باید قبل از سیر شدن، دست از غذا بکشید!

اشتراک گذاری :
یک دستیار تخصصی طب سنتی با بیان “از آداب صحیح غذاخوردن این است که قبل از سیر شدن دست از غذا بکشیم” دلایل دست کشیدن از غذا قبل از سیر شدن را عنوان کرد.

میثم شیرزاد دستیار تخصصی طب سنتی اظهار داشت: از آداب صحیح غذاخوردن این است که قبل از سیر شدن دست از غذا بکشیم.

به‌گفته وی معمولاً افراد یا سیر می‌شوند و یا چند گام از آن هم فراتر می‌گذارند و زمانی که احساس پُری معده به آنها دست می‌دهد دست از غذا می‌کشند.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: قسمت بالایی معده که فوندوس نامیده می‌شود, معمولاً از هوا پر شده به‌دلیل اینکه بخشی از معده نیاز دارد که دارای هوا باشد تا تخلخلی را در غذا ایجاد کند یعنی این هوا وارد غذای معده می‌شود و بین ذرات غذایی فاصله ایجاد می‌کند تا هضم بهتر انجام شود.

 

شیرزاد افزود: برخی افراد آن‌قدر غذا می‌خورند که آن بخش بالایی را هم پُر می‌کنند یعنی آن هوای موجود در معده هم خارج می‌شود و جای خالی در معده نمی‌ماند برای اینکه اختلاط خوب مواد غذایی در معده انجام شود، و این هضم را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: چرا باید زودتر ــ قبل از سیر شدن ــ دست از غذا بکشیم برای اینکه احساس سیری کمی دیرتر اتفاق می‌افتد و به‌تجربه افراد دیده‌اند مدت کوتاهی اگر این کار را انجام دهند, احساس سیری هم به‌دنبال آن می‌آید.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: این نشان می‌دهد که مقدار غذایی که بعد از آن زمان مصرف کردند, بیش از نیاز بدن بوده است.

 

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آبشار نیاگارا بازهم قربانی گرفت

د سپتامبر 21 , 2015
تلاش امدادگران برای نجات زن جوان پس از سقوط از بلندای آبشار نیاگارا در شمال نیویورک نتیجه ای در بر نداشت. نودیها:به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،بر اثر بی احتیاطی زن جوان ورعایت نکردن فاصله ایمنی تا لبه پرتگاه آبشار نیاگارا در نیویورک در سقوطی مرگبار جان باخت. به گفته […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...