برای خلاص شدن از چربی دور شکم این کارها را انجام دهید

اشتراک گذاری :

نودیها : بسیاری از افراد مانند شما هستند و تنها شما نیستید که به این گرفتاری دچار هستید. لازم است روش‌های همیشگی خود را با دقت مدنظر قرار داده و در این روش‌ها تجدیدنظر کنید. این بار لازم است راه‌های آسان‌تر را جایگزین رژیم‌ها و روش‌های سخت و پیچیده کنید. بله،‌این‌بار بهتر است راهکارهای ساده و عملی ما را امتحان کنید. تنها کافی است ظرف ۲۰‌روز این برنامه را انجام دهید تا نتایج ایده‌آل آن را ببینید و وزن کم کنید.

۱.هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی‌دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می‌دهد. حتی اگر بخواهید ظرف ۳‌ماه، ۱۰‌کیلو وزن کم کنید یا آنکه فقط شکم خود را آب کرده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید، همه اینها را در برنامه کاهش وزن روزانه خود بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید.

۲. بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه‌ریزی است. برای رسیدن و عملی کردن این ایده، یک ساعت پیاده‌روی در روز با سرعت ۵‌کیلومتر در ساعت می‌تواند چیزی حدود ۱۴۵‌کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی ۴۶۵‌کالری است.

۳.قند رژیمی را جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالری‌شان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در‌دسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش قند‌خون و کنترل میزان دیابت هم تاثیر فراوانی دارد.

۴.از برنج قهوه‌ای به‌جای برنج سفید استفاده کنید

برنج قهوه‌ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه‌ای حاوی سبوس است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

۵.هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید

اگر برنامه‌ای را انجام می‌دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذایی‌تان را کم کنید، بدن شما فکر می‌کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می‌کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا‌که کالری بسیار کمی دارند.

۶. شام‌تان را تا ساعت ۷:۳۰‌ شب بخورید

برخی افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. از آنجایی که فاصله بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه تحت‌تاثیر آن قرار گرفته و در برنامه کاهش وزن شما اختلال ایجاد می‌کند.

۷. پنج‌بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنید

این گزینه‌ها، غذاهایی با کالری کم هستند که میزان بالایی از موادمغذی شما را تامین می‌کنند. سعی کنید صبح‌ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه خورده و به جای خوردن اسنک، در میان روز یک میوه بخورید. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید میزان زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب‌ها هم به‌جای خوردن اسنک یا غذاهای سرخ‌کرده و نوشیدن قهوه زیاد سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات یا یک غذای سرخ‌کردنی سریع با کمی روغن است.

۸.میزان مصرف غذاهای نمکی را کم کنید

می‌دانیم که عاشق خیارشور، نان‌های عدسی و سایر اسنک‌های نمکی هستید، اما نمک برای برنامه کاهش وزن شما اصلا گزینه خوبی نیست و باعث حفظ آب در بدن و نفخ می‌شود تا آنجا که می‌توانید از آنها دور باشید.

۹. خرید اینترنتی را فراموش کنید

می‌دانیم که شاید کمی دشوار و خسته‌کننده باشد اما باید سعی کنید تصمیم خود را برای عملی کردن آن بگیرید. اگر کارت اعتباری دارید، سعی کنید آن را جایی مخفی کرده و درش را قفل کنید. برای خودتان محدودیت قائل شوید. سعی کنید به جای سفارش غذاهای آماده از رستوران غذاهای سالم را بپزید و بخورید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود که دستورالعمل‌های طبخ جدیدی یاد بگیرید، بلکه وزن‌تان را هم کم کرده و نسبت به آنچه می‌خورید آگاه‌تر می‌شوید. از طرفی این مسئله ایده‌ای بزرگ برای خوردن پیش از رفتن به مهمانی یا مراسم خاصی است.

