بخش عمده سالن‌ها در اختیار یک فیلم هندی تمام‌عیار!

اشتراک گذاری :

نودیها:اینکه چطور یک فیلم هندی پر از آواز و البته شامل یک سکانس ده دقیقه ای حرکات موزون(!!) به نام «سلام بمبئی» توانسته مجوز نمایش اداره نظارت را به دست آورد به کنار اینکه این فیلم چطور توانسته از همان روز ابتدایی اکرانش بیشتر از ۵۰ سالن سینمای فعال در اختیار داشته باشد و بعد از گذشت یک هفته این تعداد سالن را به بالای ۱۲۰ برساند، جای تعجب دارد! در شرایطی که برخی فیلمهای روی پرده مانند «یتیم خانه ایران» بعد از گذشت بیشتر از یک ماه از اکران هم تعداد سالنهایشان بیشتر از ۳۰ سالن نمی شود اینکه یک فیلم هندی تمام عیار بخش عمده سالنهای فعال کشور را در اختیار داشته باشد جای سوال دارد.

طبیعی است که این تسهیلات در تخصیص سالن سبب ساز آن شود که «سلام بمبئی» بتواند در فقط یک هفته رقم فروش اش را به ۲ میلیارد و نیم برساند.

در کنار «سلام بمبئی» قربان محمدپور که آمده است بلکه آمارهای فروش را جابجا کند «فروشنده» اصغر فرهادی همچنان به اکران تک سانس خود ادامه می دهد و بعد از نزدیک به صد روز نمایش به فروش ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی رسیده است.

 

*«آس و پاس» و «مشکل گیتی» به دنبال «سلام بمبئی»

کمدی-فانتزی «آس و پاس» آرش معیریان و کمدی-اینترنتی «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی دو فیلم دیگر روی پرده هستند که به مانند «سلام بمبئی» از اله‌مان های تجاری برای جلب مخاطب استفاده کرده اند. در میان این دو فیلم «آس و پاس» به واسطه تعداد بالای سالنهایش که به ۱۰۰ سالن رسیده توانسته در مدت هفت هفته ای که از اکرانش گذشته رقم فروش خود را به ۳ میلیارد تومان برساند.

«مشکل گیتی» اما به دلیل کم بودن تعداد سالنهایش که حدود ۲۰ سالن است در دو هفته ای که روی پرده است فروشی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان داشته که رقمی متوسط به شمار می رود.

«خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده که فقط ۲۰ سالن دارد بعد از ده هفته نمایش به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش رسیده است و به نظر می رسد در نهایت هم اکرانش با رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان به پایان برسد.

درام تاریخی-سیاسی «سیانور» بهروز شعیبی با دارا بودن بیشتر از ۴۰ سینما و البته تبلیغات محیطی مناسب، بعد از ۷ هفته اکران تقریبا هم اندازه «خشکسالی…» فروش داشته است.

فیلم عاشقانه «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان بعد از هفت هفت نمایش فروش خود را از مرز یک میلیارد و نیم گذرانده است. فیلم جوانانه «متولد۶۵» مجید توکلی بعد از شش هفته کمی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته است.

 

*شکست خوردگان؟؟؟

«نفس» نرگس آبیار از جمله فیلمهایی است که سازندگانش بر سر تبلیغاتی که در فضای مجازی برای آن تدارک دیده بودند حساب بالایی باز کرده بودند ولی با این حال ضعف جذابیتهای دراماتیک اثر و منقطع بودن فرم روایی سبب ساز آن شده که فیلم پس از چهار هفته تازه به حدود ۹۳۰ میلیون تومان فروش برسد که برای فیلمی که هم حمایت بنیاد سینمایی فارابی را داشته و هم موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان فروش خوبی نیست.

«یتیم خانه ایران» ابوالقاسم طالبی هم به دلایل مختلف که یکی از آنها شاید عدم معرفی درست فیلم به عنوان یک محصول تاریخی استراتژیک است نتوانسته فروش مناسبی داشته باشد و بعد از شش هفته فروش اش تازه به ۹۲۰ میلیون تومان رسیده است.

 

*قعرنشینان جدول فروش

«لاک قرمز» سیدجلال سیدحاتمی در یک هفته ابتدایی اش حدود ۱۲۵ میلیون فروش داشته است و پس از آن نیز فیلمهای «جنجال در عروسی»، «فرار از اردو» و «شرفناز» قرار گرفته اند که به ترتیب ۷۵ میلیون، ۷۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته اند. دلیل فروش پایین این فیلمها فارغ از کیفیت محتوایی به تعداد پایین سالنها برمیگردد. دو فیلم کودکانه «جنجال در عروسی» و «فرار از اردو» فقط ۱۰ سالن در اختیار دارند و «شرفناز» تعداد سالنهای مفیدش به ۵ سالن هم نمی رسد و طبیعی است که نتواند مخاطب چندانی داشته باشد.

فرهنگ نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیا پس از توافق هسته‌ای معیشت مردم بهتر شد؟/ در دولت روحانی فقط سیب‌زمینی ارزان شد

ی دسامبر 11 , 2016
نودیها:کمتر از ۲۵۰ روز تا پایان دولت یازدهم زمان باقیست و این در حالی است که بسیاری از وعده های اقتصادی روحانی از بهبود معیشت تا چرخیدن چرخ کارخانه ها همچنان بلاتکلیف مانده است. یکی از وعده های روحانی در انتخابات سال ۹۲ تأمین معیشت مردم بود. وی در این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...