ایرباس ۳۵۰ سال ۲۰۲۱ در ایران خواهد بود!

اشتراک گذاری :

به گزارشسایت نودیها  فرهاد پرورش امروز در حاشیه فرود نمایشی هواپیمای ایرباس ۳۵۰ در فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت: پس از تفاهمات اخیر در پاریس، پیش‌نویس قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و کمپانی ایرباس به امضا رسید.

وی ادامه داد: یکی از محصولاتی که قرار است از کارخانه ایرباس تحویل هما شود، ایرباس مدرن ۳۵۰ است که نوین‌ترین هواپیمای این کمپانی محسوب می‌شود.

پرورش بیان کرد: نشست ایرباس ۳۵۰ در تهران نشان از اراده دو طرف برای اجرای تعهدات مطرح‌شده در پیش‌قرارداد است؛ این هواپیما مدرن‌ترین هواپیمای مسافری جهان محسوب می‌شود.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به اینکه مقرر شده است هما ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ خریداری کند، افزود: البته ایرباسی که امروز در مهرآباد فرود آمد A350-900 است، اما مقرر شده است هما ایرباس A350-1000 را خریداری کند که از نظر ظرفیت و میزان مسافت بالاتر است.

پرورش بابیان اینکه ایرباس‌های ۱۰۰۰-۳۵۰ تولیدی کمپانی ایرباس از سال آینده تحویل برخی ایرلاین‌‌های دنیا می‌شود، گفت: مقرر شده است سفارش ایران در مورد این مدل هواپیما از سال ۲۰۲۱ تحویل شود.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: ایرباس قول داده است که سالانه ۵۰ فروند ایرباس ۳۵۰ تولید کند که هما ۱۶ فروند از آنها را خریداری خواهد کرد.

وی بیان کرد: در کل پیش‌نویس قرارداد هما مقرر شده است ۴۵ فروند هواپیما از خانواده ایرباس ۳۲۰، تعداد ۴۵ فروند ایرباس ۳۲۱، تعداد ۱۶ فروند ایرباس ۱۰۰۰-۳۵۰ و ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ تحویل شود.

پرورش به انتقاداتی درباره خرید ایرباس پهن‌پیکر ۳۸۰ اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که شرایط در اغلب فرودگاه‌های کشور برای ورود این هواپیما فراهم شود و اگر طبق قرارداد با ایرباس نتوانستیم شرایط ورود این هواپیما را فراهم کنیم، مقرر شده است به‌ جای آنها همین ایرباس‌های ۳۵۰ خریداری شود.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره تأمین مالی خرید ایرباس‌ها نیز مجدداً توضیح داد که ۸۵ درصد هزینه توسط فاینانسر از سوی کمپانی ایرباس و بانک‌های اروپایی تأمین می‌شود و ۱۵ درصد سهم هما است که در تلاش هستیم آن را تأمین کنیم و البته قرار نیست از منابع خاص تأمین شود.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس/تشکیلات مجلس ستاد انتخابات رسمی فهرست علی مطهری شد!

د فوریه 22 , 2016
رجانیوز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 1

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...