بازی ایرانی مبارزه در خلیج عدن نیمه دوم خرداد ۹۱

اشتراک گذاری :
مدیر امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد
"مبارزه در خلیج عدن"نخستین بازی رایانه ای ارتش/ توزیع در نیمه دوم خردادماه

بسم الله الرحمن الرحیم – خبرگزاری مهاجر – خبرگزاری فارس: نخستین بازی رایانه ای ارتش با نام «مبارزه در خلیج عدن» در نیمه دوم خردادماه همزمان در سراسر کشور توزیع می شود.

مشروح در ادامه

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرگرد مجید جوشقانی، مدیر امور هنری ارتش گفت: بازی رایانه ای «مبارزه در خلیج عدن» به عنوان نخستین بازی رایانه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیمه دوم خرداد ماه سال جاری همزمان با مراسم رونمایی در سراسر کشور توزیع و منتشر خواهد شد.

جوشقانی افزود: این بازی رایانه ای که با موتور قدرتمند یونیتی (Unity) و گرافیک و صداگذاری حرفه ای خود در ۷ مرحله طراحی و تولید شده است به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و مبارزه تکاوران قهرمان این نیرو با دزدان دریایی در خلیج عدن می پردازد.

وی در ادامه اظهار کرد: بازی «مبارزه در خلیج عدن» که قرار بود اسفند ماه سال گذشته منتشر شود، پس از اعمال اصلاحات فنی و محتوایی توسط معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش هم اکنون آماده عرضه در بازار بازی های رایانه ای است و پیش بینی می شود با توجه به رعایت شاخص ها و استانداردهای لازم با استقبال خوب طرفداران بازی های رایانه ای مواجه شود.

مدیر امور هنری ارتش گفت: در چند سال اخیر، بازی های ایرانی تنها با سوژه های تاریخی معنا پیدا کرده و جای بازی هایی با موضوعات حماسی و نظامی به سبک مدرن به شدت در بازار احساس می شد، لذا بازی «مبارزه در خلیج عدن» از اولین بازی هایی است که در زمان حال اتفاق می افتد و بازیکنان در نقش تکاورانی از نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به مأموریت های مهم و حساس در آبهای بین المللی اعزام می شوند.

وی افزود: از نکات جالب در این بازی توجه به میراث فرهنگی در یکی از مراحل است که بازی کننده مجاز به تیراندازی به بنای تاریخی نبوده و در صورت تیراندازی، به ابتدای آن مرحله باز می گردد. همچنین در طی مراحل مختلف شاهد نمادهای اعتقادی و مذهبی در لایه های پنهان بازی هستیم.

جوشقانی تصریح کرد: مدیریت هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران با طرح موضوع این بازی تا مراحل پایانی ساخت و تکمیل پروسه ارائه آن در بخش نظارت، کارشناسی و هماهنگی های فنی و محتوایی هدایت پروژه را برعهده داشته و در حال حاضر نیز این مدیریت به دنبال زمینه سازی محتوایی و ساختاری نسخه دوم این بازی با هدف پوشش نواقص موجود در نسخه اول بازی مورد اشاره است.

بنا بر این گزارش، در این بازی شما در نقش یکی از تکاوران نیروی دریایی ارتش قرار می گیرید که به مبازه با دزدان دریایی خلیج عدن می رود.

در مراحل مختلف بازی، تکاوران دریایی ارتش برای رسیدن به منطقه های مشخص شده باید دزدان دریایی را از بین برده تا به سرکرده دزدان دریایی دست یابند.

چیزی که می تواند از همان ابتدای بازی نظر شما را به خودش جلب کند، گرافیک و کیفیت بصری بسیار خوب آن است که در مقایسه با سایر بازی های ایرانی حرف اول را می زند. حتی می توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی هایی که در دنیا با موتور Unity ساخته شده هم نام برد.

محیط های بازی خوب طراحی شده اند و فضاهای بسیار خوبی را در بازی مشاهده می کنید.

