تحلیل سایت نقد فا بر حاشیه های این روزهای مسعود فراستی!

اشتراک گذاری :

نقدفا: مسعود فراستی با نقد های تند و آتشین بین مخاطبان سینما شناخته می شود. از نقدهایی که به فیلم های پربیننده داشته تا حمله به فیلم های به اصطلاح کمدی که در اصل سینمای هجو و مستهجنی است.

خیلی از مخاطبان ممکن است به نحوه ی گویش فراستی و نوع بیان نقدش انتقادات جدی داشته باشند اما این مسئله را نمی توان در نظر نگرفت که فراستی آدم باسوادی است و برخی نظراتش هم قابل اعتناء و تامل بسیار زیاد است. مثلا هر انسان منصفی بعد از رفتن به سینما و دیدن فیلم هایی همچون هزار پا، دشمن زن و… قطعا خواهد گفت که کلمات، جملات و صحنه هایی دیده که مستهجن بوده. واژه مستهجن فقط برای فیلم های غیر اخلاقی استفاده نمی شود بلکه فیلمی که صرفا با تیکه های جنسی ساخته شده قطعا مستهجن است و به دلیل سوءاستفاده می توان گفت که کلاهبرداری هم می کند.

پس گفته های مسعود فراستی در مورد سینمای مستهجن و گفته های وی در مورد سینمای جشنواره ای که چرکترین نگاه را به ایران به اجنبی نشان می دهد تا جایزه بگیرد، قطعا درست است ولو اینکه فراستی لحن تندی در گفتن این گونه مسایل داشته باشد.

این که مردم از فیلمی استقبال می کنند می تواند علل مختلفی داشته باشد و حمله به استقبال مردم از یک فیلم مستهجن اصولا توهین به مردم محسوب نمی شود. مردم همان طور که پای صندوق رای اشتباهاتی دارند و چوبش را می خورند ممکن است در انتخاب دیدن فیلم ها هم مدتی اشتباهاتی داشته باشند که چند سالی بگذرد کم کم ذائقه ها بر می گردد. البته اگر این افرادی که پول های میلیاردی به جیب می زنند بگذارند.

حواشی به وجود آمده در برنامه شبکه شما را نمی توان میزان و ترازوی خوبی برای فراستی و حتی ظلی پور دانست برنامه ای که به جدل کشیده شد و به دعوا و مرافعه کشید.

اما نباید فراموش کرد سینمای شونه تخمی مرغی، فیلم فارسی های جدید و سینمای مستهجن قطعا یک خطر بزرگ است به دلیل اینکه سینما را تبدیل می کند به بنگاه پول در آوردن با چند نیکه جنسی و چند نا بازیگر بزک شده. مطمئنم مردم به زودی اقبالشان به این نوع سینما با ظهور یک سینمای جدید کم خواهد شد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 189

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تبلیغ جنجالی آمپول کشنده توسط مهناز افشار

چ دسامبر 5 , 2018
نودیها: علیرضاوهاب‌زاده: سلبریتی یعنی کسی که همه چیز می‌داند و فکر می‌کند می‌تواند درباره هر آنچه به ذهنش برسد اظهار نظر کند، از وقایع روز گرفته تا سیاست خارجی و دیپلماسی، یک روز قیمت دلار را تحلیل و یک روز هم سر مردم را با سوژه های زرد گرم می‌کند. در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...