برجام محصول مشترک روحانی و لاریجانی است و این دو باید به ملت پاسخ دهند/ روحانی برای رفع مشکلات کشور به دشمن اعتماد کرد/ مفسدین از طرف عده‌ای در دولت حمایت می‌شوند

اشتراک گذاری :

نودیها:علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: انقلاب هرچه رشد می‌کند و خیرات و برکاتش معلوم می‌شود از طرفی دشمنی‌ها و مشکلاتی که برایش درست می‌کنند روز به روز بیشتر می‌شود. این وظیفه همه ما است که در صحنه باشیم و از میراثی که شهیدان برای ما گذاشتند صیانت و پاسداری کنیم و این نمی‌شود مگر با پیگیری منویات رهبری انقلاب و خدمت صادقانه به مردم.

 زاکانی ادامه داد: باید برجام را محصول یک رویکرد و تفکر دانست، ما در این کشور دو رویکرد داریم، یکی این است که عده‌ای چشم به ظرفیت‌های داخلی کشور و بهره‌گیری از همه فرصت‌های جهانی دارند اما برایشان اصل داخل کشور است و از تمام فرصت‌ها برای ایجاد سرآمدی ایران و تقویت جدی انقلاب اسلامی بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگر در داخل کشور و در بین مسئولان، تلاش‌شان معطوف به یک نگاه و یک باور است، و آن باور این است که دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم و انقلابی بودن و ادامه دادن امکان ندارد و باید رفت و با آمریکا ساخت. و می‌گوید باید مهره‌ای از مهره‌های نقش آفرین در حرم قدرت در سطح جهانی شد و اگر ما نهایتاً تلاشمان را انجام دهیم یک بازیگر متوسط منطقه‌ای می‌شویم.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: وقتی به مکتب امام (ره) رجوع می‌کنیم می‌بینیم این نگاه دوم یک نگاه بسیار خطرناک و نادرستی است و تجربه نشان می‌دهد نگاه دوم نگاه القائی برای از بین بردن مصالح و منافع ملی است و وقتی پیرامون برجام صحبت می‌کنید به دستاورد جمعی را که اکثریت آنها، نگاه دوم را دارند بر می‌خوریم.

زاکانی یادآور شد: سند برجام یک سند ابتدائی آمریکایی است و تیم مذاکره کننده بر روی یک سند نوشته شده و فوق‌العاده پیچیده آمریکایی تا آنجایی که توانسته دفاع کرده است.

وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات از سال۸۲ تا کنون، تصریح کرد: پس از طی شدن یک دوره از مذاکرات، رهبر معظم انقلاب مجوز دادند که راه دومی باز شود برای اینکه صداقت آمریکایی مجدداً محک بخورد و همه ما این ادعا را داشته باشیم که هیچ فرصتی را برای صیانت از منافع ملی خودمان از دست ندادیم.

* دولت یازدهم کاشته‌های دولت قبل را آتش زد

زاکانی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و در سال ۹۲ راه اولی را که در آلماتی به خاطر  انتخابات ریاست جمهوری ما معلق گذاشته شده بود به کلی به فراموشی سپرده شد و دستاوردهای مذاکرات گذشته به بهانه‌های واقعی نادیده گرفته شد و همه دستاوردها را به باد دادند و این اولین اشتباه دولت روحانی بود.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دولت‌ها حق ندارند هرچه را دولت قبلی کاشته به آتش بزنند ولی این دولت با داشته‌های قبلی برخورد نادرست کرد و اولین اشتباه را مرتکب شد.

وی گفت: دومین اشتباه دولت این بود که به ظرفیت‌های داخلی بی‌توجهی کرد و داشته‌های خود را مدنظر قرار نداد. آمریکایی‌ها می‌گفتند شما دارید ولی اینها می‌گفتند ما چیزی نداریم و اصل دستاوردهای هسته‌ای نادیده گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: وقتی ما با مسئولان سازمان انرژی اتمی مواجه می‌شدیم یک برخورد نادرستی با داشته‌های هسته‌ای داشتند که خودش یک بحث مفصل دارد.

