تفکر عجیب جامعه آمریکا، برآمده از نتایج یک نظرسنجی

اشتراک گذاری :

نودیها:یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور نسبت به بکار برده شدن سلاح هسته‌ای علیه کشورهای دیگر از سوی واشنگتن هیچ نگرانی نداشته و حتی بعضا آن را در صورت مواجه شدن با تهدید، ضروری می‌دانند.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» این تحقیق که از سوی دانشگاه «استنفورد» انجام شد، موضوع احتمالی جنگ با ایران را مطرح کرده و حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان حاضرند درصورتی که ایران تهدید نظامی برای آمریکا داشته باشد، با استفاده از سلاح اتمی بیش از ۲ میلیون ایرانی را به قتل برسانند.

در این تحقیق که جولای ۲۰۱۵ (تقریبا در زمان حصول توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی) روی تعداد زیادی از مردم آمریکا انجام گرفت، سناریوی تکرار فاجعه هیروشیما در سال ۱۹۴۵ در یکی از شهرهای ایران مطرح شد.

همچنین در بخشی از این تحقیق، مردم آمریکا موافقت خود را با بمباران موشکی (غیر اتمی) بخشی از جامعه ایران با حدود ۱۰۰ هزار کشته، جهت مجبور کردن ایران به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غرب را اعلام کردند.

در یک تحقیق دیگر، این مسئله برای آمریکایی‌ها مطرح شد: فرض کنید ایران ابتدا به آمریکا حمله کرده و رئیس جمهور نیز دو گزینه دارد؛ ۱)  اعزام نیروی زمینی برای تصرف تهران که منجر به جنگی عظیم و تلفات بسیار بالا خواهد شد ۲) حمله موشکی به یک شهر بزرگ ایران و کشتار عمدی غیرنظامیان برای وارد آوردن شوک به دولت جهت تسلیم شدن.

در حالی که اجرا کنندگان این تحقیق انتظار داشتند با پیش‌زمینه فکری درباره فاجعه هیروشیما و ناگازاکی، پاسخی مبنی بر اقدامی با کمتری تلفات غیرنظامی را دریافت کنند اما جامعه آمریکا خواستار کشتار مردم ایران با استفاده از سلاح اتمی شد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چشم امید دانش‌آموزان مدرسه کودکان کار صبح رویش به پویش #مثل_فرزند_خودم

ش سپتامبر 2 , 2017
نودیها:با مدرسه صبح رویش و اهداف بلندش آشنا هستید؟ شاید هرکدام از ما با دیدن کودکان کار در خیابان یا بازار یا مکان‌های دیگری در سطح شهر به این فکر افتاده باشیم که کاش میتوانستیم برای سامان دادن به این کودکان معصوم که قربانی وضعیت نامطلوب اقتصادی و فرهنگی در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...