اگر دچار سوزش سر دل می‌شوید، ۸ گزینه غذایی را نخورید

اشتراک گذاری :

نودیها:سوزش سر دل نشانه‌ای ناراحت کننده ناشی از عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. گاهی اوقات علائم سوزش سر دل آن‌قدر قوی است که اکثر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند.

سوزش سر دل می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد که مقصران افزایش تولید اسید هستند. با این حال یکی دیگر از علل اصلی ابتلا به این عارضه، انتخاب‌های غذایی شماست. برخی از غذاها باعث به هم خوردن تعادل pH بدن و افزایش سطح اسیدیته می‌شوند:

شکلات: اگر عاشق شکلات هستید و اغلب از سوزش سر دل رنج می‌برید، وقت آن رسیده است که به یکی از لذت‌های شیرین و موردعلاقه‌تان نه بگوید. شکلات به سه دلیل برای افرادی که از رفلاکس اسید رنج می‌برند مضر است. اول آن که شکلات حاوی کافئین و محرک‌های دیگری مانند تئوبرومین است که باعث رفلاکس یا سوزش معده می‌شوند. تئوبرومین نوعی متیل گزانتین است که مانع تنگ شدن ماهیچه اسفنکتر تحتانی می‌شود و به این ترتیب به شکل مستقیم احتمال رفلاکس شدید اسید را افزایش می‌دهد. دوم آن که شکلات چربی بالایی دارد، یعنی هضم آن طولانی‌تر است و می‌تواند محرک رفلاکس یا سوزش معده باشد. و سوم آن که کاکائو می‌تواند باعث شود سلول‌های روده‌ای، اسفنکتر مری را شل کنند و اجازه دهد اسید معده زیاد شود.

ادویه‌جات تند: با این که ادویه‌جات تند خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند، اما می‌توانند مهاجمان سیستم ایمنی بدن نیز محسوب شوند؛ به ویژه زمانی که به مواد غذایی تحریک کننده آن‌ها را اضافه می‌کنید. در آن زمان این ادویه‌ها مقصران اصلی سوزش سر دل هستند. ادویه کاری و فلفل تند از این نوع ادویه‌جات هستند.

قهوه: برای کسانی که برای بازیابی قدرت و انرژی روزانه، چیزی جز نوشیدن قهوه را انتخاب نمی‌کنند، یک مشکل اساسی وجود دارد. قهوه اگرچه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، ولی یکی از منابع اصلی کافئین است و کسانی که از سوزش سر دل رنج می‌برند، باید از آن اجتناب کنند.

با این که ادویه‌جات تند خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند، اما می‌توانند مهاجمان سیستم ایمنی بدن نیز محسوب شوند؛ به ویژه زمانی که به مواد غذایی تحریک کننده آن‌ها را اضافه می‌کنید. در آن زمان این ادویه‌ها مقصران اصلی سوزش سر دل هستند. ادویه کاری و فلفل تند از این نوع ادویه‌جات هستند

کافئین باعث افزایش اسیدیته معده و رفلاکس اسید می‌شود. همچنین قهوه فشار را در اسفنکتر تحتانی معده کاهش می‌دهد، که می‌تواند در افراد مستعد باعث سوزش سر دل یا وخامت اوضاع شود. قهوه فرآیند تخلیه معده را نیز سرعت می‌بخشد که ممکن است باعث شود محتوای به شدت اسیدی آن خیلی سریع‌تر از حالت عادی وارد روده کوچک شود. این امر سبب جراحت بافت روده‌ای می‌شود.

سیب زمینی سرخ کرده: دشمن شماری از فرایندهای گوارشی و متابولیکی است. غذاهای سرخ شده از قبیل سیب زمینی سطوح بالای چربی‌های ترانس را در خود جای داده‌اند و مواد شیمیایی دارند که نه تنها بر عملکرد دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارند، بلکه باعث افزایش تولید اسید و حضور سموم می‌شوند.

سوسیس و مواد غذایی کنسرو شده: سرشار از مواد مصنوعی هستند که باعث ایجاد بیش از حد اسید در خون و معده می‌شوند. این نوع غذاها با چربی بالا بر متابولیسم معده شما تأثیر می‌گذارند. اضافه کردن این غذاها به رژیم روزانه منجر به بیماری‌هایی مانند چاقی و سطوح بالای کلسترول و چربی می‌شود.

گوشت قرمز: مصرف بیش از حد این نوع گوشت سطح التهاب بدن را افزایش می‌دهد. گوشت قرمز سطح اسیدیته بدن را بالا می‌برد و مشکلات هضم ایجاد می‌کند.

گوجه فرنگی: اگر از بیماری بازگشت اسید به مری رنج می‌برید، بهتر است از گوجه فرنگی و محصولات آن پرهیز کنید. گوجه‌ها سرشار از اسیدسیتریک، مالیک اسید، و آسکوربیک اسید هستند که می‌توانند معده و مری را بیازارند. به محض مصرف این اسیدها، معده شروع به تولید اسید خیلی زیاد می‌کند. این اسید می‌تواند به داخل مری خزیده و سبب احساس سوزش ناخوشایندی در سینه شود. از گوجه و محصولات آن، مانند سس کچاپ، پیتزا با سس گوجه فرنگی، سس پاستا و سس چیلی پرهیز کنید.

مرکبات: مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، و گریپ فروت می‌توانند علائم رفلاکس و سوزش معده یا سر دل را تشدید کنند. بنابراین، از مصرف این میوه‌ها چه به صورت کامل و چه به صورت آب میوه خودداری کنید. مرکبات اسید فراوانی دارند و برای مجرای گوارشی آزاردهنده هستند. اسیدیته بالای مرکبات سبب شل شدن اسفنکتر مری و تشدید علائم می‌شود، به ویژه وقتی که با معده خالی مصرف شوند.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«ال‌ سی‌ وایکیکی» را از ایران اخراج کنید

ج اکتبر 13 , 2017
نودیها:محمد حسین عرب، نائب رئیس اتحادیه پوشاک درباره واردات پوشاک گفت: ما مخالف رقابت نیستیم، اما متأسفانه افزایش حضور برخی از برند‌های بی‌کیفیت مانند ال سی وایکیکی در بازار داخلی نه تنها موجب رقابت و بالارفتن کیفیت نمی‌‎شود بلکه ضربه زیادی هم به تولید داخل خواهد زد. وی با اشاره […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...