* روحانی برای رفع مشکلات کشور به دشمن اعتماد کرد

وی خاطرنشان کرد: اشتباه سوم دوستان روحانی، اعتماد به آمریکا بود، که به صورت جدی به آمریکا اعتماد کردند و طوری عمل کردند که با دیکته آمریکایی‌ها در مذاکرات شرکت می‌کردند. خود دوستان هم گفتند که برجام سند ما نبود و سند آمریکایی‌ها بود.

زاکانی افزود: این خیلی ساده انگارانه بود که برای رفع مشکلات کشور به دشمنی اعتماد کرد که خودش مشکلات را ایجاد یا زمینه آن را فراهم کرده است.

* دولت به منافع ملی نگاه سیاسی و جریانی داشت

وی تصریح کرد: نکته بعدی نگاه سیاست‌زده و جریانی به منافع ملی بود. جناح‌ها حق ندارند سر منافع ملی با هم رقابت جناحی و گروهی کنند و این همانی است که دائماً مورد توجه دولت روحانی بود و ما آسیب و ضرر آن را خوردیم.

* اصل کتمان‌کاری حاکم بر کارهای دولت است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: نکته پنجم، کتمان کاری بود. دولت همه تلاشش را می‌کرد که آنچه انجام می‌دهد برای مردم، متخصصین و کارشناسان مشخص نشود و این کتمان‌کاری در تمام سطوح ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که دشمن ما هستند باید همه مسائل را می‌دانستند، ولی در داخل کشور دلسوزان نظام و نمایندگان مجلس نباید می‌دانستند در مذاکرات چه می‌گذرد.

زاکانی اظهارداشت: اصل کتمان‌کاری متأسفانه حاکم بر کارهای دولت است. در بحث FATF که مشخص شد چه ضرری برای کشور دارد هم همین موضوع مشخص بود.

* دولت در مذاکرات عجله کرد

زاکانی از تعجیل به عنوان یکی دیگر از نکاتی که دولت در مذاکرات داشت، نام برد و گفت: دولت به دنبال این بود که برجام زود بسته شود و نمی‌گذاشتند کار کارشناسی انجام شود. آقای ظریف در مجلس می‌گفت تیم ما ۱۶ نفر بودیم در حالی که تیم آمریکا ۱۴۳ نفر و تیم انگلیس نزدیک ۵۰ نفر بودند، تیم‌های دیگر هم به همین صورت بود و می‌گفت ما چند نفر توانمند بودیم که توانستیم از پس آنها بر بیاییم.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: آیا می‌شود ۱۶ نفر در برابر دویست و خورده‌ای نفر دوام بیاورند. متاسفانه تعجیل باعث شد کار کارشناسی صورت نگیرد و دانشمندان ما که بایستی نظر بدهند به فراموشی سپرده شوند.

وی گفت: مجلس به شدت نیازمند حوزه و دانشگاه است. وقتی در کمیسیون برجام از حوزه و دانشگاه کمک گرفتیم حسرت می‌خوردند و می‌گفتند کاش قبلاً سند برجام را می‌دادند و ما می‌دیدیم.

* عدم کارشناسی یکی از مشکلات برجام بود

زاکانی گفت: عدم کارشناسی یکی دیگر از مشکلاتی که بود در رابطه با برجام وجود داشت و بعد از آن اطلاعات غلط دادن به جامعه بود و اینکه جامعه را به جایی رساندند که جامعه احساس اضطرار کند.

وی خاطرنشان کرد: می‌گفتند برجام برای برداشتن سایه جنگ از کشور نسخه نجات بخش است که این یک القاء غلط بود، ما در کمیسیون برجام که بررسی کردیم نه آقای ظریف نه عراقچی و نه آقای شمخانی هیچکدام این ادعا را قبول نکردند و آقای عراقچی می‌گفت آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند به ایران حمله کنند یک لحظه دریغ نمی‌کردند.

* دولت در مورد مذاکرات هم به آمریکا و هم به مردم اطلاعات غلط داد

زاکانی اضافه کرد: آقایان قبل از رفتن به مذاکرات گفتند خزانه خالی است. اطلاعات غلطی که توسط پیگیری کنندگان برجام به دشمن داده می‌شد و اطلاعات غلطی که به مردم داده می‌شد این را القا می‌کرد که ما محتاج هستیم و همین که قرار شد ما محتاج باشیم حاضریم به هر قیمتی این مذاکرات را انجام دهیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اشتباه بزرگی که دولت کرد این بود که طرف اصلی خود در مذاکرات را آمریکا قرار دادند و یک خطی را با آمریکایی‌ها آغاز کردند و کشورهای دیگر عضو ۱+۵ را نادیده گرفتند و گفتند ما باید با کدخدا ببندیم.

