اگر از آلزایمر می‌ترسید این میوه را بخورید

اشتراک گذاری :
نودیها:اخیراً فردی گزارش کرده است که با کمک رژیم غنی از توت و سبزیجات علائم آلزایمر در مادر خود را بهبود داده است. اما آیا واقعاً می‌توان از طریق رژیم غذایی زوال عقل را درمان کرد؟
بیشتر تحقیقات تأکید می‌کنند که به جای درمان آلزایمر باید بر روی پیشگیری از آن تمرکز کرد. اما بیماری آلزایمر در سال ۲۰۱۶ در این خانم تشخیص داده شد و از آن زمان به سرعت پیشرفت کرده است؛ پسر او تغییراتی در رژیم غذایی و فعالیت‌های روزانه مادرش اعمال کرد، در نتیجه وضعیت او به مرور بهبود پیدا کرد و حافظه‌اش در حال بازیابی است اما رژیم غذایی او شامل چه مواردی بوده است؟
_ توت
_ سبزیجات برگی
_ سیب‌زمینی شیرین
_ مقدار اندکی غذاهای فرآوری شده و چرب
میوه توت می‌تواند حافظه انسان را تقویت کند، توت به دلیل دارا خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است.
محققان معتقدند توت بخشی از مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد که با یادگیری و حافظه در ارتباط است، علاوه بر این، سبزیجات برگ‌دار همچون اسفناج و کلم نیز دارای ترکیباتی با خواص ضد اکسیدان هستند و می‌توانند از آسیب‌های مغزی پیشگیری کنند.
سیب‌زمینی شیرین و هویج نیز در رژیم غذایی او وجود داشتند. این سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان دیگری با نام بتا کاروتین هستند که به مغز و حافظه ما کمک می‌کند، البته نوشیدنی‌های شکردار، غذاهای فرآوری شده، کیک و شیرینی از رژیم او حذف شده بودند.
در حال حاضر درمانی برای زوال عقل وجود ندارد. اما ورزش‌های ملایم، رژیم سالم و تمرین‌های شناختی می‌توانند به مدیریت علائم بیماری کمک کنند، اتخاذ یک سبک زندگی سالم می‌تواند به بهبود علائم کمک کند اما شواهدی در مورد تأثیر این عوامل در توقف پیشرفت بیماری وجود ندارد.
در آینده باید تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر رژیم غذایی بر کاهش خطر زوال عقل انجام شود اما رژیم‌های سالم می‌توانند به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و سکته کمک کنند، در نتیجه، شاید خوردن غذاهای سالم به بهبود سلامت مغز شما نیز کمک کند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 52

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جزئیات جدید از خوانندگی «جناب خان» برای جام جهانی

د مه 14 , 2018
نودیها:امیرسلطان احمدی، صداپیشه و بازیگر مجموعه های تلویزیونی  درخصوص همکاری جدید خود با «خندوانه» و همراهی تیم ملی ایران برای جام جهانی گفت: ما  از نماهنگ فوتبالی که در سالهای گذشته اجرا کردیم بیشتر از نماهنگ والیبال راضی بودیم . وی با بیان اینکه اقبال خوب مردم به فوتبال موجب […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...