تبلیغ کتاب‌های انحرافی در رسانه ملی

اشتراک گذاری :

نودیها:چهارشنبه شب در برنامه «کتاب باز» از شبکه نسیم که پنجشنبه نیز از این شبکه تلویزیونی پخش شد، در میان مجموعه کتاب‌هایی که معمولا برای تهیه و مطالعه به بینندگان توصیه می‌شود، کتاب «احمد» نوشته عبدالرحیم طالبوف تبریزی تبلیغ شد.

عبدالرحیم طالبوف تبریزی از غربزدگان دوران مشروطه بود که همراه فراماسون‌هایی همچون فتحعلی آخوندزاده (آخوندوف) ، حسن تقی‌زاده، میرزا نصرالله بهشتی و جمال‌الدین واعظ و… نقش مهمی در انحراف مشروطه به سوی مشروطه انگلیسی داشت.

وی همچنین از نظریه‌پردازان تز «اسلام منهای روحانیت» بود و این تئوری را همراه خودباختگی در مقابل غرب در کتاب هایش مانند کتاب «احمد» یا «مسالک محسنین» ترویج می‌کرد. از همین رو، برخی علماء از جمله شهید شیخ فضل الله نوری، آثار وی را به دلیل برداشت‌های انحرافی از اسلام، کتب ضاله خواندند و حتی بعضا وی را منتسب به فرقه‌های بابیه و ازلیه دانستند.

 

این برای اولین بار نیست که چنین فضای فرهنگی آلوده‌ای در برنامه «کتاب باز» دیده می‌شود، چنانچه چندی است در این برنامه یک به اصطلاح روانشناس به‌عنوان کارشناس برنامه حضور پیدا کرده و به تبلیغ و ترویج تئوری‌های روانشناسی خرافی و مادی‌گرایانه غربی می‌پردازد و کتاب‌های مربوط به این نوع روانشناسی را نیز ترویج می‌نماید، حتی در یکی از همین برنامه‌ها با ترویج آراء و نظریات عرفان‌های انحرافی مانند «یونگ» به القاء این آموزه‌ها پرداخت!

 

به نظر می‌رسد با توجه به مبانی و آموزه‌های اسلامی و گنجینه عظیمی که از روایات و احادیث روانشناسانه از معصومین (علیهم‌السلام) و علماء و متفکران و دانشمندان اسلامی وجود دارد، نیازی به توسل به اندیشه‌ها و نظریات فرقه‌های انحرافی و نوپدید غرب و سرکردگان آن مانند یونگ و امثالهم نباشد و لازم است که مدیران رسانه ملی با نظارت و حساسیت بیشتر به این موضوع توجه کرده تا رادیو تلویزیون ما خدای ناکرده به جای دانشگاه اسلام و انقلاب ولو در یک برنامه به محل ترویج کتب و فرقه‌های انحرافی و ضاله بدل نگردد.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی جدید کربلایی جواد مقدم - جلسه هفتگی ۲۹ آذر ۹۶

ی ژانویه 7 , 2018
عشق تو واسم شیرینه اباعبدالله (واحد جدید) تو دستته کل زندگیم (زمینه جدید) لیلای من عشق تو همه ی زندگیمه (شور جدید) آقا به سرم بزار منت (شور جدید) جان حسین جانم حسین (شور) راسخون     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...