* دولت در مذاکرات حاضر نبود به حرف کسی گوش کند

زاکانی گفت: دولت در مسیر مذاکرات سرسختی به خرج می‌داد و حاضر نبود به حرف کسی گوش کند و این هم یکی دیگر از اشکالات دولت بود و هرکسی هم انتقادی می‌کرد به شدت با او برخورد می‌کردند و به او تهمت می‌زدند و یک جو روانی و امنیتی ایجاد کردند که کسی جرأت نکند حرف بزند.

وی تصریح کرد: کسانی که امروز امنیت را در برابر آزادی قرار می‌دهد و برای پاسداشت آزادی می‌گویند امنیت را کمرنگ کنیم همه شیوه‌ها را به کار گرفتند تا نگذارند مخالفین حرف بزنند.

* توجیه رفتار خصمانه و دشمنانه دشمن از اشتباهات دیگر دولت در مذاکرات بود

زاکانی ادامه داد: اشکال بعدی در این مسیر توجیه رفتار خصمانه و دشمنانه دشمن بود. اینها دائماً که رفتار دشمن را توجیه می‌کردند و جوری رفتار می‌کردند که عموم مردم احساس کنند آمریکا دشمن نیست.

وی گفت: آقایان از فرصت مذاکرات به عنوان یک فرصت برای توسعه امکانات استفاده نکردند تا بتوانند قدرت چانه زنی را بالا ببرند. دولت قبول کرد به همه تعهداتی که داده عمل کند و تعهدات دشمن را هم نسیه پذیرفتند.

* هزینه کردن از اعتماد مردم و جایگاه ممتاز رهبری از اشتباهات دولت در مذاکرات است

زاکانی اظهارداشت: مشکل بعدی هزینه کردن از اعتماد مردم و جایگاه ممتاز رهبری بود و دروغ‌هائی که دائماً اظهار می‌کردند به ما می‌گفتند رهبری در ریز ماجرا هستند و دخالت شما مخالفت با رهبری انقلاب است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: فقط دولت اشتباه نکرد، یک عده هم در مجلس کمک دولت کردند. حقیقت ماجرا این است که اینها به ملت راست نگفتند و در کنار موضوع برجام یک خطی را درست کردند برای اینکه منافع بعد از برجام چگونه در کشور شکل بگیرد و به همین دلیل وقتی برجام به سرانجام رسید از نظر خودشان بحث برجام ۲  و ۳ و ۴ را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا می‌بینیم یک کسی که دستگاه امنیتی می‌گوید جاسوس است می‌آید دفتر رئیس جمهور جلسه می‌گذارد که چگونه می‌شود از برجام برای سرمایه‌گذاری خارجی و امثال آن استفاده کرد بعد وقتی دقت می‌کردیم می‌دیدیم که خود این فرد و امثال آن در این دوخت و دوزها سرمایه‌های کلانی به جیب می‌زدند.

زاکانی خاطرنشان کرد: اشتباه بزرگتر اینجا بود که کشور ما را تبدیل کردند به بستری برای رهائی و گشایش گره‌ها و مشکلاتی که کارخانه‌های بزرگ خارجی دارند. مسلما کسی از هواپیمای صفر بدش نمی‌آمد اما با چه اولویتی و چقدر؟ و آیا این پول و فرصت نباید داخل کشور خرج شود؟

* آمریکا نقض برجام را از فردای تعهدش شروع کرد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: امروز اشتباه دیگری را دارند مرتکب می‌شوند، آمریکایی‌ها نقض برجام را از فردای تعهد شروع کرد بنا بود تهدید، تحریم و تشدید فشار حذف شود و در یک فضای مسالمت آمیز کار کنیم ولی چه شد؟ دولت هم این رفتار را توجیه می‌کرد در تمدید تحریم‌های ۱۰ سال هم قشنگ ملموس است که دولت هر ۵ روز یک خط را می‌گیرند. امروز هم می‌بینیم صحبت درمانی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اشکالات مجلس در رابطه با برجام گفت: در رابطه با برجام در مجلس هم اشکالاتی بود. اول اینکه لاریجانی بدنبال این بود که به این جمع‌بندی برسد مجلس نباید به بحث برجام ورود کند و این حق مسلم خانه ملت را بگیرد.

