تجربه حجاب به روایت دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا؛ دخترانی که با حجاب زیباتر می‌شوند

اشتراک گذاری :

نودیها:«سوفومور شاهانا فاروقی»، دانشجوی مسلمان دانشگاه کالیفرنیا مشهور به دانشگاه برکلی روایت باحجاب شدن خود را اینگونه توصیف کرد:


با اینکه در خانواده مسلمان به دنیا آمدم اما به اصول اسلام عمل نمی‌کردم، تا اینکه شروع به تحقیق در مورد اسلام کردم و آن را چیزی فراتر از نوع پوشش و توجه به ظاهر بود، یافتم و فهمیدم تنها راه رسیدن به سعادت، استقلال و آرامش درونی و بهبود سلامت روحی در اسلام نهفته است و دریافتم حجاب تنها یک تکه لباس نیست، بلکه گامی به سوی نزدیک شدن به ارزش‌های اسلامی و نشان دادن هویت واقعی یک بانوی مسلمان است.
وی صحبت در مورد اسلام و حجاب، به عنوان یکی از اصول آن را بهترین راه برای از بین بردن تصورات غلط در محیط دانشگاه عنوان کرد و گفت: نشان دادن اسلام به عنوان یک دین ظالم مبنی بر تحمیل حجاب به زنان و وادار کردن آنها به سکوت در برابر مرد بسیار خطرناک است و منجر به تصورات غلط شده است.
فاروقی افزود:‌ صحبت از روش زندگی مسلمانان و انتخاب‌های آن‌ها که یک امر اختیاری و بر اساس عقاید درونی است، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
وی حجاب درباره فریضه حجاب اسلامی گفت: این تصمیم کاملا آگاهانه برای زندگی کردن طبق ارزش‌های خاص اسلامی است نه بر اساس تأثیرات بیرونی و اجبار.
فاروقی اظهار کرد: تعریف حجاب فراتر از پوشش و لباس است و آن مربوط به تعریف اسلام یعنی تسلیم آگاهانه در برابر دستورات الهی است.
وی در پایان تأکید کرد: پوشیدن حجاب به معنای این است که یک زن چیزی فراتر از ظاهرش دارد.
در همین راستا، «آلاء آیسی»، یکی دیگر از دانشجویان ارشد مسلمان و عضو انجمن دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا با بیان اینکه صحبت‌های بانوان مسلمان در مورد حجاب می‌تواند تصورات غلط را از بین ببرد، گفت: دانشجویان محجبه زیادی در این دانشگاه هستند که در برنامه‌های اسلامی شرکت می‌کنند.
وی افزود: در این برنامه‌ها تنها صحبت از حجاب نیست بلکه خود حجاب به تنهایی بانوان را در موقعیتی قرار می‌دهد که موجب عملگرایی آن‌ها می‌شود زیرا حجاب معرف دین اسلام است و بانوان دانشگاه تلاش دارند، اسلامی بودن را نه تنها از طریق پوشیدن روسری بلکه با موفقیت‌ها و رفتارهای شایسته خود به غیرمسلمانان معرفی کنند.
آیسی با اظهار اینکه صحبت بانوان محجبه در برنامه‌های اسلامی تنها به حجاب محدود نمی‌شود، گفت: با وجود تبعیض و فشارهایی که بانوان محجبه از محیط بیرون متحمل می‌شوند اما ترجیح می‌دهند کمتر در این باره صحبت کنند و بیشتر روی موفیقت‌ها و دستاوردهای بانوان مسلمان محجبه تمرکز کنند.
وی با اشاره به بی‌عدالتی‌های موجود در فضای جامعه آمریکا و رسانه‌ها نسبت به مسلمانان به‌ویژه بانوان گفت: در چنین فضایی بانوان باید به چگونه بودن در جامعه آمریکا فکر کنند نه به اینکه جامعه می‌خواهد چگونه باشند.  
آیسی با تأکید روی نقش تربیتی بانوان افزود: فرزندان نسل اول مهاجران و فرزندان نسل دوم مسلمانان آمریکا در محیطی رشد خواهند کرد که باید تفاوت بین ارزش‌های غربی و اصول اسلامی را تشخیص دهند و آگاهانه انتخاب کنند و در اینجاست که مادران نقش اصلی را ایفا می‌کنند.  
آیسی گفت‌وگو در مورد اسلام و حجاب را یک حربه محکم در مقابله با اسلام‌ستیزی خواند و تصریح کرد: روایت حجاب و تشریح فلسفه آن قوی‌تر از صدای نفرت و جهالتی است که بخواهد بانوان محجبه دانشگاه کالیفرنیا را به سکوت وادارد یا ارزش آنها را تنها به داشتن یک روسری تقلیل دهد.

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی «فَبکِ لِلحسین» با نوای حاج محمود کریمی

چ نوامبر 9 , 2016
دانلود انصار برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...