برژینسکی : توافق با ایران بهتر از عدم توافق است – آمانو : توافق در دسترس است

اشتراک گذاری :

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

هفت روز از مذاکرات هسته‌ای در حالی گذشت که شاهد ۸ دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز مذاکرات دو جانبه ایران با طرف‌های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودیم.

سفر آمانو به تهران از دیگر رویدادهای مهم این روزها بود. ظریف در پایان روز هفتم نیز در پیامی تصویری خطاب به ۱+۵ به آنها توصیه کرد دست از دشمنی بردارند و رویکردی معقول در پیش گیرند.

اخبار روز اول، دوم ، سوم ، چهارم، پنجم، ششم و هفتم مذاکرات وین را مشاهده کنید.

همچنین برای عضویت در خبرنامه ایران در جهان می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

***

۱۴:۱۰ نشست معاونین وزرای خارجه و معاون موگرینی پس از ۲:۳۰ دقیقه پایان یافت. نشست صالحی کماکان ادامه دارد.

۱۴:۱۰ ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران وزرای خارجه آمریکا و ایران دیدار می‌کنند و آمانو نیز ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به دیدار ظریف می‌رود

۱۳:۲۵ قرار است آمانو به کوبورگ بیاید و خبرنگاران منتظر حضور مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی
۱۳:۰۵ وزیر خارجه اتریش خبرنگاران، عکاسان و تصویربردارنی که برای پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای در وین به سر می‌برند را به ناهار دعوت کرد.

۱۲:۲۵ نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان است و صالحی و مونیز مباحث فنی شب گذشته را ادامه می دهند.

۱۲:۱۹ عضو ارشد شورای روابط خارجی به همراه محقق اندیشکده اینترپرایز آمریکا با انتقاد از مواضع کاخ سفید تاکید کردند که گزینه نظامی دولت باراک اوباما در قبال ایران فاقد اعتبار است.

۱۲:۱۵ مشاور امنیت ملی اسبق دولت آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین بین ایران و گروه ۱+۵ گفت که «توافق با ایران بهتر از عدم توافق است».

۱۱:۳۰ نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دقایقی پیش آغاز شد

۱۰:۱۶  یک دیپلمات غربی روز جمعه گفته است که به نظر می‌رسد مذاکرات در مراحل پایانی خود قرار دارد و موارد فنی در متن اصلی و ضمایم، در حال پیشرفت است.

۰۸:۵۶  یک مقام آمریکایی روز جمعه با بیان اینکه تعدادی از موضوعات باقی مانده در مذاکرات حل شده است، گفت نهایتا این وزرای خارجه کشورها هستند که باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند.

۰۱:۵۲  شبکه خبری سی‌ان‌ان داده‌ها و ستانده‌های آمریکادر مذاکرات هسته‌ای را در ۱۰ محور مورد بررسی قرار داده است.

۰۱:۰۷  وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته در صورت موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مشکلات اساسی کشورش با این کشور کماکان باقی خواهد ماند.

۱:۰۰ نشست معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ۲ ساعت پایان یافت

۰۰:۴۵  نشست رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با وزیر انرژی آمریکا کماکان در جریان است.

۰۰:۳۰ نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمیت و شرمن از ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته در جریان است.

۰۰:۲۴  یک مقام ارشد آمریکایی که در وین حضور دارد از احتمال ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بعد از مهلت تمدید شده خبر داده است.

۰۰:۱۵  لغو یکجای تحریم‌ها در روز توافق، عدم اجازه به بازرسی از تاسیسات نظامی و حفظ حق تحقیق و توسعه برای ایران از مهمترین موضوعاتی هستند که گنجانده شدن آنها در برجام، آن را به «توافق خوب» تبدیل خواهد ساخت.

۰۰:۰۲  آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

۲۲:۵۸ یک دیپلمات غربی با بیان اینکه رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یک موضوع سیاسی است گفته در این باره توافقی در مذاکرات هسته‌ای صورت نگرفته است.

۲۲:۴۷ جلسه کری و ظریف ساعت ۲۲:۰۰ و پس از یک ساعت و نیم پایان یافت. صالحی نیز از دقایقی دیگر مجدداً با مونیز جلسه خواهد داشت.
۲۲:۱۱ وزیر خارجه ایران گفت: نشانه‌های غلبه منطق بر توهم را مشاهده می‌کنم. احساس می‌کنم که طرف‌های مذاکراتی ما بالاخره درک کرده‌اند که فشار و تهدید نه تنها هیچگاه به راه حل‌های پایدار نمی‌انجامد، بلکه تنش‌ها و دشمنی‌ها را افزایش می‌دهد.

۲۱:۲۰ خبرگزاری روسی ایتارتاس از قول منبعی بی‌نام مدعی شده بر سر انتقال مازاد اورانیوم ایران به روسیه توافقاتی بین ایران و ۱+۵ صورت گرفته است.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دو مورد تاریخی از نقض تعهدات توسط آژانس در قبال ایران

ش جولای 4 , 2015
گروه بین الملل – رجانیوز: در حالی که یوکیا آمانو پس از سفر به تهران از نتایج این سفر ابراز رضایتمندی کرده است و به نظر می رسد آژانس انرژی اتمی نقش تعیین کننده ای در توافق نهایی دارد این سئوال بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است که  […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...