بلومبرگ؛ حمایت از روحانی در سراسر ایران کاهش یافت

اشتراک گذاری :
نودیها:«با توجه به محقق نشدن وعده دولت برای ایجاد فرصت های کاری و افزایش میزان درآمد مردم پس از توافق هسته ای جولای ۲۰۱۵، نا امیدی در میان حامیان روحانی در حال افزایش است…»
 خبرگزاری بلومبرگ آمریکا (Bloomberg) در گزارشی تحت عنوان “حمایت از روحانی در سراسر ایران در حال کاهش است” به میزان موفقیت روحانی در عمل به وعده های انتخاباتی خود و موقعیت وی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

 

بلومبرگ ضمن مصاحبه با یک جوان باغبان ایرانی که به گفته این خبرگزاری با ۱۳ ساعت کار در روز ماهانه ۵۱۰ دلار درآمد دارد، به نقل از وی می نویسد: «روحانی به وعده هایی که داده بود عمل نکرد؛ او گفته بود که فرصت های شغلی ایجاد خواهد کرد و در استان ها سرمایه گذاری می کند. اما ما هیچ تغییری از زمان توافق هسته ای احساس نکرده ایم. من در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به روحانی رای دادم اما در انتخابات آینده به او رای نمی دهم.»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «با توجه به محقق نشدن وعده دولت برای ایجاد فرصت های کاری و افزایش میزان درآمد مردم پس از توافق هسته ای جولای ۲۰۱۵، نا امیدی در میان حامیان روحانی در حال افزایش است. در حالی که روحانی برای رقابت در انتخابات پیش رو و به دست آوردن دور دوم ریاست جمهوری آماده می شود، این موضوع می تواند مشکلی برای او باشد. از سوی دیگر این موضوع موجب نگرانی برای جامعه جهانی است که روحانی را به عنوان بهترین امید برای تجارت با ایران و سیاست خارجی همکارانه می دانستند.»

 

در ادامه این گزارش، تحت عنوان «خبرهای بد» آمده است: «یک نظرسنجی که در ماه جولای منتشر شده است، میزان نارضایتی از روحانی را به تصویر می کشد. بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه ایران پل، مستقر در تورنتو (Iranpoll.com) انجام شده، ۷۴ درصد از مخاطبان می گویند وضعیت زندگی آنها هیچ بهبودی نیافته است. تنها ۴۲ درصد می گویند که وضعیت اقتصادی در حال بهبود است؛ درحالی که این آمار در سال گذشته ۵۷ درصد بوده است.

 

نزدیک به ۷۵ درصد از مردم نیز معتقدند که روحانی در کاهش بیکاری “تا حدودی ناموفق” بوده و یا “بسیار ناموفق” عمل کرده است. درحالی که پس از توافق هسته ای ۶۱ درصد از مردم، دیدگاه بسیار مساعدی نسبت به روحانی داشته اند و این آمار اکنون به ۳۸ درصد کاهش یافته است. البته در حال حاضر نیز اکثریت قابل توجهی از روحانی حمایت کلی می کنند اما ۲۰ درصد از مردم نظر نامساعدی نسبت به او دارند. ایران پل این نظر سنجی را از طریق مصاحبه تلفنی با ۱.۰۰۷ نفر از مردم ایران انجام داده است و ضریب خطای آن نیز ۳.۲ درصد است.

 

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که در صورت معرفی یک نامزد محبوب از سوی اصولگرایان، روحانی در انتخابات پیش رو آسیب پذیر خواهد بود.»

جام نیوز

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

المپیک ۲۰۱۶ / نعمتی: استرس المپیک بیشتر از پارالمپیک است/نگذارید معلولیت شما را شکست دهد!

چ آگوست 10 , 2016
سایت نودیها : زهرا نعمتی، قهرمان کشورمان در رشته تیراندازی با کمان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای که روزنامه گاردین انگلیس انجام داده، اظهارداشت:مثل یک نوازنده پیانو که دستانش را از دست داده، به عنوان یک قهرمان تکواندو قادر به استفاده از پاهایم نبودم. در مسابقات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...