انتقاد قرائتی از آموزش و پروش:خاک آموزش و پرورش باید عوض شود

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اختتامیه دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه با این دروس رسمی که اکنون تدریس می شود به جایی نمی رسند و باید به فکر گسترش مهارت آموزی باشیم.

وی با اشاره به وجود ۶۴ هزار حدیث راجع به کار و مهارت افزود: این مسئله نشان از اهمیت کار و مهارت در اسلام است و در ادعیه ما آمده که از علم بی خاصیت به خدا پناه می برم.حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد: بسیاری از مطالب طرح شده در کتب درسی ما تنها برای پر کردن ذهن دانش آموزان است و فایده ای برای دانش آموزان ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و مشکل ما نداشتن مرد تحول است.

وی با بیان اینکه باید نیازهای واقعی و مهارت جایگزین محفوظات شود، ادامه داد: به رهبر انقلاب در این خصوص نامه نوشتم و ایشان جوابی با این مضمون ارسال کرد: “مسئله مهارت آموزی مورد نظر نیازی حتمی و جدی است که لازم است بر آن تاکید شود”.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: هنر خنده حلال و خنداندن مردم هم در بسیاری از افراد وجود ندارد و در بسیاری از زمینه ها مهارتهای اجتماعی و حرفه ای دانش آموزان پایین است و باید نهضتی برای تحول در تمام زمینه های مهارت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: علم غیر مفید را باید حذف کنیم و همه باید بسیج شوند تا این نهضت به جایی برسد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ارزش علم در افزودن بندگی است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان به دروس آموزش و پرورش اکتفا نکنند و به دنبال کسب علوم مفید بروند.

مشرق نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه های استاد قرائتی به همسران در مورد آرایش و پوشش مناسب زن و مرد در منزل و خارج از منزل

ج اکتبر 13 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 7

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...