بخور نخورهای معده خالی

اشتراک گذاری :

نودیها:غذا خوردن برای سلامت و بهزیستی ما حیاتی است. ما برای تداوم زندگی خود نیازمند مواد غذایی هستیم. در برخی موارد، اینکه چه زمانی غذا می‌خورید و اینکه چه چیزی مصرف می‌کنید نیز می‌تواند مهم باشد. خوردن مواد غذایی خوب در زمان اشتباه نه تنها ممکن است سودی نداشته باشد، بلکه مضر نیز باشد.به گزارش لایف هک، هدف از سالم غذا خوردن تنها مصرف مواد غذایی سالم و پرهیز از نمونه‌های بد و ناسالم نیست. بلکه آشنایی با بدن و آگاهی از چگونگی بهینه سازی غذایی است که قصد خوردن آن را دارید. این به معنای فراگیری چگونگی بهبود گوارش برای به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی کلیدی مورد نیاز بدن است.از جمله مواد غذایی که می‌توانید با معده خالی آنها را مصرف کنید می‌توان به چهار مورد زیر اشاره کرد:

میوه تازه

میوه در گروه مواد غذایی فوق العاده سالم قرار می‌گیرد که سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی، فیبر و آب است. با افزودن میوه‌ها به رژیم غذایی به شیوه درست و مناسب به دستگاه گوارش خود اجازه می‌دهید تا از فواید چشمگیر دریافت ویتامین و گوارش بهبود یافته بهره‌مند شود. آغاز روز با مصرف میوه به شما در سم زدایی بدن کمک می‌کند، میزان قابل توجهی انرژی در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و تمرکز شما بر انجام فعالیت‌های روزانه را افزایش می‌دهد.قندهای ساده موجود در میوه برای جذب کامل در بدن به زمان نیاز دارند. هنگامی که میوه به تنهایی مصرف می‌شود و معده نیز خالی است، تمام مواد مغذی، فیبر غذایی و قندهای ساده موجود در میوه می‌توانند هر چه راحت‌تر پردازش شوند.

قندهای فرآوری‌شده

همه ما می‌دانیم که مصرف بیش از اندازه قند برای سلامت انسان مضر است. اما آیا می‌دانید قندهای افزوده شده به بیشتر غذاهای فرآوری شده از اثری مشابه با نوشیدن بیش از اندازه الکل بر کبد برخوردار هستند؟ قندی که به طور طبیعی در میوه‌ها وجود دارد به واسطه فیبر موجود در آنها خنثی می‌شود، اما میزان قابل توجه قندهای افزوده شده در غذاهای فرآوری شده به ویژه اگر با معده خالی مصرف شوند، فشار مضاعفی بر کبد وارد می‌کند و خطر آسیب دیدن این اندام را افزایش می‌دهد. پس بهتر است برای صبحانه غذاهایی مانند دونات و پیراشکی مصرف نکنید.

چای و قهوه

نوشیدن قهوه با معده خالی موجب افزایش اسیدیته معده می‌شود که این شرایط می‌تواند به سوزش سر دل و سوء‌هاضمه در طول روز منجر شود. نوشیدن چای با معده خالی نیز می‌تواند ترشح اسید و صفرا را کاهش دهد که در گوارش کلی مواد غذایی و برای پردازش کلسترول اضافی ضروری است.

حریره جو دوسر و گندم سیاه

خوردن غذای تهیه شده از جو دو سر در ابتدای صبح و با معده خالی فواید مختلفی دارد. نخست، پوششی روی دیواره داخلی معده ایجاد می‌کند که از التهاب ناشی از اسید هیدروکلریک (HCL) پیشگیری می‌کند. همچنین، جو دوسر حاوی فیبر محلول است که به گوارش بهتر و کاهش سطوح کلسترول کمک می‌کند.گندم سیاه نیز گوارش را تحریک می‌کند، در شرایطی که سطوح فشار خون و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد. مصرف این ماده به پاکسازی سموم و فلزات سنگین از روده کمک می‌کند و احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر حفظ می‌کند.

عسل

عسل به بیداری سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش کمک می‌کند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که عسل می‌تواند به بهبود «سندرم روده تنبل» و دیگر مشکلات معده کمک می‌کند. همچنین، عسل به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می‌کند و به بدن در رهایی از شر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند.

ماست

بهتر است با معده خالی ماست نخورید زیرا فواید باکتری‌های اسید لاکتیک موجود در ماست به واسطه اسیدیته بالای اسید معده از بین می‌رود. بر همین اساس، هنگامی که ماست را با معده خالی و صبح هنگام مصرف می‌کنید، مقدار اندکی از فواید سلامت آن نصیب شما می‌شود.

موز

موز یکی از بهترین مواد غذایی مفید است. این میوه احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند، به رفع یبوست کمک می‌کند و برخی کارشناسان سلامت آن را یک ابرماده غذایی می‌دانند. با این وجود، موز حاوی مقادیر بالا از منیزیم و پتاسیم است که مصرف آن با معده خالی می‌تواند به بر هم خوردن تعادل منیزیم و پتاسیم در خون منجر شود. موز از جمله مثال‌های عالی برای خوردن یک ماده غذایی خوب در زمان اشتباه است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و ویتامین C است. اما این ماده غذایی از سطوح بالای اسید تانیک برخوردار است که موجب افزایش اسیدیته معده می‌شود و می‌تواند در بلند مدت به زخم معده منجر شود. بهتر است گوجه فرنگی را با معده خالی مصرف نکنید و در وعده‌های ناهار یا شام از آن استفاده کنید.

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کدومو برای ازدواج می پسندی؟

پ دسامبر 8 , 2016
  دانلود انصار کلیپ برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 13

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...