تحلیل و نقد جوامع مجازی و شبکه های اجتماعی ، مقدمه – میثم ابوالحسنی

اشتراک گذاری :
شبکه های اجتماعی و جوامع مجازی آفت فرزندان و نسل های آینده
 
با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و اینترنت ، کمبود تحلیل و موشکافی این مقوله به شدت احساس می شود. در روزهای پایانی سال امام خامنه ای پی حکمی شورای عالی فضای مجازی را تأسیس و بصیرت همگانی را در این امر خواستار شدند.
 
مشروح مقدمه در ادامه

از این رو باید در رشد افکار عمومی مردم و همچنین نسل های آینده کوشید تا بتوان از فضای مجازی که امروزه به یکی از ابزار کارآمد دشمن در جنگ نرم تبدیل شده است ، در راستای اهداف عالی بهره برد.
 با جستجوی ساده در فضای اینترنت به جوامع مجازی و شبکه های اجتماعی برخورد می کنیم که بازار بسیار داغی بین کاربران پیدا کرده اند.
تا به امروز شده از خود بپرسید هدف از ایجاد این شبکه های اجتماعی چیست ؟ کدام نیاز انسان در این جوامع مجازی رفع می شود ؟؟ کاربران این محیط ها چه کسانی هستند ؟
سوال مهم تر اینکه نتیجه و خروجی حاصل از این جوامع مجازی و شبکه های اجتماعی چگونه است و خواهد بود ؟؟؟
چند وقت پیش کنار رایانه یکی از دوستان ایستاده بودم. صحنه ای عجیب توجه ام را جلب کرد. این دوست عزیز در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی حساب کاربری داشت. مشغول چک کردن پیام های صندوق دریافت بود که به من عکس گوشه حساب کاربری که در اینترنت به "آواتار" مشهور است را نشان داد و گفت: داری عکسو ؟؟ و بعد پیامی که طرف به او داده بود را برایم خواند. از شدت شرم قرمز شدم. پرسیدم کیه ؟ گفت: من و این خانوم تو اینترنت خواهر و برادریم !!! و اینکه خانوم متأهل است…
برایم هم جالب بود و هم دردناک.
داستان مفصل این ماجرا از حوصله شما خارج است. ولی بنده را کاملاً به فکر فرو برد. به شخصه هیچوقت نفهمیدم که چرا امت مسلمان ما وارد همچین فضاهایی شده و این رفتارهای زننده و دور از مکتب اسلام را پیاده می کنند ؟؟
به امید خدا در مقالات بعدی بطور کامل موشکافی دقیقی از این محفل ها و جوامع اجتماعی مجازی انجام می دهیم.
ما را از نظرات خود آگاه کرده تا بتوانیم به لطف خداوند گامی هرچند کوچک در راستای بصیرت بخشیدن به عموم انسان ها برداریم.
و من الله التوفیق…
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 41

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی میرداماد حضرت زهرا (س) مادر بمون کنارم مادر تویی قرارم

س آوریل 14 , 2015
مداحی میرداماد راجع به حضرت زهرا (س) مادر مادر بمون کنارم مادر مادر تویی قرارم       دانلود با حجم 1 مگابایت 4 دقیقه و 15 ثانیه از لینک مستقیم   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 41

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...