این میوه های خوشمزه آلرژی زا هستند

اشتراک گذاری :

نوبرانه های بهاری مانند گوجه سبز و چغاله بادام از جمله میوه های کال هستند که حاوی سموم کشاورزی و سمومی در هسته می باشند.

به نقل از ایرنا، نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی با بیان اینکه مصرف میوه های کال برای سلامتی مضر است گفت: نوبرانه های بهاری مانند گوجه سبز و چغاله بادام از جمله میوه های کال هستند که حاوی سموم کشاورزی و سمومی در هسته می باشند و در صورت مصرف در افراد آلرژی (حساسیت) ایجاد می کند.
دکتر سیدضیاء الدین مظهری روز چهارشنبه اظهار کرد: چغاله بادام یا گوجه سبز هسته های نرمی دارد و افراد به ویژه کودکان آن را با هسته می خورند، این هسته ها حاوی ترکیبات سمی است که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی، سبب می شود بدن در مقابل آلرژن ها مانند گرده های گیاهان واکنش های شدیدتری نشان دهد و به این طریق علایم آلرژی بروز یابد.

 

مظهری با بیان اینکه چغاله بادام و گوجه سبز همچنین حاوی سموم کشاورزی است، ادامه داد: سموم دفع آفات طول عمر مشخصی دارد که از زمان شروع فرایند لقاح گرده ها و جوانه زدن تا تشکیل دانه و میوه به طول می انجامد؛ با طی شدن این مدت این سموم نیز به تدریج تجزیه می شود و از بین می رود و دیگر مصرف میوه ها ضرری برای بدن ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه سموم دفع آفات بر روی تمام میوه های کال وجود دارد، افزود: سموم طول عمری برای خود دارند و پس از آن اثر خود را ازدست می دهند که در میوه ها این مدت زمان تا هنگام رسیدن میوه است و میوه رسیده در واقع سمی ندارد. به عبارت دیگر در صورتی که میوه ها پیش از رسیدن و به صورت کال مصرف شوند، این سموم طول عمر خود را طی نکرده و با مصرف میوه وارد بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را هدف قرار داده و آن را تضعیف می کند.

 

مظهری خاطرنشان کرد: تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، عاملی برای آغاز انواع آلرژی ها است که به صورت مختلف در افراد بروز می کند. نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی و کارشناس تغذیه اظهار کرد: به طور کلی در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گیاهان و درختان میزان بروز آلرژی ها بیشتر می شود بنابراین لازم است افراد از مصرف مواد غذایی آلرژی زا پرهیز یا در مصرف آنها تعادل را رعایت کنند.

 

مظهری گفت: تخم مرغ، ماهی و فرآورده های ماهی، غلات حاوی گلوتن مانند گندم و جو، شیر و فرآورده های شیر، مغزهای روغنی مانند گردو، انواع تخمه ها، بادام زمینی، فندق، کنجد و سویا، میوه هایی مانند توت فرنگی، کیوی، موز و خربزه بسیار حساسیت زا است و باید به مقدار مصرف آنها توجه شود.

 

به گفه وی همچنین مصرف بادمجان، گوجه فرنگی، نعنا، سیر، کنگر و برخی ادویه ها مانند دارچین و فلفل نیز می تواند در فصل بهار سبب بروز آلرژی شود بنابراین افراد باید در مصرف آن دقت داشته باشند.

 

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دست رد پدر فقیر به سینه ابرو گوندش +عکس

پ آوریل 16 , 2015
ترکیه آنلاین نوشت: رمزی گوندش ۷۰ ساله که در یک مغازه قدیمی در منطقه بکیر کوی استانبول به سختی زندگی می کند ملک خریداری شده از سوی ابرو گوندش خواننده ترکیه ای را قبول نکرد و ترجیح داد که با فقر دست و پنجه نرم کند.   رمزی گوندش زمانی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...