تعدد زایمان و کاهش احتمال سرطان سینه

اشتراک گذاری :

نودیها : مستانه صانعی گفت: هم‌اکنون شیوع این سرطان در کشورمان رو به افزایش است و یکی از دلایل آن افزایش سن اولین بارداری در زنان است؛ اما باید بدانید علت این سرطان به‌طور کامل شناخته‌شده نیست و عواملی که ذکر می‌شود تنها ضریب ابتلا را افزایش می‌دهد.

صانعی گفت: از علائم این سرطان می‌توان به توده‌های سرطانی پستانی یا غده‌های لنفاوی زیر بغل اشاره کرد. همچنین یکی از دلایل اینکه سرطان پستان در زمان حاملگی دیر تشخیص داده می‌شود این است که سینه‌ در دوران بارداری دچار توده‌های زیادی می‌شود و تشخیص توده‌های عادی از سرطانی کمی مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام‌شده سرطان‌های پستان در زمان حاملگی بسیار پیشرفته‌تر هستند و از طرفی هم به دلیل اینکه به‌کارگیری شیوه‌های درمانی، از جراحی گرفته تا شیمی‌درمانی و رادیوتراپی محدودیت وجود دارد کار پزشک و مراحل درمان بسیار سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: سرطان سینه ربطی به تأهل بیمار ندارد؛ گرچه این نظر وجود دارد زنانی که چند حاملگی را تجربه کرده‌اند میزان ابتلا آن‌ها به این سرطان کم‌تر است اما ارتباط خاصی بین تاهل و ابتلا با عدم ابتلا یافت نشده است. به همین دلیل است که سرطان سینه در بین دختران جوان و سنین متوسط نیز دیده می‌شود.

صانعی در پاسخ به این سؤال که آیا درد و سوزش سینه در زنان جوان جای نگرانی دارد یا خیر، گفت: این علامت نمی‌تواند نشانه‌ای از این بیماری باشد، چراکه تعدادی از خانم‌ها در سیکل عادت ماهیانه خود دردهای پستان را تجربه می‌کنند و به‌طور کل دردهای این ناحیه در خانم‌های زیر ۵۰ سال جای بررسی ندارد.

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: زنان باید با مشاهده علائمی همچون توده، زخم غیر عادی در این ناحیه و تغییر شکل بافت سینه حتماً به متخصص مراجعه کنند.

به گزارش فارس؛ طبق آمار کارشناسان، سالانه ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می شوند که از عواملی همچون ازدواج نکردن، نداشتن بارداری و نیز شیرندادن به فرزند به عنوان مهمترین علل ابتلا به سرطان سینه نام برده می شود.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاثیر کاهش وزن بر کم کردن خروپف

پ اکتبر 15 , 2015
 ابراهیم رزم‌پا رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران گفت: بی‌خوابی یک مشکل رایج است، اما متأسفانه در اکثر اوقات درمان‌های مناسبی برای درمان آن به کار گرفته نمی‌شود. وی افزود: با مشخص شدن زمینه بی‌خوابی و درمان آن نظیر تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توان در بسیاری موارد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...