اینجا تهران است، فروشگاه بزرگ “تُرکیه”

اشتراک گذاری :

نودیها:مرکز تجاری کالای ترکیه فعالیت خود را برای بازایابی و فروش عمده محصولات ساخت ترکیه با قیمت‌گذاری بر اساس نرخ دلار، در قلب پایتخت ایران آغاز کرد.

 نامش مرکز تجاری ترکیه در ایران است، در گران‌قیمت ترین محله شهر تهران واقع‌شده، برخلاف رویه معمول، برروی سردر مرکز تجاری نام  مکان به‌صورت ایرانی نوشته‌ نشده است.

شاید با توجه به رسانه‌ای شدن افتتاح مرکزی تجاری ترکیه در ایران که  واکنش‌های زیادی نیز  به همراه داشت اطراف این مرکز فردی با لباس سفید سکوریتی یا همان نگهبانی با  بیسیم (واکی تاکی) ایستاده است.

 این مرکز تجاری در ساختمان 6 طبقه‌ای واقع‌شده است، دریکی از طبقات آن دفتر مرکزی یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای قرار گرفته و طبقات بالایی محل بازاریابی و فروش عمده کالاهای ساخت ترکیه مانند: پوشاک، پرده،  تخت، مبلمان، حوله، سیسمونی بچه، جوراب، لباس زیر و …  است.

بیشتر از چند روزی از افتتاح این مرکز تجاری با حضور وزیر اقتصاد ترکیه و معاون وزیر صنعت ایران، نمی‌گذرد، تقریباً خالی از مشتری است و بیشتر مراجعین سراغ همان شرکت هواپیمایی می‌روند. به همین دلیل بعد از ورودمان به سایر طبقات یکی از نگهبانان با چهره‌ای برافروخته به سراغ ما می‌آید که کجا می‌روید و برای بازدید از سایر طبقات باید با هماهنگی و با حضور میزبان رفت و آمد کنید.

فروش اجناس به دلار در قلب پایتخت

با وارد شدن به یکی از غرفه‌هایی که برای پوشاک بازاریابی می‌کند خانمی فارسی‌زبان به استقبالمان  آمده و  می‌پرسد که چگونه می‌تواند کمک کند؟

وی برای توضیح فعالیت این مجموعه می‌گوید: حاضرین این مرکز تجاری ترکیه در ایران  از مجلس صادرکنندگان ترکیه هستند که برخی از برندهای آنها قبلاً در ایران حضور داشته‌اند و اکنون به دنبال توسعه بازارهای خود و برخی نیز به دنبال بازار یابی در ایران‌ هستند.

وی برای توضیح بیشتر می‌گوید: ما برای حضور در ایران صرفاً به دنبال فروش مستقیم محصولات خود نیستم و در صورت توافق با طرف ایرانی حتی سرمایه‌گذاری مشترک خواهیم داشت اما مشتریان خردتر خود را نیز حتماً رد نمی‌کنیم و تبادلات تجاری و صادرات محصولات خود را به ایران  خواهیم داشت.

وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که به دنبال ایجاد مراکز تجاری خرده‌ فروشی در تهران، ساری و اهواز هستند تا فروشندگان پوشاک ترکیه گرد هم جمع شوند.

از نکات قابل‌توجه برای فروش محصولات در مرکز تجاری ترکیه در ایران  یا در واقع، مرکز واردات کالاهای ساخت ترکیه ، قیمت‌گذاری اجناس به دلار در قلب پایتخت است.

 

واردات چمدانی

یکی از فروشندگان می‌گوید: به دلیل احتمال نوسانات ارزی فروش ما به ایران بر اساس دلار صورت می‌گیرد.

وی که برای فروش لباس‌های مجلسی بانوان بازاریابی می‌کند، می‌افزاید: این پوشاک با در نظر گرفتن هزینه‌های واردات و  تحویل در ایران از 12 دلار تا 30 دلار قیمت دارند که در صورت خرید پوشاک در حجم بیشتر، امکان تخفیف بیشتر وجود دارد اما این کار باید بر اساس قرارداد مستمر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای سفارش جنس باید 50 درصد پیش پرداخت داشت می‌افزاید: درصورتی‌که این پوشاک را در ترکیه تحویل بگیرد قیمت آن پایین‌تر خواهد بود و می توان  به‌صورت  چمدانی آن را وارد ایران کرد.

 

تی شرت ۲.۸ دلار

 بنا براین گزارش برچسب نصب شده بر روی پوشاک نمونه  موجود در غرفه‌ها،  به یورو و دلار نوشته‌ شده است، به‌طور مثال قیمت تی‌شرت های زنانه 2.8 دلار، کاپشن دخترانه 50دلار و شلوار ورزشی 11 یورو نوشته‌شده است که متصدی حاضر تأکید می‌کند، قیمت‌های فروش عمده متفاوت با این قیمت‌ها است.

در طبقات بالایی نیز لباس عروس، عطر، ادکلن و مواد بهداشتی، پرده منزل، مبلمان و سیسمونی کودک برای بازاریابی و گرفتن سفارش برای واردات به ایران عرضه شده است.

 

معاون وزیر مرکز را افتتاح کرده است

هنگام ترک مرکز تجاری از فردی که برای ارائه توضیحات به ما وقت گذاشته است تشکر کرده و سؤال می‌شود که آیا برای فروش این پوشاک در این مشکلی وجود ندارد و کالایی قاچاق به‌حساب نمی‌آیند؟

وی با اطمینان خاصی، صدای خود را صاف‌کرده و می‌گوید: این مرکز توسط معاون وزیر صنعت آقای خسرو تاج  افتتاح‌ شده است و برای واردات، کلیه امور قانونی انجام می‌شود.

زمان ترک مرکز تجاری ساعت 12 ظهر است؛ خیابان‌های اطراف نسبت به قبل کمی شلوغ‌تر شده و ماشین‌های لوکس در آن رفت و آمد هستند.

 فعالان تجاری و اقتصادی ترکیه مرکز تجاری یک جانبه ای برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات خود در ایران ایجاد کرده اند و گویی آب از آب نیز تکان نخورده است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 38

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “اینجا تهران است، فروشگاه بزرگ “تُرکیه”

  1. واقعا باید متأسف شد که جوانان ایرانی بیکار هستن ولی مسئولین بیغرت دولتی دارن به راحتی به اجناس خارجی اجازه ورود به کشور رو میدن

    چرا کارخانه های ایرانی رو حمایت بیشتر نمی کنن تا درآمد بیشتری گیر کارگر و تولیدکننده ایرانی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جایزه بی‌کیفیتی از راه رسید/پراید و تیبا به زودی گران می‌شود

ی جولای 23 , 2017
نودیها:اواسط تیرماه امسال شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را صادر کرد. بر همین اساس با این مجوز قیمت خودروهای پراید و تیبا حداکثر یک تا یک و نیم درصد و قیمت سمند و پژو ۲.۵ درصد افزایش پیدا می کند. بنا بر اعلام تقوی زاده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...