باور غلط مردم درباره نوشیدن آب

اشتراک گذاری :

نودیها:امروزه سوالی که بسیاری از افراد, در مراجعه به متخصصان طب سنتی می‌پرسند, این است که بدن انسان به چه میزان آب احتیاج دارد از نظر سیستم مزاجی طب سنتی افراد با مزاج‌های مرطوب کمتر احتیاج به مصرف آب دارند تا مزاج‌های خشک.

نوشیدن آب فراوان به بدن ضرر وارد می‌کند

در این رابطه سید مهدی میرغضنفری – پژوهشگر طب سنتی درباره نوشیدن آب می‌گوید: نوشیدن آب فراوان به بدن ضرر وارد می‌کند مخصوصاً اگر آب فراوان در فصل سرما خورده شود؛ کسی که تشنه نیست آب نخورد و این توصیه ۸ لیوان آب در طول روز پایه علمی ندارد و برای همه مناسب نیست. در کتاب کافی آمده که افراد آب بسیار ننوشند چرا که نوشیدن آب فراوان سر منشأ بیماری است و دردها را به سمت خود می‌کشد.

حقیقت این است که نمی شود یک دستور کلی در مورد مصرف آب صادر کرد یعنی مصرف آب جنبه فردی دارد. هر کس به میزان نیاز خود باید آب مصرف کند.

مصرف بیش از حد رنگ صورت به تباهی می‌برد

باورهای غلطی در جامعه در مورد مصرف آب وجود دارد. مثلاً مصرف ۸ لیوان آب در روز باعث شادابی پوست می شود یا از یبوست جلوگیری می‌کند. باید بدانیم شادابی پوست به درستی عملکرد اعضاء داخلی وابسته است. در منابع طب سنتی آمده است که مصرف بیش از حد رنگ صورت به تباهی می‌برد.

همچنین محمد انصاری پور – رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شاهد در ابن باره می‌گوید: که عملکرد صحیح اعضاء داخلی مثل معده، روده ها و کبد و طحال هم منوط به داشتن سبک زندگی سالم است یعنی  ورزش، خوراک درست و منطقی، خواب مناسب، هوای سالم، آرامش روانی، دفع درست فضولات و سموم از بدن.

مصرف روزانه ۸ لیوان آب توسط یافته های نوین طبی رد شده است

مصرف روزانه ۸ لیوان آب توسط یافته‌های نوین طبی نیز رد شده است, نکته دیگر این که منابع تامین آب بدن علاوه بر آب شرب به طور مستقیم شامل خوراکی‌های دیگر نظیر میوه آب میوه‌ها و … تامین می‌شود.

نوشیدن آب پس از خوردن شیرینی و ترشی ممنوع

محسن ناصری متخصص طب سنتی نیز درباره مصرف آب می‌گوید: نوشیدن آب سرد پس از مصرف شیرینی یا ترشی و همچنین بعد از میوه‌های تر موجب فساد معده می‌شود. بهترین وقت آشامیدن آب بعد از عبور غذا از معده، حدود ۲ ساعت پس از خوردن غذا است.

همچنین نوشیدن آب بعد از فعالیت بدنی، بعد از حمام، بین خواب و بعد از خواب مضر است و سبب کم شدن حرارت غریزی و ضعف قوا می‌شود. آشامیدن آب در حالت ناشتا به علت تهی بودن معده از غذا، آب سریعاً به اعضای اصلی بدن نفوذ کرده و موجب ضعف حرارت غریزی می‌شود.

از آنجا که نوشیدن آب و مایعات زیاد همراه غذا، موجب اختلال در هضم غذا است (و یکی از علایم آزاردهنده آن ایجاد نفخ است)، بهتر است بین غذا و تا  2 ساعت پس از آن، آب نوشیده نشود و یا در صورت ضرورت به کمترین مقدار ممکن آب بنوشند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس/ هدیه رهبر انقلاب به فرزندان شهدای مدافع حرم

د دسامبر 5 , 2016
، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام روز دوشنبه اول آذرماه سال جاری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.   تصویری از هدیه دادن انگشتر توسط رهبر انقلاب به فرزندان شهدای مدافع حرم :     مشرق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...