انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: هاشمی به سوالات دانشجویان پاسخ نداد و از دانشگاه در رفت

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در واکنش به اتفاقات دیروز دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: دانشجویان اعلام نمودند اگر آقای هاشمی وارد دانشگاه شود باید به سوالات دانشجویان پاسخ دهد و قطعا دانشجویان برای پرسش سوالات خود خواهند آمد. متاسفانه دانشگاه نه تنها به عامه دانشجویان بلکه حتی به نمایندگان آنها در تشکل ها نیز اجازه ورود به مراسم را نداد، مساله ای که فضا را به شدت تحت تاثیر قرار داد… برنامه در حالی برگزار گردید که سالن سخنرانی ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام پر نیز نشده و تعداد قابل توجهی صندلی در سالن خالی مانده بود… در نهایت آقای هاشمی بدون آنکه به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد با ماشین دیگری از سمتی دیگر از دانشگاه خارج شد و دانشجویان ماشین بنز خالی آقای هاشمی را با شعار هاشمی در رفت بدرقه نمودند.

 

متن این بیانیه را در ادامه خواهید خواند:

اگر بخواهیم به حوادث رخ داده در روز گذشته نگاهی دقیق و موشکافانه داشته باشیم می بایست سایر عوامل و پارامترهای مرتبط با موضوع نیز به دقت هر چه تمام تر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. لذا مناسب است تا نگاهی گذرا به حوادث دو هفته اخیر دانشگاه بیاندازیم.

در حالی که در گذشته شاهد آن بودیم به برخی از برنامه ها مانند سخنرانی جناب آقای شریعتمداری در دانشگاه به بهانه تشنج زا بودن مجوز داده نشد و یا مواردی مانند قضیه کرسنت اجازه تحلیل و بررسی در دانشگاه را نیافته بود ، آقایان محمد رضا خاتمی و اصغرزاده به عنوان مهمانان افتتاح یک تشکل اجازه حضور در دانشگاه را یافتند. مراسمی که اگرچه افتتاحیه نام داشت اما در آن هر گونه حرمت شکنی و توهین علنی و آشکار به نظام و ارزش های آن رخ داد. اگر چه دانشجویان ارزشی به دلیل پایبند دانستن خود به قانون و اعتماد به ریاست دانشگاه از هر گونه عمل فردی و غیر قانونی خودداری نمودند، اما مراتب اعتراض خود را نسبت به قانون شکنی گسترده در این مراسم با سینه ای مالامال از اندوه و درد ، به گوش ریاست محترم دانشگاه رسانده و از ایشان درخواست نمودند تا مسئولین دانشگاه به عنوان نمایندگان دانشجویان نسبت به این قانون شکنی ها برخورد مناسب نشان دهند. سپس افتتاحیه دیگری با حضور دکتر عارف در دانشگاه برگزار گردید که علیرغم مفید بودن کلیات برنامه برخی حواشی رخ داده در آن سبب اعتراض مجدد دانشجویان گردید. در انتها با ورود علی مطهری به دانشگاه که فردی کاملا دارای حاشیه می باشد مراسم دیگری در دانشگاه برگزار گردید و علیرغم تعهدات انجام شده مبنی بر صحبت در چهارچوب مراسم ( بزرگداشت روز معلم )، تعهدات نادیده گرفته شده و سخنانی دیگر در جلسه بیان گردید. این بار نیز دانشجویان با سعه صدر تنها به اعلام اعتراض غیرعلنی خود به مسئولان دانشگاه اکتفا نمودند.

اما پس از چند روز دانشجویان با دعوت رسمی ریاست دانشگاه از جناب آقای هاشمی برای تکریم روز معلم و استاد مواجه شدند. آقای هاشمی کیست ؟ ایشان نه یک چهره علمی است و نه یک استاد دانشگاه، ایشان یکی از افرادیست که سخنرانی هایش در کشور از میزان تشنج بالایی برخوردار است. این فرد نه یک شخص سیاسی عادی بلکه نماد تفکر و اعتقادیست که امام راحل در نامه خود به آقای آیت ا… منتظری و متن وصیت نامه بارها نسبت به آن در آینده انقلاب اسلامی هشدار داده بودند. فردی که مواضع متناقض ایشان سوالات گسترده ای را نه تنها برای دانشجویان بلکه در اذهان تمام ملت ایجاد نموده است. این دعوت عجیب به همراه عدم برخورد با حوادث قبل، دانشجویان را با این سوال مواجه نمود آیا دانشگاه نیز قصد حمایت از یک جریان خاص را دارد؟ آیا ریاست دانشگاه نمی داند که با این فضای ایجاد شده دانشگاه نه تنها به سوی نشاط سیاسی نمی رود بلکه دچار سیاسی بازی خواهد شد؟

اما نکته ای که شاید بیشترین حساسیت را در بین دانشجویان ایجاد نمود آنست که با ورود این فرد صعب الوصول به دانشگاه و وجود سوالات گسترده دانشجویان از ورود دانشجویان به این مراسم جلوگیری شد و اعلام گردید تنها اساتید به این مراسم دعوت می باشند. آیا دانشگاه بدون دانشجویان قابل تعریف می باشد؟ دانشگاه محل کار تلاش و در یک کلمه زندگی ما دانشجویان می باشد و هر عمل در آن زندگی دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را تبدیل به بخش غیرقابل حذف از تصمیمات می نماید.

