به اعصابتان‌ مسلط باشید تا به تناسب اندام برسید

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – ورزش و تندرستی

بی‌اشتهایی عصبی اختلالی است که در اکثر مواقع با کاهش وزن همراه است.

شرح مطلب در ادامه

بی اشتهایی‌ عصبی منوط به دو عامل اصلی اضطراب و افسردگی‌ شدید است که با پرخوری‌ عصبی و  یا بی اشتهایی همراه است به این صورت که وقتی فرد تصمیم‌ به کاهش وزن می‌گیرد‌ به طور عکس‌ عمل کرده و دچار‌ اضافه وزن می‌شوند. زنان خانه دار بیشتر به این وضع دچار می‌شوند زیرا آنها به خیال خودشان غذا کم مصرف می‌کنند بی خبر از آن هستند که یک تکه ته دیگ روغنی با یک بشقاب برنج برابری می‌کند به هنگام آماده شدن غذا، با میل کردن یک یا دو قاشق اول احساس بی اشتهایی کنند.

 
وی ادامه داد: این دو عامل مهمی است که متاسفانه اخیرا گریبانگیر‌ بسیاری از افراد بوده و گاهی با ترس همراه است بی اشتهایی عصبی معمولا با کاهش وزن تغییر رفتار‌ها و ظاهر فرد همراه هستند.
 
این متخصص‌ روانشناس‌ راه درمان این مشکل‌ را اینگونه‌ عنوان کرد: بهتر است فرد در وهله‌ اول به متخصص داخلی مراجعه کرده و با انجام یک سری‌ آزمایشات‌ سلامتی جسمی فرد اثبات شود سپس به  روانشناس‌ بالینی‌ مراجعه کرده و مسائل‌ روانشناختی‌ فرد که باعث‌ بروز این مشکل شده مورد بررسی قرار گیرد.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حضرت بقیة الله الاعظم (عج الله تعالی فرجه شریف)

ش آوریل 11 , 2015
  وقتی که قائم ما قیام کند ، خداوند قدرت شنوایی و بینایی شیعیان ما را افزایش می دهد ؛ به گونه ای که از فاصله دور او با شیعیانش سخن می گوید و آنان سختش را می شنوند و حضرت را می بینند…   مشروح کامل در ادامه برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...