گر چه کیفیت بافت های بازی و نمای کلی آن در مقایسه با سایر بازی های تیراندازی دنیا از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست، اما با توجه به قابلیت های موتور Unity و سعی و تلاشی که بچه های سازنده این بازی از خود نشان داده اند، شاهد یک بازی قابل قبول از این نظر خواهید بود. جلوه های ویژه بازی مانند افکت های آتش، دود، انفجارها و… در سطح خوبی قرار دارند و نیاز بازی را برطرف کرده اند. طراحی شخصیت های بازی نیز همین طور است و نظر شما را به خودشان جلب می کند.

اما یکی دیگر از قسمت های خوب بازی که عموماً در بازی های ایرانی به یک مشکل اساسی برای بازیکنان تبدیل می شود، گیم پلی است. این بازی دارای گیم پلی بسیار خوبی است و به جرأت می توان گفت که بهترین گیم پلی را در بین بازی های ایرانی دارد.

همه چیز با سرعت خوبی پیش می رود و بازیکنان نیز با چالش های خوبی در طول بازی روبرو می شوند. از بین بردن دزدان دریایی که با آر.پی.جی جلوی شما قرار می گیرند یا از پشت تیربار به سمت شما تیراندازی می کنند، در نوع خودشان جالب و هیجان انگیز است.

همچنین صحنه های سینمایی جالبی هم در گیم پلی بازی قرار گرفته که روند بازی را از یکنواختی خارج می کند و هیجان بیشتری به بازی انتقال می دهد.

تنوع سلاح ها در بازی بسیار خوب است و بازیکنان با چندین سلاح که بسیار خوب هم طراحی شده اند بازی خواهند کرد. انیمیشن های طراحی شده برای شخصیت های بازی نیز در سطح مناسبی قرار دارد و شکل دویدن سربازان، پنهان شدن پشت قسمت های مختلف و… نیز خوب از کار درآمده اند. در ادامه باید به هوش مصنوعی قابل قبول بازی هم اشاره کرد.

دشمنان به خوبی در برابر شما مبارزه می کنند و حتی در سطح آسان بازی هم شما را با چالش مواجه می کنند. هوش مصنوعی سایر همراهانتان هم واقعاً خوب است و به خوبی شما را یاری می کنند و می توانند مسیرها را بسیار خوب سپری کنند، بدون اینکه با مشکلی روبرو شوند یا در قسمتی گیر کنند. اگر بازی های ایرانی را تجربه کرده باشید، به این موضوع پی برده اید که بیشتر آن ها دارای باگ ها و مشکلات اجرایی خاصی هستند که بازیکنان را با مشکل مواجه می کنند، اما مبارزه در خلیج عدن از معدود بازی هایی است که از باگ های بسیار کمی برخوردار است.

در واقع در آن مدتی که شما مشغول بازی کردن هستید، با مشکل خاصی برای ادامه بازی مواجه نمی شوید. بازی از استانداردهای خوب بازی های اول شخص به خوبی استفاده کرده و به همین دلیل شاهد یک گیم پلی بسیار خوب و روان در بازی خواهید بود. این بازی در مقایسه با ساخته های داخلی واقعاً یک بازی قابل قبول و عالی به حساب می آید.

مبارزه در خلیج عدن از صداگذاری بسیار خوبی هم برخوردار بوده و صداهای بسیار باکیفیتی برای بازی ساخته شده است. یکی از قسمت های جالب بازی که در بازی های ایرانی کمتر مشاهده کردیم، صداهای سه بعدی ای هستند که برای شخصیت های بازی ضبط شده اند. صداها در مکان های بسته به خوبی با اکو مواجه می شوند. هچنین انیمیشن های صورت قابل قبولی هم برای شخصیت های بازی طراحی شده که در زمان صحبت کردن، شاهد آن ها خواهید بود.

از دیگر قسمت های بسیار جالب بازی، اولین مرحله آن است که در نوع خودش واقعاً عالی و خلاقانه از کار درآمده است. شروع بازی از آن قسمت هایی است که باید بیشتر در بازی های ایرانی مشاهده کنیم. درباره شروع بازی همین قدر می توانیم توضیح بدهیم که شما را کاملاً برای ادامه بازی تشویق می کند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس حضور اساتید مصری در حرم امام جواد (ع) - عبدالباسط شعیشع شعشاعی

پ اکتبر 15 , 2015
  برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 9

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...