بازی و پشت پرده استعفای دروغین ظریف

اشتراک گذاری :

نودیها :

اگرچه نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی و یا پمپئو در ظاهر به استعفای ظریف واکنش مثبت نشان داده و از این استعفا خوشحال شده اند، اما یقیناً در محافل خودشان به این گل به خودی ظریف به محور مقاومت، دست مریزاد می‌گویند. چرا که روشن است که صهیونیستها از “اقدام” به استعفا به عنوان پاس گل طلایی استقبال می‌کنند و نه خود استعفای ظریف.
گروه سیاسی-رجانیوز: ماجرای اعلام استعفای مشکوک روز دوشنبه ظریف، آن هم در اینستاگرام، موضوعی نیست که بشود به راحتی از کنارش گذشت و به نتایجی که به بار آورد، بی اعتنا بود.
به گزارش رجانیوز، رفتار بچه‌گانه اخیر ظریف و استعفای اینستاگرامی‌اش هر چند بالاخره با مخالفت روحانی پایان یافت، اما واکنش‌هایی را به همراه داشت که با بررسی آن ها می‌توان فهمید چه کسی در کدام زمین و برای که بازی می‌کند.
جدای از تاثیراتی که نمایش دولتی ها بر اقتصاد کشور گذاشت، مهم ترین تاثیر این شوآف، به حاشیه رفتن سفر مهم بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با مقامات کشورمان، پس از شروع بحران در این کشور بود.
بشار اسد پس از شروع بحران هشت ساله سوریه، برای تشکر از حضور فعال ایران در منطقه و مقابله‌ با تروریسم و با هدف نشان دادن اتحاد دو کشور ایران و سوریه به جهان، به ایران سفر کرد. اما ظریف با بازی استعفایی که همزمان با دیدار رهبر انقلاب با بشار اسد به راه انداخت، این امر مهم را تا حدودی به حاشیه کشاند.
ظریف در کدام زمین بازی می‌کند؟
علاوه بر واکنش رسانه‌های داخلی و بعضاً خارجی به استعفای شبانه ظریف، واکنش مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این استعفا جالب توجه بود.
مایک پمپئو، در صفحه رسمی توئیتر خود ضمن تکرار ادعاهایی برخاسته از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا گفت که آمریکا استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را مورد توجه قرار می‌دهد و خواهیم دید که آیا حقیقت دارد.
وی همچنین با توجه به این موضوع، مدعی شد که سیاست آمریکا نسبت به ایران بدون تغییر می‌ماند و «حکومت ایران باید مانند کشوری به‎هنجار رفتار کرده و به مردمش احترام بگذارد».
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در توییتر خود درباره استعفای وزیر خارجه ایران نوشت: «ظریف رفت. از دستش راحت شدیم».
همین واکنش نتانیاهو به استعفای دروغین ظریف بهانه‌ای شد تا اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برای ترمیم وجهه ظریف که برجام را در کارنامه دارد، با استناد به عصبانیت نتانیاهو از دست ظریف، او را ایستاده در خط مقدم مقابله با اسرائیل و دشمنان خارجی بدانند.
این ادعاهای سطحی اصلاح‌طلبان در دفاع از ظریف درحالی است که وی با اعلام خبر استعفایش همزمان با ملاقات بشار اسد با رهبر انقلاب که نشان پیروزی محور مقاومت بود، این ملاقات مهم را به حاشیه برد که کسانی مثل نتانیاهو و پمپئو نیز به دنبال همین بوده اند.
درست زمانی که حضور رئیس جمهور سوریه در ایران به عنوان اعلام بازگشت ثبات به منطقه و پیروزی جبهه مقاومت بر تروریسم و آمریکا در حال تبدیل شدن به مهمترین خبر دنیا بود، ظریف بزرگترین لطف را به دشمنان جمهوری اسلامی کرده و با انتشار خبر استعفایش ورق را برگرداند.
اگرچه نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی و یا پمپئو در ظاهر به استعفای ظریف واکنش مثبت نشان داده و از این استعفا خوشحال شده اند، اما یقیناً در محافل خودشان به این گل به خودی ظریف به محور مقاومت، دست مریزاد می‌گویند. چرا که روشن است که صهیونیستها از اقدام به استعفا به عنوان پاس گل طلایی استقبال می‌کنند و نه خود استعفای ظریف.
از طرفی دیگر این استعفای یک شبه ظریف با توجه به دلیلی که خودش برای استعفا بر می‌شمارد، حامل این پیام بود که دولت ایران در سطوح بالا با تفرقه بین اعضای خود روبرو است و در نتیجه این سیگنال را به دشمنان خارجی جمهوری اسلامی داد که می‌توانند از اختلافات در حاکمیت در جهت اعمال فشار بیشتر بر ملت ایران سوءاستفاده کند.
در هر حال بازی استعفایی که ظریف به راه انداخته بود، با مخالفت روحانی به پایان رسید و ظریف فعالیت‌اش را در استقبال از نخست وزیر ارمنستان از سر گرفت.
اما یک سوالی باقی می‌ماند که باید از رئیس جمهور پرسید. هزینه عدم هماهنگی رئیس جمهور با محمد جواد ظریف که پیامد های منفی با خود به همراه داشت، مثل موارد قبلی(ناهماهنگی و اختلاف جهانگیری با روحانی و واعظی، اختلاف وزرا با نوبخت در سازمان برنامه و بودجه و واعظی در دفتر رئیس جمهور، یا اختلاف میان وزارت نفت و نیرو، جهاد کشاورزی و صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و رفاه  با صمت و…) را چه کسی باید بپردازد؟
البته موضوع ناهماهنگی منحصر به ظریف نیست که مانند نامه امروز روحانی به ظریف، با فرافکنی برگزار شود. پنج سال است خبر ناهماهنگی میان روحانی و نوبخت و واعظی با برخی وزرا یا میان خود اعضای کابینه شنیده می شود و دودش به چشم مردم و نظام می‌رود.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 123

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چطور با حنا، پوست گردو، روناس و کتیرا و... رنگ طبیعی درست کنیم

پ فوریه 28 , 2019
نودیها – رنگ موهای طبیعی : قاعده کلی: قبل از کا‌ربرد هر نوع رنگ مو باید قبلا آن را روی قسمت کوچکی از پوست سر تست کرد که از حساسیت آن اطمینان حاصل نمود ضمنا برای جلوگیری از خراب شدن رنگ مو بهتر است قبل از استفاده بر روی چند […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...