بخشنامه های آماده باش به تمامی استانداری ها ابلاغ شده است.

وی افزود: استان ها متکی به استفاده از امکانات بالفعل خود در مدیریت ال نینو هستند و در زمان کمبود نیز از یاری نیروهای مسلح برای مدیریت پدیده ال نینو استفاده خواهد شد.

اکبرپور همچنین به فعالیت ۲۸۰ پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران کشور برای راه اندازی یک هزار پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور دنبال می شود.

به گفته وی هدف از ایجاد این پایگاه ها، تامین و استقرار تجهیزات و امکاناتی است که در زمان وقوع بحران به آن اقلام نیاز است تا در اختیار امدادگران گذاشته شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همچنین آموزش امداد و نجات به عموم مردم که در زمان وقوع حوادث نزدیک ترین امدادگران واقعی هستند از جمله اهداف راه اندازی این پایگاه های چندمنظوره است.

اکبرپور تاکید کرد: به دلیل ضرورت فعالیت این پایگاه ها، حداقل هر شهرستان باید یک سالن چند منظوره مدیریت بحران داشته باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سهم دو برابری موافقان برجام از صدا و سیما کافی نبود!

د نوامبر 2 , 2015
نشست فراکسیون رهروان دیروز با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد تا حامیان برجام که در مجلس اجازه هیچ‌گونه اظهارنظری به مخالفان نداده بودند این بار رسانه ملی را به دلیل اختصاص زمان هر چند بسیار اندک‌تر از موافقان، به مواخذه و محاکمه بکشند. از سوی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...