روز قبل از این حادثه دانشجویان این بار نه در خفا و غیر علنی، بلکه کاملا واضح و آشکارا اما در کمال خونسردی و آرامش با حرکت دسته جمعی به دفتر ریاست، نگرانی خود را از ایجاد فضای تنش و درگیری و همچنین بازیچه شدن دانشگاه در خطوط سیاسی، حرمت شکنی ها و سایر موارد مستقیما به گوش دانشگاه رساندند و اعلام نمودند اگر آقای هاشمی وارد دانشگاه شود باید به سوالات دانشجویان پاسخ دهد و قطعا دانشجویان برای پرسش سوالات خود خواهند آمد. متاسفانه دانشگاه نه تنها به عامه دانشجویان بلکه حتی به نمایندگان آنها در تشکل ها نیز اجازه ورود به مراسم را نداد، مساله ای که فضا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

اما روز حادثه

فضای دانشگاه نه اندکی بلکه کاملا غیر عادی بود… با نزدیک شدن به زمان برنامه گروهی از دانشجویان با پلاکاردهایی که حاوی مطالبی چون سوالات دانشجویان از هاشمی و انتقادهای جدی که نسبت به عملکرد ایشان داشتند به سمت سالن حرکت نمودند، از جمله این موارد اعتراض نسبت به سخنرانی های اخیر ایشان و فشارهای وارده بر قوه قضاییه بود. بخشی از پلاکاردها نیز حاوی انتقادات به عملکرد دانشگاه بود. عده ای دیگر از دانشجویان نیز با ایجاد زنجیره انسانی در مقابل درهای دانشگاه خواستار شنیده شدن مطالبات و سوالات خود از آقای هاشمی شدند. در طرف مقابل نیز برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهای غیر مرتبط با موضوع و دفاع از هنجارشکنی ها و برخی افراد معلوم الحال که فضای کشور آنها را به فراموشی سپرده است به سمت سالن حرکت نمودند. دو طرف در مقابل سالن با یکدیگر روبه رو شده و به شعار دادن پرداختند. در همین حین ماشین آقای هاشمی با ورود سخت به میان جمع دانشجویان در زیر شعارهای مخالف و شعارهای های حاشیه ای به درون سالن رفت. دانشجویان بیرون سالن به شعار دادن ادامه دادند. در این میان یکی از دانشجویان ارزشی با ریختن گل بر سر دانشجویانی که خواهان درگیری بودند اعلام نمود که دانشجویان نباید در مقابل هم قرار گیرند و مخاطب این جمع آقای هاشمی و مسئولین دانشگاه می باشند. برنامه در حالی برگزار گردید که سالن سخنرانی ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام پر نیز نشده و تعداد قابل توجهی صندلی در سالن خالی مانده بود و با این شکل آیا اجازه جضور دانشجویان یا نمایندگانی از تشکل ها در مراسم امری پسندیده تر نبود؟

در این میان متاسفانه تعدادی از دانشجونماها که پیش از این در برنامه آقای دکتر جلیلی نیز مشکل آفرینی نموده بودند، با وقاحت تمام با دختران حاضر در این مراسم درگیر شدند این بی غیرتی شدید از این گروه لمپن به هیچ وجه پذیرفته نیست و انجمن اسلامی دانشجویان این حرکت غیر اخلاقی را به شدت محکوم نموده و خواهان برخورد شدید دانشگاه با این افراد حرمت شکن می باشد.

در نهایت آقای هاشمی بدون آنکه به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد با ماشین دیگری از سمتی دیگر از دانشگاه خارج شد و دانشجویان ماشین بنز خالی آقای هاشمی را با شعار هاشمی در رفت بدرقه نمودند.

در انتها به دانشگاه متذکر می شویم روند فعلی دانشگاه حتی در خوشبینانه ترین شکل سبب ایجاد تشنج در دانشگاه شده ضمن کند نمودن سرعت پیشرفت علمی دانشگاه سبب سوء استفاده برخی سیاسیون از فضای پاک دانشجویی خواهد شد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

منبع : خبرنامه دانشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز نمونه نامه تقاضای وام دانشجویی

چ مه 6 , 2015
جناب آقای مو قشنگ رییس محترم صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه اکس فورد موضوع : تقاضای وام دانشجویی با سلام و احترام بدینوسیله اینجانب غلام ششلول بند به شماره دانشجویی ( دانشگریزی )  ورودی نیمسال اول ۱۳۰۰ ، که در رشته …. مقطع ….  مشغول به تحصیل می باشم متقاضی دریافت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...