تحلیلی بر پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا

اشتراک گذاری :

اخبار

متن اصلی نامه به فارسی و چند زبان دیگر

تحلیلی بر نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ادامه .

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزی که گذشت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در پیامی جوانان آمریکا و اروپا را مورد خطاب قرار دادند. این پیام را می توان با پیام امام خمینی (ره) در ماجرای حمله ساواک و کماندو های رژیم سابق در یک سطح قرار داد و گفت که رهبر انقلاب همان طور که در تمامی این سال ها به شیوه امام (ره) این انقلاب را اداره کرده اند؛ در این پیام نیز به همان روش عمل کردند. در اینجا لازم میدانم اندکی از تاریخ معاصر (سالهای 1342) و چند سال پیش کمک بگیرم.

قصد دارم از زبان رهبری قسمتی از تاریخ، که در مورد حمله به مدرسه فیضیه بوده را بازگو کنم:

«… دیگرکار مهمی که امام انجام دادند، استفاده از حادثه مدرسه فیضیه برای گسترش مبارزه به سراسر ایران بود،جادثه در ماه شوال رخ داد و تا محرم دو ماه و پنج روز مانده بود امام -چنان که در اواخر دوران مبارزه مشخص شد-به محرم یک اعتقاد غریبی داشت، واقعاً ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر می دانست. لذا از اول، محرم را هدف گرفتند…. نزدیک محرم که شد، امام برای شهرستان ها برنامه ای طرح کرد. آن برنامه عبارت بود از اینکه طلاب و فضلای قم را به اطراف و اکناف کشور بفرستد و از آنها و منبرهای شهرستان ها بخواهد که دهه محرم، به ویژه روز هفتم را اختصاص بدهند به بازگو کردن فاجعه فیضیه و بازگوکردن آن مصائبی که در قم گذشته است و از روز نهم نیز دسته های سینه زنی این کار را بکنند و در نوحه خوانی ها آنچه را که در مدرسه فیضیه اتفاق افتاده است، مطرح کنند تا همه مردم ایران بفهمند که در جادثه فیضیه چه گذشته است. …

از محرم آن سال برای بیداری ملت ایران و شورانیدن آنان برضد دستگاه و گسترش دامنه نهضت و مبارزه، بهترین بهره برداری ها را به عمل آوردند و فاجعه فیضیه مستمسک دهند برای هیجان عظیم و روز افزون مردم واین شور و هیجان مردمی در پانزدهم خرداد به اوج رسید.»

امیدوارم توانسته باشم صحبت های آقا را در مورد پیام امام برسانم. عرایض آقا را به طور مختصر می توان در این جمله خلاصه کرد: «امام با این تدبیری که اندیشیدند، کوشیدند تا از حادثه فیضیه به عنوان سکوی پرتابی برای همه گیر شدن نهضت استفاده کنند.»

و حال نکته تاریخی دیگری را ذکر کرده و سپس نتیجه گیری: چند سال پیش که تازه با داعش این غده سرطانی همچون اسرائیل آشنا شدیم بسیاری از سیاستمداران بعد از اینکه دیدند برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم ایستاده و با آن مقابله می کنند، گفتند بسیار موقیعت مناسبی است تا مسئله وحدت مسلمانان را پیش کشیده و از این موقعیتِ واقعاً طلایی بهره برداری تمام را ببریم. اما در این بین یک گروهی که حضرت آقا آنرا دسیسه ای به سرکردگی آمریکا و برخی دول غربی می دانند، آمد و تمام این امید ها را از ما گرفت و آن چیزی نبود جز «شیعه انحرافی و افراطی»، که چندین شبکه ماهواره ای از جمله: امام حسین(ع)، فدک و… را در اختیار دارند و از کشورهای غربی نیز تغذیه می شوند، تا توانستند به مقدسات برادران اهل سنت ما توهین کردند که اگر فتوای مقام معظم رهبری راجع به حرام بودن این گونه توهین ها به مقدسات برادران اهل سنت نبود، ما همین طور از این ماجرا چوب می خوردیم. اصل صحبتم این است که اگر این گروه افراطی نبودند و با رسانه هایشان به مسئله وحدت خللی وارد نمیکردند، که طوری وانمود شود که این جنگ، جنگ شیعه و سنی است بسیار خوب می توانستیم از این موقعیت بدست آمده برای اسلامی در فکر مردم غرب جای بازکرده بود، تبلیغ کنیم. پس این جا یک برگه امتیاز از دست دادیم و باید احسنت گفت به حامیان غربی این گروه و برنامه ریزی دقیق آنها. و ما نیز باید هشیار باشیم که با دشمن زیرک و مکاری مواجهیم، و بدانیم که و الله خیر الماکرین.

و اما نتیجه گیری: در این چند روز گذشته حوادثی در فرانسه رخ داد، و مهمترین آن توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود، که در مجله «شارلی ابدو» در تیراژ بسیار بالا و چند برابر چاپ معمول این مجله به چاپ رسید. به دنبال این هتک حرمت کمپین هایی تشکیل شده و تظاهرات عظیمی در اعتراض به این عمل قبیح از طرف مسلمانان در اقصی نقاط جهان به وقوع پیوست. و به نظرم دیگر جایی نیست که این خبر به آنجا نرسیده باشد.  

حال با هوشیاری تمام، رهبر انقلاب در پیامی که صادر کردند، به نظر حقیر توانستند مانند پیام امام (ره) به خاطر حادثه مدرسه فیضیه (که در ابتدا آوردم)، از این واقعه به عنوان سکوی پرتابی برای رساندن تبلیغ اسلام به سراسر جهان استفاده کنند. به نظر این حقیر ما شاهد بازتاب های بسیار خوبی در مورد این پیلم رهبری خواهیم بود.  

                                                                                محمد یوسفی

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود کلیپ سرکار گذاشتن بی بی سی توسط یک جوان ایرانی - 25 بهمن 89

ی آوریل 12 , 2015
در این کلیپ بی بی سی فارسی ادعا میکند با یک شاهد که از نزدیک حوادث 25 بهمن 89 را می بیند ارتباط مستقیم برقرار کرده است و این شاهد میخواهد حوادثی را که می بیند گزارش کند؛ اما غافل از اینکه توسط چند جوان ایرانی سرکار رفته اند… دانلود […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...