برداشتن تحریم‌ها باعث پر پول شدن جیب دیگر کشورها نشود

اشتراک گذاری :

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که دولت و سیاسیون باید بتوانند از دستاوردهای هسته‌ای محافظت کنند و جلوی زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل را بگیرند.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، درباره‌ی پیامدهای مذاکرات هسته‌ای و وظایف دولت و احزاب اظهار کرد:‌ اتفاقی که در مساله هسته‌ای افتاد در خور تقدیر و قابل توجه است و در نهایت ما به بیشتر خواسته‌های خود در این توافق دست پیدا کردیم اما دولت و سیاسیون باید توجه داشته باشند که از دستاوردهای هسته‌ای محافظت کنند و جلوی زیاده خواهی‌های طرف مقابل را بگیرند.

وی اضافه کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توافق هسته‌ای نصب‌العین قرار گیرد و به خصوص از ایجاد دودستگی در این زمینه جلوگیری شود. علاوه بر حفظ دستاوردها و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها، باید به تیم مذاکره کننده اعتماد کنیم و اگر این مسائل مورد توجه قرار گیرد می‌توان به حفظ انسجام ملی در مساله‌ی هسته‌ای کمک کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که نقد غیر منصفانه قابل قبول نیست، تاکید کرد: نقد غیر منصفانه موجب ایجاد تشتت آرا می‌ شود و به انسجام داخلی ضربه می‌زند ضمن اینکه تیم مذاکره کننده را در مقابل طرف غربی دچار ضعف می‌کند. از طرفی ذوق‌زدگی زیاد هم می‌تواند ما را در نقطه ضعف قرار دهد و در امتیازاتی که باید بر سر آن چانه بزنیم در معرض ضعف و سستی قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه یاد آور شد: در جامعه اسلامی مهندسین پیش از شروع سال ۹۴ سلسله بحث‌هایی درباره‌ی اقتصاد پساتحریم داشته‌ایم و یکی از دغدغه‌ها در این نشست‌ها این بود که با برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران، ممکن است خدای نکرده واردات بی رویه در کشور به وجود بیاید و دست دولت از حمایت تولید داخلی برداشته شود که امیدواریم این اتفاق نیفتد و برداشتن تحریم‌ها باعث نشود جیب دیگر کشورها از پول‌ها پر شود.

خجسته پور با بیان اینکه باید همچنان از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی استفاده کرد، گفت: آنچه باعث نجات اقتصاد خواهد شد اقتصاد مقاومتی و بدون اتکا به نفت است. در دوران تحریم‌ها بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیدند لذا حمایت از این برنامه‌های خودکفایی باید ادامه یابد؛ به خصوص با آزادی پولهای بلوکه شده دست دولت در حمایت از تولید داخلی بازتر خواهد شد.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: آنچه در افق جمهوری اسلامی ایران به همت تلاش زنان و مردان ایرانی دیده می‌شود تعالی و پیشرفت است. چه تحریم‌ها برداشته شود و چه نشود عزت مردم ایران هیچ وقت خدشه‌دار نخواهد شد. چرا که این عزت با رهبری مقام معظم رهبری و تلاشهای همه مسئولین در قوای سه‌گانه و مردم به وجود آمده و ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی جالب نشانه گیری برای اندروید

د جولای 27 , 2015
دانلود بازی   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 3

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...