تخلفات مالی پزشکی و بیمارستان را به این شماره ۱۶۹۰ گزارش دهید

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : محمد حسین میردهقان مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت  در واکنش به صحبت‌های هفته گذشته رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در موضوع زیر‌میزی گرفتن برخی از پزشکان گفت: با تلاش و همراهی جامعه پزشکی و مردم عزیز خوشبختانه بخش قابل توجهی از پرداخت‌های غیر متعارف و تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گرفت، سامان یافته و در کلان شهرها برای حذف این معضل نیاز به اقدامات تکمیلی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، وزارت بهداشت خیلی جدی به بحث پرداخت‌های نامتعارف و ارتباط مالی نادرست بین پزشک و بیمار در حوزه پزشکی وارد شد و وزارت بهداشت با اقداماتی که در سال ۱۳۹۳ انجام داد، این ارتباط مالی را به حداقل ممکن رساند به طوری که دریافت غیرمتعارف در شهرستان‌ها و در کل سیستم دولتی اعم از شهرستان و تهران به حداقل رسیده است.

میردهقان گفت:‌ درحال حاضر آمارها نشان می‌دهد بین ١٠ تا ۴٠‌ درصد پرداخت‌های مردم در دنیا غیرقانونی است، اما من به صراحت می‌گویم که زیرمیزی و دریافت‌های غیرمتعارف در ۵٧٠ بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد و ما طی‌ سال ٩۴ اصلا گزارشی در این مورد نداشتیم، البته مرتب درحال رصد هستیم و اگر موردی دیده شود، بی‌درنگ با آن برخورد می‌کنیم. در بخش خصوصی هم دریافت‌های نامتعارف کاهش بسیار محسوسی یافته است. این کاهش در شهرستان‌ها به‌جز تهران محسوس است و در تهران نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما هنوز تا وضع ایده‌آل فاصله داریم.

وی اظهار داشت: این در حالی است که ۸۰ درصد خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود و طبق آمار رسمی رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی حدود ۸۰ درصد است.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۵ بسیار مصمم هستیم با اجرای برنامه ی محوری وزارت بهداشت در این زمینه، حفاظت مالی از بیماران به خصوص در موارد بستری را ۱۰۰ درصد فراهم کنیم‌.

وی در پایان گفت: شایان ذکر است تمامی پرداخت ها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هموطنان می تواند موارد نامتعارف را به شماره ۱۶۹۰ گزارش کنند.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انتقاد امیر حسین ثابتی از حداد عادل و بی توجهی به مسئله انتخابات

چ آوریل 27 , 2016
سایت نودیها : قبلا نوشته بودم که اصولگرایی به شدت نیاز به پوست اندازی دارد، بوی‍ژه در راس و نخبگانش. این روزها که محمد رضا عارف شهر به شهر و روستا به روستا سفر می کند تا دور دوم انتخابات حتی یک نماینده بیشتر از اصلاح طلبان وارد مجلس دهم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...