با جایگزین ایرانی وایبر آشنا شوید – pars app

اشتراک گذاری :

اخبار

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از طراحی اپلیکیشن ایرانی pars app خبر داد و گفت: طراحی چنین برنامه‌ای بالاخص در مرحله ایمن‌سازی، تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده و امیدواریم تا نیمه دوم سال ۹۴ از این اپلیکیشن رونمایی شود.

 

مجید رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا محتواهای مربوط به سلامت روانی، جسمی، اجتماعی و … را که در حال حاضر از طریق کتاب، کلاس، کارگاه‌ها و … ارائه می‌شود، وارد این برنامه کنیم و در گروه‌ها جهت محتواسازی منتشر کنیم.

وی در این‌باره ادامه داد: در تلاش هستیم نسخه وب، اندروید و سپس IOS این اپلیکیشن را به تدریج طراحی و اجرا کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اپلیکیشن در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد و ظاهر، محیط کاربری و امکانات آن به صورت DEMO (نسخه نمایشی) درآمده است، افزود: یکی از بخش‌های این برنامه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، امنیت آن است. در حال حاضر از آنجا که سرور برنامه‌هایی چون وایبر، واتس‌آپ و … در داخل کشور نیست، این نرم‌افزارها فاقد امنیت لازم هستند.

رضازاده ادامه داد: امکان هرگونه سوء استفاده اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … از کاربران توسط این برنامه‌ها وجود دارد و ما مطمئنیم حداقل سوء استفاده‌های اقتصادی از این برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: زمانی که چنین جمعیت میلیونی عضو یک شبکه اجتماعی باشند به راحتی می‌توان با آنالیز پیام‌های آنان، ذائقه اقتصادی‌شان را شناخت و از آن استفاده کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که از این شبکه‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند در واقع به راحتی اطلاعات خود را در اختیار صاحبان این سرور‌ها قرار می‌دهند و این اطلاعات تنها شامل اطلاعات شخصی نیست بلکه با آنالیز آنها می‌توان به ذائقه عمومی در امور مختلف پی برد.

رضازاده در ارتباط با امنیت اپلیکشن ایرانی pars app مدعی شد: یکی از محسنات اصلی و اساسی این برنامه، امنیت بالای آن است به طوریکه درحال حاضر چند برابر هزینه تولید این برنامه برای امنیت آن هزینه شده است تا قابلیت هک نداشته باشد.

وی تصریح کرد: به مردم حق می‌دهیم که بنا به دلایل متعددی اعم از هک و … به چنین برنامه‌ها یا شبکه‌های داخلی اعتماد نداشته باشند. به همین دلیل به تدریج سعی در اعتمادسازی داریم و از مردم درخواست اعتماد می‌کنیم اما هیچ اجباری برای قبولاندن این واقعیت نداریم بلکه از تمامی کسانی که این اپلیکیشن را مفید و کاربردی می‌دانند تقاضای حمایت خواهیم داشت.

رضازاده همچنین با تاکید بر اینکه این اپلیکیشن مطابق درخواست مخاطب طراحی و ساخته می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌هایی نظیر وایبر، واتس‌آپ و غیره هرکدام از نظر کاربری دارای محدودیت‌هایی هستند. برای مثال، در وایبر امکان ارسال پیام‌های بلند، گروه‌های بیش از ۱۰۰ نفر، حذف پیام پس از ارسال، حذف اعضای گروه توسط مدیر گروه و … وجود ندارد اما تمام این موارد در pars app طراحی شده و در واقع سعی کرده‌ایم بهترین ویژگی‌های سایر اپلیکیشن‌ها را در کنار امکانات دیگر در این اپلیکیشن ایجاد کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم بتوانیم امکانات را به نحوی طراحی کنیم تا از طریق کاربر قابلیت کنترل داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در خصوص نخستین گروه‌های مخاطب این اپلیکیشن اظهار کرد: در حال حاضر شبکه‌های واقعی زیادی نظیر شبکه «اترک» (انجمن توسعه رویکرد اجتماع‌محور در پیشگیری از اعتیاد) با ۵۰۰۰ عضو و جمعیت تحت پوشش حدود ۱۳ میلیون نفر، شبکه «همیاران» با ۵۰۰۰ تیم مستقر در محلات اقصی‌نقاط کشور، جمعیت «مدرسین» که ۵۰۰ مدرس ازدواج و خانواده عضو آن هستند و نیاز به ارائه آموزش‌های مستمر به متقاضیان و مراجعه‌کنندگان خود را دارند، ۱۳۰۰ مرکز مشاوره و … در بهزیستی حضور دارند که همگی آنها می‌توانند از نخستین کاربران این اپلیکیشن باشند.

وی تصریح کرد: پس از رونمایی از این برنامه به تمامی اعضای شبکه‌ها و گروه‌های واقعی خود اعلام خواهیم کرد که از طریق عضویت در این شبکه مجازی پیام‌های مربوط به سلامت روانی، جسمی و … همچنین پیام‌هایی در خصوص پیشگیری از معلولیت، اعتیاد و … را که تا پیش از این تنها از طریق کتاب، کلاس، کارگاه‌ها و غیره ارائه می‌شد، دریافت کنند.

رضازاده در پایان با ابراز اطمینان نسبت به اینکه این رویکرد با استقبال این گروه‌ها مواجه خواهد شد و می‌توانند اعضای دیگری را نیز به عضویت گروه‌های این برنامه در بیاورند، اظهار کرد: قابلیت دانلود این برنامه برای علاقمندان در شبکه‌های مجازی و اینترنت قرار داده خواهد شد و تمامی کسانی که می‌خواهند سالم زندگی کنند نیز می‌توانند در آینده‌ای نزدیک از این اپلیکیشن استفاده کنند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترول(1) چشم چرونی

پ آوریل 9 , 2015
عکس و گرافیک – ترول   برای دیدن ترول ها درابعاد واقعی آن ها را ذخیره کنید.ترول بعدی درادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...