اهمیت ورزش شنا در دوران بارداری

اشتراک گذاری :
حسینی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع شنا کردن در دوران بارداری اظهار کرد: شنا یکی از مهمترین ورزش‌های اصلی است که اهمیت آن در دوران بارداری بیشتر می‌شود. زیبایی این ورزش در این است که هیچ فشار و کشش اضافی به بدن تحمیل نمی‌کند و از بدن در برابر وزن محافظت می‌کند.
وی افزود: در ۳ ماهه اول بارداری اگر انرژی لازم را دارید، می‌توانید روزانه به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید. شنای صبح گاهی مادران باردار را با احساس تهوع صبح گاهی مقاوم کرده و او را برای بقیه روز شاد و پرانرژی‌تر می‌کند.
این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در ۳ ماهه دوم بارداری با رشد جنین و افزایش سن بارداری نیازی به کم کردن مدت شنا نیست و به تغییر برنامه شنا هم نیازی نیست.در ۳ ماهه سوم بارداری آب از مفاصل و تاندون‌ها در هنگام ورزش حمایت می‌کند و از صدمات احتمالی نیز پیش‌گیری می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هنگام شنا کردن بهتر است هر ۲۰ دقیقه ۲۳۵ میلی لیتر آب به بدن برسد. توصیه می‌شود در ۳ ماهه دوم بارداری تا ۳ ماه سوم از مایوهای مخصوص بارداری استفاده شود. پس از انجام تمرینات شنا بهتر است چند دقیقه ای را صرف روش‌های آرام سازی کنید.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شعر - کافر عشق - امیرخسرو دهلوی

س ژوئن 9 , 2015
امیر خسرو دهلوی کافر عشقم مسلمانی مرا در کار نیست هر رگ من تار گشته حاجت زنار نیست از سر بالین من برخیز ای نادان طبیب دردمند عشق را دارو به جز دیدار نیست ناخدا در کشتی ما گر نباشد گو مباش ما خدا داریم ما را ناخدا در کار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...