* عده‌ای می‌خواستند بررسی برجام در مجلس صوری باشد

زاکانی گفت: عده‌ای می‌خواستند رسیدگی به ماجرای برجام در مجلس انجام نشود و وقتی هم دیدند براساس فرمایشات رهبری مجلس باید ورود کند به دنبال این بودند که این بررسی صوری باشد.

وی افزود: عده‌ای می‌گفتند کسانی که داعیه ولایت‌مداری دارند نباید موضوع برجام را بررسی کنید. برخی از  بزرگان مجلس هم به ما می‌گفتند رسیدگی به برجام، آب به آسیاب آمریکا ریختن است عده ای هم می‌گفتند این کار اشکالات برجام را در می‌آورد و مردم را ناامید می‌کند.

زاکانی گفت: اشکال دیگری که وجود داشت این بود که برخی‌ها فشار می‌آورند بررسی‌ها انجام نشود و می‌گفتند اگر تا فردا بررسی‌ها انجام نشود و سند آماده نشود هیأت رئیسه آن را قرائت نمی‌کند که ما گفتیم طبق تفاهم و قواعد عمل می‌کنیم و محکم ایستادیم و نگذاشتیم دخالت کنند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: حرف ما در کمیسیون برجام این بود که ۱۵ کارشناس بنشینند و بررسی کنند آقای حداد عادل این مسئله را در مجلس مطرح کرد ولی یک عده رفتند به سمت سهم خواهی.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیسیون برجام  گفت: بعد از اینکه به مسئله برجام ورود کردیم چند نفری بودند که تلاش کردند ما نتوانیم درست به بررسی‌های خودمان بپردازیم. یکی از اشکالاتی که بود اینجا بود که سند را نخوانده بودند و می‌خواستند راجع به آن حرف بزنند. آنها علاقه‌ای نداشتند سند را بخوانند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم در عمر صدساله مجلس برای هیچ گزارشی تا این حد وسواس به خرج داده شده باشد که برای گزارش برجام وسواس به خرج داده شد.

زاکانی افزود: به نظر من حتماً آقای لاریجانی باید پاسخگوی طرحی که در رابطه با برجام تنظیم شده بود باشد. در این طرح به تمام بررسی‌هایی که ما در کمیسیون داشتیم بی‌توجهی شده بود.

وی افزود: دفتر مقام معظم رهبری تاکید داشتند یک کار هماهنگی داخل مجلس داشته باشیم که مجلس قفل نشود و کار انجام شود.

* برجام محصول مشترک روحانی و لاریجانی‌ست و این دو باید به ملت پاسخ دهند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهارداشت: به نظر من در این جریان حق مجلس پاس داشته نشد و حق ملت ادا نشد. برجام محصول مشترک روحانی و لاریجانی است و این دو باید به ملت پاسخ دهند.

وی گفت: امروز مانند روز، همه حرفهائی که ما قبلاً در رابطه با برجام می‌زدیم مشخص شد. امروز دیگر کسی فرار رو به جلو نکند؛ روحانی می‌گوید همه ما با رهبری انقلاب هماهنگ کردیم در صورتی که رهبر انقلاب تکذیب می‌کند. از طرفی می‌بینیم لاریجانی می‌گوید ما سر آمریکایی‌ها کلاه گذاشیم.

*دلسوزان نظام خون دل زیادی در بحث برجام خوردند

زاکانی ضمن اشاره به اینکه دلسوزان خون دل زیادی در بحث برجام خوردند بیان داشت: دولت در موضوع برجام هنوز نگاه انتخاباتی دارد برای اینکه آنچه که داشتند و فکر می‌کردند سرمایه انتخاباتی است را در برجام صرف کرد.

