بازگشایی بی سر و صدای سفارت روباه پیر در دولت روحانی/ سفارتخانه انگلیس تحت تدابیر شدید امنیتی – پلیسی بازگشایی شد + فیلم و عکس

اشتراک گذاری :

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده ای در سال ۹۰ به دلیل اتخاذ سیاست های خصمانه علیه ایران از جمله تحریم بانک مرکزی ایران و همراهی در ترور دانشمندان هسته ای ایران، دولت را موظف کرد سطح روابط سیاسی و اقتصادی خود را به پایین ترین حد ممکن با انگلیس در آورد.

گروه سیاسی – رجانیوز: پس از ۴ سال تعطیلی، سفارت کشور انگلیس در تهران تحت تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی در خیابان های منتهی به سفارتخانه در خیابان فردوسی تهران، بازگشایی شد.
به گزارش رجانیوز، این تدابیر شدید امنیتی که به نظر می رسد پس از افزایش موج انتقادات از بازگشایی این سفارت خانه در ایران طراحی شده، در حالی در محدوده سفارت انگلیس برقرار شده بود که وزیر امور خارجه انگلیس نیز در مراسم بازگشایی سفارتخانه حاضر بود. هاموند که امروز وارد تهران شده، اولین وزیر خارجه انگلیس از سال ۲۰۰۳ است که به ایران می‌آید. وی مستقیما به سفارت رفت و در مراسمی رسمی این ساختمان را بازگشایی کرد.
وزیر خارجه انگلیس در این مراسم، گفت که محدودیتی در روابط ایران و بریتانیا وجود ندارد، هرچند ممکن است آن‌ها در همه موضوعات اشتراک نظر نداشته باشند.
هفته گذشته بود که در سکوت رسانه ای مسئولین دولتی ایران، رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند قرار است هاموند ضمن سفر به تهران، سفارت این کشور را بازگشایی کند. این در حالی بود که پیش از آن نیز یک تیم خبرنگاری از بنگاه خبری bbc مجوز حضور در ایران را پیدا کردهبود.
سفارت انگلیس در سال ۲۰۱۱ و پس از اعتراضاتی که در تهران به دلیل تحریم های گسترده این کشور علیه ایران و نقش آفرینی در ترور دانشمندان ایرانی صورت گرفت، تعطیل شد و سطح روابط دو کشور نیز بنا بر مصوبه مجلس به پائین‌ترین سطح در حوزه های اقتصادی و سیاسی رسید.
این در حالی است که تصمیم لندن برای واردت تجهیزات غیرقانونی تحت عنوان تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی با محدودیت قانونی از سوی ایران مواجه شده بود.
انگلیس پیش از آنکه صدور ویزا برای ایرانی‌ها را در تهران از سر بگیرد، تأکید داشته است که باید توافقی دوجانبه به امضا برسد که اجازه دهد اتباع ایرانی که بیش از اعتبار ویزایشان در انگلیس مانده‌اند، به تهران بازگردند. اما قانون ایران پذیرش اتباع اخراج‌شده از سوی کشورهای خارجی را نمی‌دهد.
گاردین نوشته است که نهایتا پس از آنکه لندن مشاهده کرده است که در حال عقب افتادن از رقبای اروپایی برای حضور در بازارهای ایران است، طرفین بر سر هر دو موضوع به توافق رسیده‌اند. بر این اساس، انگلیس تصمیم گرفته پیش از بازسازی کامل، سفارت را بازگشایی کند. هنوز جزئیات راهکاری که بر سر مسئله ویزاها به دست آمده، جزئیاتی منتشر نشده است.
به نوشته گاردین، اقامتگاه سفیر و چند ساختمان دیگر سفارت اکنون بازسازی شده است. قرار است در ابتدای فعالیت سفارت گروه کوچکی از دیپلمات‌ها به ریاست آجی شارما که تاکنون کاردار غیرمقیم انگلستان بود، در تهران مستقر شوند. انگلیس سفیر تازه‌ای هم برای اعزام به تهران انتخاب کرده، اما نام وی هنوز اعلام نشده است.
هاموند پیش از ترک لندن ابراز امیدواری کرده بود که طرفین طی چند ماه آینده برای تعیین سفیر به توافق برسند.
وی همچنین گفته است: «بازگشایی سفارت‌خانه‌های ما گامی کلیدی برای توسعه روابط دوجانبه است. در این وضع ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که توافق هسته‌ای موفقیتی است که با برداشتن تحریم‌ها بر گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری همراه است. بریتانیا و ایران باید آماده گفت‌وگو درباره چالش‌های مشترک شامل تروریسم، ثبات منطقه و گسترش داعش در سوریه و عراق و مقابله با مواد مخدر و مهاجرت باشند.»
این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده ای در سال ۹۰  به دلیل اتخاذ سیاست های خصمانه علیه ایران از جمله تحریم بانک مرکزی ایران و همراهی در ترور دانشمندان هسته ای ایران، دولت را موظف کرد سطح روابط سیاسی و اقتصادی خود را به پایین ترین حد ممکن با انگلیس در آورد.

منبع:رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 39

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ناباروری را دور بزنید!!

د آگوست 24 , 2015
هر زوجی که به خانه بخت می‌روند، احتمال دارد یک رقم به آمار زوج‌های نابارور کشور اضافه کنند. همیشه احتمال نابارور بودن وجود دارد و به جایگاه اجتماعی افراد یا توان مالی‌شان هم ربطی ندارد چون این مشکل، افراد مختلف را از طیف‌های گوناگون درگیر می‌کند. آمارهای رسمی کشور، ناباروری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...