۱۰.ادویه‌های بیشتری به غذاهای‌تان اضافه کنید

ادویه‌ها، دارای خواص افزایش‌دهنده متابولیسم بدن هستند. سعی کنید ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره سبز، زردچوبه، خردل و… را به غذای‌تان اضافه کنید چون هم باعث بهتر شدن مزه غذا شده و هم به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.

۱۱.آجیل را فراموش نکنید

سعی کنید میوه و آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و گردو بخورید که چربی کافی داشته و برای سلامت کلی بدن‌تان مفید است و به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.

۱۲.مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

به جای آنها می‌توانید مرغ بخورید چراکه حاوی میزان زیادی پروتئین بوده و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اگر در باشگاه ورزش می‌کنید این گزینه، گزینه‌ای عالی برای افزایش سوخت‌گیری بدن است. ماهی هم گزینه‌ای سالم‌تر محسوب شده و چربی‌های خوبی دارد. در این میان می‌توانید بوقلمون را هم امتحان کنید. میزان کالری آن کمتر از مرغ است.
۱۳.هنگام گرسنگی آب بنوشید

اکثر مواقع وقتی احساس گرسنگی می‌کنیم، بیشتر به‌خاطر تشنگی بوده و بدن ما هوس چیزی می‌کند تا بخورد، بنابراین نوشیدن آب می‌تواند هوس بدن را نسبت به خوردن از بین ببرد.

۱۴. صبح‌ها ورزش کنید

پیش از آنکه درگیر فعالیت‌های روزمره شوید، سعی کنید ورزش کنید. درواقع این زمان، زمانی است که می‌توانید بعد از یک خواب طولانی شبانه، انرژی به دست آورده و از طرفی بهترین زمان برای ورزش کردن است. اگر مشکل بیدار شدن سر صبح دارید، این روش را امتحان کنید؛ ساک باشگاه خود را بسته یا لباس‌های ورزشی خود را آماده کنید و آن را کنار تخت خود بگذارید. صدای خود را ضبط کرده تا به شما هدف وزن کم کردن‌تان را یادآوری کرده و آن را به‌عنوان صدای زنگ خود تنظیم کنید.

۱۵.صبحانه مفصلی بخورید

اکثر مردم فکر می‌کنند برای کاهش وزن نباید صبحانه بخورند، اما این بدترین کاری است که آنها انجام می‌دهند. سعی کنید لبنیات و نان و مغذی‌ترین مواد غذایی در صبحانه تان داشته باشید. نان‌های تهیه شده از جو و ذرت را در اولویت بگذارید.

۱۶.حداقل ۴۵‌دقیقه در روز تحرک داشته باشید

تحقیات نشان می‌دهد صبح‌ها بهترین زمان برای ورزش کردن است. یوگا، ایروبیک، تمرینات کاهش وزن، شنا، زومبا یا هر فعالیت دیگری از این دست گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند، اما «۴۵‌دقیقه» تحرک را حتما در برنامه‌تان داشته باشید.

۱۷.سعی کنید در برنامه رژیمی‌تان، تمرینات کاهش وزن هم داشته باشید

این تمرینات به شما کمک می‌کند تا بتوانید حجم عضلات‌تان را کم کرده و این کار باعث افزایش متابولیسم شده و کمک می‌کند بدن‌تان به یک ماشین چربی‌سوز تبدیل شود.

۱۸.کاری نکنید که ورزش برای‌تان به کاری کسل‌کننده و یکنواخت تبدیل شود

هر روز به باشگاه نروید. سعی کنید در کلاس یا زومبا شرکت کنید، به پیاده‌روی صبحگاهی بروید و هنرهای رزمی را امتحان کنید. جمعه‌ها با دوستان‌تان به شنا بروید. سعی کنید هر کاری که روی شما جواب می‌دهد، انجام دهید. از تمرینات و دوره‌های متنوع در طول ماه‌ها استفاده کنید.

منبع : رجا نیوز از مجله سیب سبز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد صوتی سریال کیمیا

پ فوریه 11 , 2016
در این نقد صوتی سعی شده مسایلی عنوان شود که در مورد برخی سریال های دیگر هم صدق می کند.   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 11

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...