* الگوی غلط اقتصادی هاشمی بستر لازم را برای فساد فراهم کرد

وی در مورد مفاسد اقتصادی نیز اظهار داشت: زمان جنگ نیروهای انقلاب در حال جنگ بودند عده‌ای در داخل داشتند کارسازی می‌کردند بعد از جنگ الگوی غلط اقتصادی آقای هاشمی بستر لازم را برای فساد را فراهم کرد و کم کم دو طبقه در کشور ایجاد شد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک طبقه در اریکه قدرت هستند مثل هم افرادی که چند هزار میلیارد سوءاستفاده می‌کنند. اگر زندگی این افرا را بررسی کنیم خواهیم دید از ثروت خانوادگی برخوردار نبوده‌اند. 

وی ادامه داد: کنار این افراد کسانی بودند که با زیرکی لازم سرمایه‌ای انبوهی را به جیب زدند و طبقه «ممتازه»در کشور ساختند. این افراد  در جامعه کم هستند. این کم بودن از نظر عده‌ای است اما از لحاظ امکانات، امکانات زیادی را در اختیار دارند.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت رقیب مردم شد تصریح کرد: در دولت رانت‌های مختلفی وجود داشت که صاحبان قدرت از ان بهره گرفتند. کنار این دو طبقه  یک طبقه دیگر در حال ایجاد شدن است. اینها کسانی هستند که در حوزه علم و فناوری از این بستر استفاده می‌کنند. 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:این گروه کاملا حساب شده، سود گرایانه و بازاری به علم نگاه می‌کنند. شبکه‌های  وحشتناکی به هم پیوسته است که اقتصاد کشور را در اختیار خواهد گرفت که وقتی آن را بررسی می‌کنیم بین این شبکه چند نفر هستند.

وی اضافه کرد: این طبقه فوق‌العاده زیرک و خطرناک است. پس با سه گروه متمول روبرو هستیم که رگه‌های سیستم اطلاعاتی پشتیبان آن‌ها است.

زاکانی خاطر نشان کرد: سیاست‌گذاری اقتصاد کشور این افراد انجام می‌دهند. سیاست اقتصادی کشور را به ناکجا آباد می‌برند. نگاه غلط به خارج را همه این افراد دارند. واگذاری‌ها در شرایط مختلف چه مفسده‌های بزرگی را در درون خودش رشد داده است.

* اگر سال ۸۰ مسئولین به واسطه نامه ۸ ماده‌ای رهبری بیدار می‌شدند امروز گرفتار فساد نبودیم

زاکانی اظهار داشت: چندی قبل دو پرونده را با برخی از نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار داریم عددی حدود ۲۰ هزار میلیارد و سرجمع ۲۴۰ میلیارد تومان واگذار شده است. هنوز پرونده‌اش مفتوح است. حساب کنید فردی بازوبند هزاران میلیارد تومان امکانات بیت‌المال را به سمن بحث می‌گذارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر سال ۸۰ مسئولین کشور به واسطه نامه ۸ ماده‌ای رهبری بیدار می‌شدند امروز گرفتار فساد نبودیم. اگر سال ۸۱ جریان دانشجویی فرمایش رهبری را انجام می‌داد به این مسائل برنمی‌خوردیم. رهبری در آن فرمایش می‌فرمایند هر از کسی که مظنون به فساد است بخواهید و مطالبه کنید.

* فساد به سمتی می‌رود که تمام موانع مقابل خود را بردارد

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان دانشجویی به وظیفه‌اش عمل نکرد. فساد به سمتی می‌رود که تمام موانع مقابل خود را بردارد. فساد به سمت سیستماتیک می‌رود و تلاش می‌کند تمام موانع جلوی خود را بردارد. موانع فساد مسئولین خدومی هستند که می‌خواهند  با فساد مبارزه کند.

وی تاکید کرد: موانع افرادی هستند که صدایشان بلند است و از قبر و قیامت خودشان می‌ترسند. موانع رسانه‌ها و جریان دانشجویی هستند. چرا عده‌ای در جامعه ما دچار فقر و تبعیض هستند به خاطر این است که عده‌ای نمی‌گذارند و فقط به خودشان فکر می‌کنند. 

