اگر انگشتان دستتان خواب می روند، بخوانید

اشتراک گذاری :

نودیها:حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به بیماری تونل مچ دستی گفت: خواب رفتن انگشتان دست، به ویژه در هنگام استفاده از تلفن یا کارهای دستی یا  حالت شدیدتر آن  در زمان خواب که منجر به بیدار شدن فرد  می شود و با تکان دادن و حرکت هایی در ناحیه مچ دست تسکین پیدا می کند، می تواند نشانه ای از بیماری به نام  تونل مچ دستی می اندازد که در اصطلاح به شکل مخفف به آن cts می گویند.

وی ادامه داد: بیماری تونل مچ دستی به علت تحت فشار قرار گرفتن عصبی به اسم عصب مدین، موجب خواب رفتن انگشتان دست به ویژه در زمان خواب می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی عنوان کرد: عصب مدین، عصبی است که انگشت شصت ، انگشت نشانه، انگشت بلند یا وسطی و نیمی از انگشت حلقه را که به سمت انگشت بلند دست است، عصب دهی می کند، فشار روی این عصب در ناحیه مچ باعث خواب رفتن انگشتان دست به ویژه در زمان خواب می شود و تشخیص این مشکل از طریق بررسی نوار عصب و عضله، صورت می گیرد.

وی در خصوص درمان بیماری تونل مچ دستی گفت: درمان های بسیار مناسبی برای این مشکل وجود دارد. استفاده از روش های فیزیوتراپی و یا استفاده از مچ بند در زمان خواب و بیداری و تزریق کورتکلستروئید ها در کنار عصب باعث خواهد شد که التهاب و فشار در ناحیه تونل مچ دستیکاهش پیدا کند و منجر به بهبود علائم شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار کرد : اگر مشکل خواب رفتن انگشتان دست با این روش ها  رفع نشود بایستی عمل جراحی انجام شود که با ایجاد شکاف مختصر و کوچکی در ناحیه مچ دست، عصب از فشار رها می شود و علائم، بهبود پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 38

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شریعتمداری: ‌می‌خواستند با قربانی کردن کروبی برای تحریم‌های حقوق بشری آمریکا سند بسازند

ش آگوست 19 , 2017
نودیها:حسین شریعتمداری گفت: تحریک کروبی به اعتصاب غذا شبیه تحریک اکبر گنجی به اعتصاب غذاست که شیرین عبادی و یکی از نزدیکان سببی اکبر گنجی ماموریت اجرای آن را بر عهده داشتند. بخش پایانی آن مرگ گنجی بود چرا که دیگر به زنده او احتیاجی نداشتند. آن پروژه با اطلاعاتی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...