«تاب‌سواری» باعث کاهش وزن و بهبود حافظه می‌شود

اشتراک گذاری :

نودیها:یک کارشناس طب سنتی فواید تاب‌سواری‌, طناب‌زدن و عوارض دراز ــ نشست از منظر طب سنتی را تشریح کرد و گفت: افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است.

سید جواد علوی درباره ورزش اظهار کرد: ورزش به دو نوع عام و خاص تقسیم می‌شود؛ ورزش عام شامل تمام بدن و اعضای آن است و نفع آن به کل بدن می‌رسد مانند دویدن و کشتی گرفتن اما ورزش خاص مخصوص به عضو خاص است مانند وزنه‌برداری برای دست‌ها، آواز خواندن برای حنجره، نگاه کرده به دور و خواندن خطوط ریز برای چشم‌ها ورزش محسوب می‌شود.

تاب‌سواری و طناب‌زدن از نگاه طب سنتی

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند نباید ناگهان به ورزش‌های سنگین روی بیاورند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است که اگر به‌صورت مداوم و چندین بار در روز انجام شود حتی منجر به کاهش وزن واضح در افرادی می‌شود که امکان سایر ورزش‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: همچنین تاب‌سواری ورزشی است که باعث آرامش، کاهش نفخ و کمک به بهبود حافظه شده و خواب‌آور است؛ طناب زدن نیز یکی از ورزش‌های سبک برای افرادی که توان آن را دارند, محسوب می‌شود.

ورزش دراز ــ نشست به‌خلاف تبلیغات زیاد مفید نیست

علوی متذکر شد: ورزش دراز ــ نشست به‌خلاف تبلیغات زیادی که در مورد آن انجام می‌شود به‌ویژه برای افرادی که تازه می‌خواهند اقدام به ورزش کنند, مفید نبوده و عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: از مهمترین عوارض ورزش دراز ــ نشست, جابه‌جایی بافت‌ها و غشاهای ناحیه شکم و لگن است که به‌اصطلاح افتادگی یا دررفتگی ناف نامیده می‌شود؛ این عارضه به‌ویژه در حالتی که فرد نتواند به‌طور کاملاً مستقیم حرکت را انجام دهد و در نتیجه به چپ یا راست انحراف پیدا کند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تعیین جایزه برای سر سردار سلیمانی!

د ژانویه 16 , 2017
نودیها:موفقیت های ایران در مبارزه با تروریست های ساخته دست غرب، و نقش پررنگ سردار سلیمانی در این رابطه، آتش خشم مقامات و رسانه های غربی را برافروخته است. در همین راستا مایکل روبین از کارشناسان اندیشکده آمریکایی “امریکن اینترپرایز” (American Enterprise) با انتشار گزارشی تحت عنوان “قاسم سلیمانی را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...