* مفسدین از طرف عده‌ای در دولت حمایت می‌شوند 

زاکانی با تاکید بر اینکه مفسدین از طرف عده‌ای در دولت حمایت می‌شوند بیان داشت:  وقتی از برادر رئیس‌جمهور می‌گوییم اشکال کمی نیست امروز وظیفه داریم هوشمندانه و دقیق قیام کنیم. هیاهو و احساس صرف به درد نمی‌خورد. باید نقاط اصلی فساد را شناسایی کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید شما دانشجویان از مسئولین و فاسدان مطالبه کنید. اعلام آمادگی می‌کنم یک اتحادیه را برای مبارزه با فساد شکل دهیم که در راستای دفاع از منافع ملی و حقوق اساسی مردم باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه اگر چشممان را ببندیم عناصر فساد به کار خود ادامه می‌دهند، تاکید کرد: در یک نمونه فساد یک مجموعه خصوصی ۵۰۰۰ میلیارد بدهکار بخش دولتی بوده است. بخش دولتی پیگیری شد تا این مبلغ بازگردد.

وی ادامه داد: برسر بازگشت ۳۵۰۰ میلیارد تفاهم کردند اما دستگاه امنیتی کشور وارد عمل شد تا یک جابجایی شکل گیرد و کل این ۱۵۰۰ میلیارد هوا می‌شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  امروز متوجه شدم کار خود را انجام داده‌اند. به هر حال وزارت اطلاعات از حقوق ملت صیانت کند.  معتقدم وزارت اطلاعات به مسئولیتش عمل نمی‌کند. امروز هم این خطر را مشاهده می‌کنیم.

زاکانی تصریح کرد: معتقد هستم دست به دست هم دهیم این اتحادیه را راه‌اندازی کنیم. برای برخورد با فساد باید از قدرتمندترین آدم‌ها شروع کرد. از پیوستگان به قدرت شروع کرد. برخورد با فساد سخت نیست.

وی در مورد انتخابات ۹۶ گفت: راجع به این انتخابات تجربه تلخ ۹۲ را داریم. معتقد هستیم به هیچ وجه نباید جریان انقلابی دو نامزد در صحنه داشته باشیم. ممکن است آغاز را با چند نفر و با مدیریت خود جریان شروع کند اما باید در ادامه این مسائل طراحی شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چیزی که در صحنه است ازدیاد نامزد داریم. تورم جدی و حضور فعال و دغدغه مندانه نامزدها را در صحنه داریم.

زاکانی اضافه کرد: معتقدم این نامزدها فرع ماجرا هستند و اصل ماجرا جریان انقلابی است. اولا ما چیزی به نام منجی نداریم بلکه باید دقت کند اصل جریان انقلابی است از این منظر معتقد هستم

وی بیان داشت: نامزدی که اصرار بر حضور برخلاف قاعده‌ای که جریان انقلابی  مدنظر دارد کمک می‌کند جریان رقیب رای آورد. از طرفی جریان انقلابی باید دقت کند. اقتضائات امروز جامعه چه چیزی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نامزد جریان انقلابی نباید پشت درهای بسته تصمیم گیرید بلکه باید خواستگاه ملت و انقلاب را ببیند. هنوز در جریان انقلابی سازوکار وجود ندارد اما در حال شکل‌گرفتن سازوکار است.

زاکانی در خاتمه خاطر نشان کرد: رقبای ما بیش از آنکه علاقمند به ظرفیت‌های خودشان باشند علاقمند به تشدد در ظرفیت‌های ما هستند. حتما رئیس جمهور، حقوقش برابر معلمان باشد و رئیس‌جمهور باید جعبه سیاه کشور را به جعبه شیشه‌ای تبدیل کند.

 رجا نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آب میوه های پاکتی، جانتان را نشانه گرفته‌اند/ این آبمیوه های سرطان‌زا را نخورید!

چ دسامبر 7 , 2016
نودیها:خدیجه رحمانی متخصص تغذیه بیان کرد: آبمیوه‌های صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد قندی و مقادیر ناچیزی ویتامین و مواد آنتی‌اکسیدانی هستند. این آبمیوه ها از نظر میزان قند مشابه نوشابه ها هستند.   وی با اشاره به اینکه قسمت عمده قند موجود در آبمیوه های صنعتی را فروکتوز تشکیل می […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...