تحلیل مسایل در مناظره اول نامزدها

اشتراک گذاری :

نودیها:جهانگیری توپخانه روحانی بود/ قالیباف مستدل پاسخ داد

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه قالیباف در مناظره اول پاسخ اتهامات را مستدل و مستند داد، اعلام کرد که جهانگیری توپخانه روحانی بود.

عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر مسائل سیاسی در ارزیابی خود از اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  گفت که صرف نظر از بحث‌های کارشناسی که برخی کاندیداها مطرح کردند اولین مناظره یک واقعیت را به خوبی در معرض قضاوت مردم قرار داد و آن اینکه علی رغم اینکه آقایان روحانی و جهانگیری هر دو به آقای قالیباف حمله و هجمه کردند اما موفق نبودند.

سلیمی‌نمین تاکید کرد: این دو فرد تهمت‌های زیادی به قالیباف زدند تا او منفعل شود اما قالیباف به صورت مصداقی و با اسناد روشن پاسخ آنان را داد.

وی افزود: اولین مناظره نشان داد که چرا دولت دوازدهم اینقدر نگران مناظره زنده بود و این همه تمهیدات برای آن اندیشید، مثلاً مشخص شد که چرا معاون اول رئیس‌جمهور مستقر را وارد صحنه کرد تا در نقش توپخانه عمل کند؛ نتیجه و خروجی این مناظره نشان داد نگرانی دولت به جا بوده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاکید کرد: در آخرین لحظات مناظره آقای روحانی در حالی که مجری به کرات از او خواست تا بحث خود را قطع کند اما وی تلاش داشت اتهام‌زنی را -که خودش آغاز کننده آن بود- ادامه دهد. وقتی سند قالیباف از سایت رسمی روحانی به ایشان ارائه شد، وی نه عذرخواهی و نه اعلام کرد که آن جعلی است.

وی متذکر شد: نوع رفتار آقای روحانی و جهانگیری نشان می‌دهد که دولت یازدهم با نوعی اعمال زور و قدرت نمی‌خواهد نقد مستند و مستدل به عملکرد ۴ ساله‌‌شان صورت بگیرد.

به اعتقاد سلیمی‌نمین مناظره اول که در معرض قضاوت مردم قرار گرفت به خوبی عیار و باورهای واقعی کاندیداها را مشخص کرد و موجب رشد آگاهی جامعه در  دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.

وی نقش جهانگیری در مناظرات را نقش هجمه‌کننده به منتقدان وضع موجود عنوان کرد و گفت: به نظرم پدیده تاسف‌برانگیز این است که آقای جهانگیری اصلا نیامده که سکانداری عرصه اجرایی کشور شود اگرچه هر چیزی محتمل است. البته جای تامل دارد که شورای نگهبان این پدیده را به رسمیت شناخت. به نظرم او توپخانه روحانی علیه منتقدان است که این مسئله شایسته معاون اول رئیس‌جمهور نیست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: برگزای این مناظرات و نظرات که در آن مطرح شد در انتخابات آینده موج‌ آفرین و موجب پر شورتر شدن انتخابات می‌شود.

به گفته سلیمی‌نمین برخی برگزاری این مناظره را دوقطبی ارزیابی کردند که موجب تنش‌آفرینی می‌شود در حالی که بحث‌های منطقی که در آن از سوی برخی کاندیدا صورت گرفت، رشد دهنده خواهد بود.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم مقایسه صحبت های روحانی در مناظره های سال ۹۶ با ۹۲

ش آوریل 29 , 2017
نودیها:حسن روحانی در اولین مناظره تلویزیونی وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل که در مجموع ۴ سال، ۴ میلیون شغل می شود را دروغ خواند و آن را کتمان کرد. این در حالی است که سایت ریاست جمهوری هم خبر این اظهارنظر روحانی را منتشر کرده و گواهی بر دروغ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...