ترشی‌های صنعتی نخورید

اشتراک گذاری :

نودیها:برلیانت بزرگمهر گفت : یکی از چاشنی هایی که در فصل سرما بر سر سفره های ما به وفوردیده می شود استفاده از انواع ترشی های خانگی و صنعتی است .

وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم،  ترشی های خانگی را جایگزین ترشی های صنعتی نمایند، افزود: ترشی های صنعتی به علت افزودنی های زیاد و نمک فراوان توصیه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ، قرار گرفتن گل کلم و سبزیجات سبزی که حاوی ویتامین c  هستند در سرکه موجب می شود تا خواص این سبزیجات کاملا حفظ شود، افزود : بهتر است در هنگام طبخ ترشی ها آب آن را دور نریزیم چراکه به این وسیله مواد مغذی آن را  کاملا از دست می دهیم .

بزرگمهر با تاکید براینکه استفاده از ترشی در افرادی که اضافه وزن دارند موجب پرخوری و افزایش اشتها می شود، اظهار داشت : مصرف ترشی موجب ترشح املاح صفراوی شده و هضم چربی با سرعت بیشتری انجام می شود، بنابراین می تواند جایگزین مناسبی باشد برای غذاهای پرکالری و افرادی که تصمیم به رژیم لاغری دارند .

مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران با تاکید براینکه افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است کمتر از ترشی ها استفاده نمایند، بیان کرد: ترشی ها به علت دارا بودن نمک ، فلفل و سرکه می توانند موجب تشدید بیماری های دستگاه گوارش شوند .

وی  در پایان با اشاره به اینکه ، برای داشتن تغذیه ای سالم بهتر است سالاد و سبزی را جایگزین ترشی ها کنیم ،خاطر نشان کرد: نحوه حرارت دادن سبزیجات هنگام طبخ ترشی ، قرارنگرفتن در معرض اکسیژن ، استفاده کم از نمک  و حذف جوش شیرین باید در تهیه ترشی های خانگی رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم/ درگیری لفظی یک کارگردان با مسعود فراستی

ی اکتبر 23 , 2016
دانلود فارس برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 20

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...