این اسپری باعث سرطان در زنان می‌شود

اشتراک گذاری :

نودیها:یک مطالعه جدید هشدار داده است زنانی که به‌طور منظم از اسپری‌های ضد عرق حاوی نمک‌های آلومینیوم استفاده می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.

اکثر اوقات، با اجتناب از غذاهای خاص، سعی می‌کنیم بدن خود را از سموم به‌دور نگه داریم اما اغلب فراموش می‌کنیم که آنچه به بدن خود وارد می‌کنیم تنها به مصرف مواد غذایی محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از مواد شیمیایی مضر به‌راحتی از طریق پوست جذب شده و می‌تواند حتی در مقادیر کوچک، اثرات سوء بر سلامت انسان داشته باشد.

یکی از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی که توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم استفاده می‌شود، دئودورانت‌هایی است که اغلب شامل انواع مواد شیمیایی مضر، از جمله آلومینیوم، پارابن، پروپیلن گلیکول، تریکلوزان و steareths است.

نمک‌های آلومینیوم یک ماده فعال مورد استفاده در بسیاری از ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها است که عرق و بوی بدن را کنترل می‌کند اما با این حال، ترکیبات آلومینیوم که در جلوگیری از منافذ عرق بدن دخالت دارد، در هورمون‌های جنسی طبیعی بدن نیز می‌تواند اختلال ایجاد کند.

مدت‌های طولانی است که گمان می‌شود این ترکیبات ممکن است در ایجاد سرطان پستان در زنان و سرطان پروستات در مردان، به‌همراه افزایش خطر ابتلا به آلزایمر در هر دو جنس دخالت داشته باشد.

به گزارش yournewswire در حال حاضر یک مطالعه جدید از سوی محققان سوئیسی تأیید کرده است که کلرید آلومینیوم، اثری مانند استروژن اعمال می‌کند که به‌طور مستقیم باعث رشد و گسترش سلول‌های سرطانی پستان می‌شود.

این تحقیق دانشگاه ژنو، به نقش آلومینیوم کلرید این‌گونه نگاه می‌کند که این ماده به‌طور موقت، غدد عرق در زیر بغل را مسدود می‌کند؛ این ترکیب سمی در ابتدا خود را داخل پوست به‌منظور جلوگیری از بوی بد عرق پنهان می‌کند و در طول زمان وارد بافت پستان می‌شود.

این ماده سمی با تقلید از اثرات استروژن، در درازمدت به عنوان سوختی برای تشکیل تومورهای سرطانی عملاً به کار گرفته می‌شود و تومورها را در سراسر بدن گسترش می‌دهد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نصیحت شریفی نیا به روحانی/ کنایه های تند و تیز

چ اکتبر 19 , 2016
نودیها:محمدرضا شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون ایران طی پستی آقای روحانی رئیس جمهور را نصیحت کرد. شریفی نیا با انتشار تصویری از خود در دیدار با وزیر ارشاد در اینستاگرام نوشت: «آقاى روحانى عزیز از من به شما نصیحت یک کلام ختم کلام: استعفاى آقاى جنتى به نفع دولت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...