با این داروی گیاهی به ویروس‌های فصل سرما شبیخون بزنید

اشتراک گذاری :
نودیها:یونس حیدری محقق و پژوهشگر طب سنتی  بیان کرد: دمنوش چهار گل (ترکیب گل ختمی همراه با بنفشه، محمدی و پنیرک) یکی از رایج ترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی محسوب می شود.
 
وی در خصوص نحوه دم کردن گیاه چهار گل اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر گیاهان دارویی در مقابل حرارت بالا آسیب می بینند، افراد باید از ریختن آب جوش بر روی آن ها پرهیز کنند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افراد برای تهیه دمنوش چهار گل باید نسبت های مساوی از گیاهان گل ختمی، بنفشه، محمدی و پنیرک را با هم ترکیب کنند و این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه در یک قوری چینی دم کنند.
 
حیدری افزود: نوشیدن دمنوش چهارگل برای مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی بدن، مشکلات و عفونت های مزمن ریه و سرفه های خشک مفید است.
 
وی تاکید کرد: دمنوش چهار گل دارای طبع معتدل است، بنابراین مصرف روزانه ۲ استکان و به مدت بیش از ۲۰ روز از این گیاه هیچ عارضه ای را برای افراد در بر ندارد.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی استفاده از دمنوش چهار گل را برای افرادی که از یبوست رنج می برند، مفید دانست و تصریح کرد: از دیگر خواص این دم‌کرده می توان به خاصیت خواب آوری آن اشاره کرد. از این رو، بهترین زمان مصرف این گیاه قبل از خواب است.
 
حیدری افزودن گیاه سپستان به دمنوش چهار گل را برای افراد دارای مزاج گرم مفید خواند و یادآور شد: برای اینکه طبع این دم‌کرده به سمت گرمی نیز رود، افزودن هل به آن ضروری است.
 
وی اظهار داشت: دمنوش چهارگل تا ۲ ساعت پس از دم کشیدن قابل استفاده است زیرا در مجاورت هوا به سرعت اکسید نمی شود و بهتر است این دمکرده همراه با خرمای خشک شده، کشمش بدون روغن و پارافین یا عسل مصرف شود.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از دمنوش چهارگل به همراه گیاه سرخارگل برای افراد سیگاری که به عفونت ریوی دچار هستند و مبتلایان به فاویسم فوق العاده موثر است.
 
حیدری تصریح کرد: مصرف دمکرده چهارگل به همراه گل زوفا نیز برای مبتلایان به عفونت ریه بسیار موثر است.
 
وی در پایان توصیه کرد: زنان باردار و کودکان زیر یک سال و ۶ ماه باید از مصرف دمنوش چهارگل خودداری کنند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نکاتی جالب از زندگی پیرترین فرد جهان

ی ژانویه 1 , 2017
نودیها:پیرترین فرد جهان روز گذشته صد و چهل و ششمین سالگرد تولدش را جشن گرفت. او اهل اندونزی است و کارت شناسایی‌اش نشان می‌دهد در ۳۱ دسامبر ۱۸۷۰ متولد شده است. وی علی‌رغم شن زیادش هنوز می‌تواند خودش راه برود. پیرترین مرد جهان ۱۰ خواهر و برادر داشته که همگی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...